Hallå.

31Mar10

Ett förtydligande inlägg, eftersom det verkar ha försvunnit lite mellan varven:

ALLA FÅR VARA MED. Oavsett kroppsform, könstillhörighet, eller något annat. Det finns ingen kropp som är mer rätt än någon annan, det finns ingen kropp som är vackrare, det finns ingen kropp som är ”en riktig kvinna.” Om det börjar hojtas om hur hemskt det är med smala kroppar försvinner poängen med att alla kroppar är kroppar.

Män och kvinnor och transpersoner är välkomna, smala tjocka långa korta snea krumma. Jag har fått in massa olika sorters bilder, och ALLA FÅR VARA MED.



5 Responses to “Hallå.”

  1. 1 3pa2

    ”en riktig kvinna” – bilden sitter på insidan. Det är vad jag anser

  2. Som jag skrev i ett svar till ett svar till mitt förra inlägg så tror jag att det jag skrevs missförstods. Angående ”riktig kvinna” alltså. Det jag avsåg som ”oriktigt” var retuscherade bilder där modellens utséende förvanskats på gränsen till bedrägeri, inget annat.

  3. 3 Angie

    Gud vilket bra projekt, tummen upp för det.
    Jag kommer garanterat att följa bloggen och fudnerar redan på att skicka egna bilder.
    Mer sånt här behövs, stor applåd till dig Julia

  4. 4 Molly

    Underbar blogg och idé!!!

  5. 5 Stella

    Jag har också använt begreppet ”riktig kvinna”. Menade inte en kroppsform utan endast en kropp som tillåts vara kvinna, alltså sig själv. Inte modifierad genom operationer.



