.

29Mar10

170 cm
62 kilo (tror jag)
BMI: 21.5
Mått: 93-76-101



27 Responses to “.”

  1. 1 Malin

    Jättebra projekt, men oj… se googleannonsernas rubriker:

    [snip – bortredigerat]

    Måste google-annonseringen verkligen finnas på den här bloggen?

    • 2 Julia

      Jag har inga google-annonser på bloggen – använder du någon särskild RSS-läsare?

      • 3 Malin

        Hm. Jag klickade in på bloggen från min egen blogspot-blog. Har inte bloggen i någon rss-läsare. Det var skumt.

  2. Men åh vilken bra idé :) Läste om projektet på aftonbladet.se. Det ska bli intressant att se hur det ska utveckla sig :) Jag har själv kritiserat kroppsidealet och plastikoperationer och allt sånt där som är nästan omöjligt att uppnå, att fel ideal förmedlas och så vidare. Om det är okej länkar jag gärna ”kroppsbild” på min blogg :)

  3. 6 Anonym Man

    Väldigt intressant projekt, ni har alla kroppar ni borde vara stolta över :-)

  4. 7 Karin

    ja det här var man faktiskt inte van vid… jag var tvungen att jämföra mig med tjejen på bilden för jag är 2-3 cm kortare och 3 kilo lättare och blev nyfiken på om jag ser ut som henne i fördelningen och det var inte så långt ifrån, 92-72-95. det är lustigt man har sett sig själv så många gånger och har ändå ingen bild av hur man ser ut riktigt, i helhten liksom, för man har grävt ner sig i detaljer som man gillar eller inte gillar med sig själv…= )

    • 8 Tjejen på bilden

      Det var precis det här som var min tanke med att skicka in bilden :) Vi vet knappt hur vi själva ser ut och ännu mindre vilka som liknar oss. Är glad om min bild blev en tankeställare för dig.

  5. 9 Anna

    Hej Julia, jag tror att det är många, ink jag, som gärna hade skickat in bilder. Men man kan dock högerklicka på bilderna och välja ”spara som” vilket är obehagligt då folk kan använda dem till vad de vill och i fel sammanhang.

    Vattenstämpel läste jag om någon stans, eller liknande hade varit super!

    • Hej,

      jag förstår din oro, men det går alltid att göra kopior av bilder oavsett om man ställer in så att det inte går att högerklicka eller inte. Vattenstämplar gör egentligen inte heller så stor skillnad om någon är ute efter att härja. Jag tycker att man får ta den risken och skita i internetpuckon, även om jag som sagt förstår hur du känner.

      • Jo precis, man kan ju tyvärr print-screena och vattenstämplar går ju att ta bort om man är duktig. Jag har själv högerklicksskydd på min blogg, men som sagt, det går ju i alla fall att kopiera och spara bilder och sprida vidare.

  6. 12 Josephine

    Kanske att det går att sudda ansikte på begäran? Om man är rädd för att bli igenkänd eller så.

    /Joséphine

    • Man kan både sudda/klippa ansikte själv eller be om hjälp med det.

  7. Tycker det här är en superbra idé!
    Som fotograf föredrar jag riktiga kvinnor, inte modeller som är så pinnsmala så man tror att benen ska knäckas som tandpetare. Fram för mer sånt här, visa folk hur riktiga kroppar ser ut, utan svältföda och photoshop! Dags att inse att människokroppen är vackrast såsom den är skapt!

    Personligen skulle jag gärna fotografera både Julia och tjejen på bilden i det här inlägget!

    /Christoffer

    • Riktiga kvinnor Christoffer?
      Jag anser att alla kvinnor, är riktiga kvinnor. Oavsett formen på deras kropp.

      • Du misstolkar vad jag menar, möjligen var jag något otydlig. Med ”riktiga kvinnor” menar jag precis vad jag skriver, riktiga kvinnor, alltså inte på låtsas. För inte tror du att de pinnsmala modellerna man ser i tidningarna verkligen ser ut så i verkligheten? De kvinnor du ser på bilder i tidningarna är idag väldigt sällan riktiga! Ja, det finns en modell med i bilden, men hur mycket av utséendet förändras inte i photoshop? Det är i många fall radikalt. Jag tycker du ska titta på denna film (Doves compaign for real beauty), den visar en liten inblick i hur mycket utséendet förvanskas i tidningarna: http://www.youtube.com/watch?v=iYhCn0jf46U

        Jag tycker det är fel att kvinnors utséende förvanskas så otroligt på bilderna vi matas med dagligen genom reklam och media. För att försöka se ut som de photoshoppade modellerna så äter många tjejer knappt..är det ett sunt ideal att följa?

      • Christoffer: Du menar nog väl, men det du menar är nog en uppdelning mellan retucherade bilder på kroppar och oretucherade bilder, snarare än att dela upp kvinnor med olika former på kropparna i olika läger.

        Doves reklamfilm har jag sett många gånger och den innehåller för mig inget nytt.

        Alla har rätt till att äta de dom tycker om, i de mängder de vill. Vårt samhälles dubbla förhållande till mat och vår relation till våra kroppar förändras mot det positiva genom sådana här projekt, men då får man se upp med vad man i kommentarsfältet kallar för ”äkta” och ”falskt” eller manipulerat.

        Dessutom vänder sig sajten till alla, kvinnor som män, både som deltagare och läsare.

  8. 18 Kaia

    Roligt med lite variation! Ska definitivt dirigera några av mina smalare vänner hit, fast tror att du kanske fått in enorma mängder bilder redan idag…

  9. 19 magnus

    så ser en perfekt kropp ut =)

    • Men vem bestämmer egentligen hur en ”perfekt” kropp ser ut? Har någon egentligen ”rätt” att bestämma det?

  10. Om jag vaknade en morgon och såg ut så hade jag blivit 1) sjukt förvånad, 2) fett nöjd.

  11. 22 smily

    Hon väger nästan 14 kg mindre än mig och vi är jämnlånga och vi har samma kroppsform. Jag kanske har mer muskler än jag visste om.

    • 23 Tjejen på bilden

      Det skulle inte förvåna mig – själv har jag nämligen relativt lite muskler ;)

  12. 24 Maria

    Riktigt bra initiativ, vilken sida!!
    Förstår nu att min kroppsuppfattning är helt ur gängorna.
    I mina ögon ser jag ut som tjejen på bilden och kan inte förstå varför alla säger att jag är så smal… Jag är 2 cm längre än tjejen och väger 10 kg mindre.

    Har också funderat på varför allmänheten tycker det är ok att påpeka att någon är smal ”-herreguuud va smal du är, äter du ingenting eller?”
    Sådana kommentarer svider, jag har inte valt att vara smal…

    TACK för en bra sida!

  13. 25 kackerlacka

    Finfin & Good att Du är med och gör bilden av våra kroppar verkligare!

  14. 26 Christel

    Hejsan

    Jättebra sida tycker jag. Man blir ju lagom hjärntvättad av alla bilder man ser av s.k. perfekta människor som är opererade och retuscherade, och som man (jag gör det i alla fall) jämför sig med även om det är ett oerhört orealistiskt tänk.

    Vet en bra sida med bilder av hur helt naturliga bröst ser ut: http://www.007b.com/breast_gallery.php . Den länken kanske redan finns här, men jag har inte lyckats hitta någon (har inte letat så mycket heller i för sig). :)

    Bästa hälsningar

    Christel

  15. 27 Tilda

    Du är SNYGG!!



