Vill du vara med?

20Mar10

Alla får vara med. Oavsett kön, ålder, storlek eller hur naken man är bekväm med att vara.

Maila juliaskott @ gmail.com med en eller flera bilder på dig själv, gärna stående i helfigur — du väljer själv hur mycket du vill visa, och vilka siffror du vill ha med, men om du vill ha med t.ex. namn, ålder, längd, vikt och BMI så skickar du med dem. Om du har en mening eller två du vill ha under bilden så skicka det också. Säg till om du vill att ansikte eller tatueringar ska anonymiseras.

Sen vill jag också att du skickar med en bild där du håller i en papperslapp där det står ditt namn och ordet KROPPSBILD, så jag vet att det faktiskt är du på bilden. (Den kommer jag inte att publicera.)



17 Responses to “Vill du vara med?”

  1. Vilket bra initiativ. Skall bara fixa den där bilden med pappret så skickar jag bilder!

    Rabiatfeminism/Anna-Karin

  2. Hej,

    roligt initiativ!
    Kolla gärna in http://magbloggen.wordpress.com där finns mer än 200 magar att njuta av.
    Utan siffror,BMI, vikt etc det är oviktigt i mina ögon. .)
    Om jag får lägger jag gärna upp din mage på MagBloggen också?

  3. Bra projekt och härligt modigt!!

    Jag är själv mitt uppe i en livsstilsförändring med start NU och ska inte bara gå ner en massa kilo, komma i form men även äta på ett sätt som håller för resten av livet.

    Jag kommer följa bloggen, men känner mig inte riktigt modig nog att vara med på bild -även om jag precis har hyllat dig och det egentligen inte borde vara svårare för mig än för dig. Men jag kanske får upp modet lite längre ner på vägen (vågen haha).

    BMI och ideal åsido, som jag skrev för en stund sedan på twitter, du bär upp dina former sjukt bra men det viktigaste är att du mår bra.

    Jag önskar dig starka dagar och klarhet för att nå ditt mål!

  4. Ehm… nu när jag är mer vaken och har läst varför du gör detta igen så inser jag ju att det inte handlar om att du vill förändra något utan bara visa upp det du har / är, precis som det är -och uppmuntrar oss andra att göra detsamma.

    Det är ÄNNU bättre än när jag trodde att du skulle dela med dig av någon slags ”följ mig på min resa mot min önskade kroppsform”.

    Så jag drar tillbaka peppen och jublar glatt åt din hyllning av att visa upp sig precis som man är -för det är baske mig helt underbart! =D

  5. Låter som ett förbaskat bra koncept. Jag har nog inte modet att skicka någon bild för tillfället i alla fall, men ska följa bloggen med intresse. :)

  6. 6 Sofie

    Jag har en avmagrad bild sedan ett halvår tillbaka. Med ett tragiskt BMI (som jag nu har lyckats höja med snart 4 heltal!). Det är den värsta bilden som jag vet på mig. Skam. Ångest. Kanske skulle den glida in här, för att visa hur j*la illa det kan gå med självsvält. Eller…. Så är den kanske FÖR vidrig, och kanske borde jag ta en ny med mitt nya BMI. Jag är åtminstone villig att skicka en bild, med bortklippt huvud. Men.. Ja, du får önska vad som helst önskas. Kanske en serie med 5kg åt gången? Haha.. Nu blir jag lite väl galen här. Men.. Jag tycker din idé är bra och jag gillar artiklar du har skrivit. Vill gärna bidra med något…
    Kram

    • grymt bra av dig att lyckas komma ifrån den sjuka självbilden! jag hade själv problem när jag var yngre, dock inte alls lika allvarliga som för många andra. personligen tycker jag du ska skicka både en bild från då och en hur du ser ut – för att visa att det är möjligt att återhämta sig (för de som befinner sig nu där du var då) – och för att visa ditt nuvarande jag!
      Kattis

  7. 8 Susanne Wiklund

    Jättemodiga och snygga bilder!!

  8. 9 Charlie

    Jättebra ide! Jag har gjort ett liknande ”projekt” bara för att få vissa människor att förstå hur stora eller små dom är … Jag tror stenhårt på att må bra och inte låta sej luras av andras åsikter om Tjock/smal/fel/rätt! You go Gilr!

  9. 10 Linda

    Helt underbart!! Den här bloggen ska jag följa, hoppas ni kommer skriva mycket och uppdatera ;)

    Go Girls / Linda- 96kg, 170cm lång ;¤)

  10. Bra initiativ men det finns människor som inte går och badar för att de inte vill visa upp sina kroppar och det handlar inte om vikt eller kroppsform utan om deformeringar och sjukdomar (transpersoner lär väl inte heller vara så pigga på simhallar). De känner sig inte hemma i din digitala simhall, för de skulle aldrig gå till en simhall. Frågan är om de vågar visa upp sina kroppar här hos dig.

  11. jag är gärna med! hör av mig närmare :)

  12. 14 Thesa

    Jag tycker det är UNDERBART att någon för en gångs skull talar om för människor att vi duger PRECIS som vi är!
    I tidningar är människor (speciellt tjejer) så retuscherade att det är pinsamt. PLUS att det finns med flera repotage om hur vi ska gå ner ”de där” 5 kilona innan sommaren.
    FY på er som köper dessa tidningar!! Vi borde alla BOJKOTTA såna tidningar! Uppmuntra istället människor för hur de är, och inte tidningarna som talar om hur vi BORDE vara!
    En STOR eloge till dig som kommit på denna idé!!!!!! Och till er tjejer som skickat in bilder på er själva – ni ser fantastiska ut!

  13. 15 Frida

    Jättebra initiativ!! Det här påminner mig lite om den engelska sidan The Shape of a Mother (som visar hur man ser ut bl.a efter att man har fött barn) fast för alla människor av alla kön, barnafödslar eller ej.
    Tummen upp i alla fall!!! :)

  14. 16 Christoffer

    har ar lite for lite killar tycker jag. Ska fixa en bild imorron och skicka in. Inte speciellt stolt over min kropp men gillar att gora festliga grejor :)

    • Det är killar på G ut, tjejerna hann in först bara! Men jag är för att du är med!



