I Aftonbladet!

30Mar10

Jag gick i förra veckan förbi mina kollegor på Wendela för att se om de var intresserade av projektet — och det visade sig att de redan hade tänkt fråga om de fick intervjua mig! Idag finns artikeln ute på nätet; den här puffen hamnade till och med på förstasidan.

Artikeln om projektet kan man läsa här, och krönikan finns här.

(OBS: Bilderna är använda med tillstånd — jag kommer aldrig ”sälja vidare” någons bilder utan att fråga.)



22 Responses to “I Aftonbladet!”

  1. 1 Annelie

    Hittade dig via Aftonbladet och åh vilken bra idé! Håller fullständigt med dig om simhallskänslan. Jag känner likadant varje gång jag går därifrån – att alla kroppar är så vackra, oavsett hur de är formade! Tänker skicka en bild till dig om ett par dagar. :-D

  2. 2 Jenni

    Jag håller med Annelie. Detta var en super ide, kommer niog också ställa upp med en bild på mig själv. Meeen, det blir inte förrän kameran kommit tillbaka från utlandsresan:D

  3. 3 Adde

    Jättebra idé!

    Var lite depprimerad tidigare och skulle gå in och läsa sporten på Aftonbladet.
    Blev lycklig när jag fick se naturligt vackra kvinnor istället för det förvrängda ideal som är i modebranschen.

    Tack för att Ni finns allihopa!

    Kanske kommer att ställa upp själv.

    Ps. delar Mikas åsikt: Big girls you are beautiful!

  4. Julia!
    Ett sådant underbart initiativ, har inte hunnit läsa allt om projektet men hann se komentaren om din kropp och vikt på FB, hhelt plötsligt hade du skapat denna blogg och lagt upp bilder på dig själv och i helgen såg jag en artikel med dig i Svenskan. Tjohoo, det går undan. Tänker definitivt haka på, måste bara finna tiden att bli plåtad i underwear. Ska se om jag kan få med min syster på tåget i helgen. Det vore otroligt kul!
    You go girl!!
    Stor Kram

  5. Hej!
    Hittade hit via Aftonbladet, och blev helt underbart glad. Jag bloggade om det och tänkte snart en bild till dig. Men, jag är utomlands och har varken våg eller måttband. Om tre veckor är jag hemma, då hör jag av mig.
    Tack för en underbar sida!
    kramar, Michaela

  6. 6 Memea

    Vilken underbar grej!!! Jag kommer själv inte vara med förns jag kan titta på min kropp utan att må illa (jobbar hårt på det nu) men vad modiga ni är som lägger ut era bilder här! *applåderar*

  7. 7 Bell

    Ett helt underbart initiativ! Hoppas att många skickar in bilder! Jag gör det själv sen när kameran är laddad, men jag undrar bara vilka mått det är? Runt höften och nånting antar jag..?

    • 8 Julia

      Vilka mått du vill – jag har sagt gärna vikt och längd, men jag kräver inget specifikt för att man ska få vara med.

  8. 9 Mia

    Tack snälla rara för att Du satt igång det här projektet! Jag blev så glad att jag nästan blev gråtfärdig när jag läste om det. Det är precis vad jag har önskat skulle finnas för det är ju verkligen så att man (jag) har en helt snedvriden bild av vad en normal kropp är. Min egen kroppsuppfattning är helt åt skogen efter många års ätstörningar och det känns underbart att få se verkliga och sunda kroppar som en motvikt mot de sjuka retuscherade bilder vi bombarderas med och som ställer till med mycket elände. Tack igen och stor kram till alla som lägger ut bilder1

  9. 10 Kaia

    Hooray! Så kul att se att det får uppmärksamhet, även om jag inte hade väntat mig förstasidan när jag sa att det var okay om jag var med. Måste nu kommentera på alla fina bilder, så roligt att se massa olika kroppstyper här…

  10. Hej!
    Hittade dig via Aftonbladet, som så många andra. Ville bara skriva att jag tycker att du gör en bra grej! :) Härligt att få se ”riktiga” kvinnor: långa, korta, smala, större etc! Jag är så trött på att se alla trådsmala modeller och att de blir en mall för vad som är vackert!

  11. 14 Stella

    Härligt härligt härligt!!

  12. Ja vad härligt! Mer kroppar åt folket. :-D

  13. 16 En röst i natten

    Hittade siten via Aftonbladet! Verkligen ett bra initiativ som jag hoppas utvecklar sig med fler bilder!
    Kanske till och med vi män får vara med så småningom! Att ha en kroppsuppfattning som inte är så ”sund” är ju inte bara förbehållet kvinnor…

    Önskar dig/er alla, ett stort ”Lycka till”

    Hälsningar
    190cm 108 kg BMI >29

  14. Så himla bäst, vilken bra grej, jag står rakt upp och applåderar alla vackra människor!!

  15. 19 Ulrika

    Kalasbra idé! Det är så skönt att se NORMALA MÄNNISKOR I UNDERKLÄDER……

    Våga skicka in fler foto – spinkiga, mulliga, långa, korta, protortionerliga, oproportionerliga. Vi behöver så se mer sådant!!!! Gärna killar också – även där påverkas jag av vad jag ser i media enormt mycket!

    Ni är riktigt bra!!!!!!

    /Ulrika

  16. 20 Feri

    SNygg!

  17. Coolt ju !

  18. 22 sandrasphotoes

    Jeg liker bloggen din! Utrolig bra initiativ!



