Morgan

10Apr10

182 cm
83 kg
BMI: 25.1 (Överviktig)



24 Responses to “Morgan”

  1. Haha, vilken schysst bild. =) Ölburkar, handduk och neonrosa kam(?), underbar komposition.

  2. Att du ska räknas som överviktig är ju bara fånigt.

  3. Bra att killarna börjar skicka in bilder så det blir lite jämlikt, skulle själv kunna tänka mig sända in en bild, men jag är 60+ och överviktigt så det lär nog inte bli.
    Kan inte hålla med att killen på bilden är överviktig.

    • 4 Kaia

      Skicka in ändå! Det är många överviktiga här. Jo, bara om du vill alltså, men tanken är ju att alla olika sorters kroppar ska få finnas, så känn dig inte utanför fast du inte ser ut som någon av de som visats hittills.

      (Hoppas det är okay att hoppa in såhär, Julia, känner mig lite väl otrevlig som kastar mig på folk här, men det är så det blir när jag inte har tittat in på några dagar.)

  4. 5 kackerlacka

    Haha…BMI can suck my potential dick!! Oavsett; fan vilken fin bild. Håller med Martina ovan,grym komposition!
    Du är finfin dessutom!

  5. 6 Lene

    Haha, va rolig bild.
    Man blir bara så där härligt glad när man ser den=)
    Och som tidigare talare sagt: Överviktig? Vart…?

  6. 7 sandrasphotoes

    Så sykt at han liksom er overvektig! Jeg hater bmi..

  7. Underbar bild som jag blev glad av! Härligt!
    Och som fler andra skrivit tidigare, överviktig? Que? Vaaar då? BMI är förrädiskt… och missvisande uppenbarligen. Ha det bra!

  8. Älska bilden! Nu vart jag glad! :)
    Håller med föregående; BMI är verkligen missvisande!

  9. 25 i BMI är inte överviktigt!

  10. 14 Siri

    me thinks att du kollat på kvinnors bmiskala, för visst finns det 2 olika?

    • Nej, den är samma.

      • Det brukade finnas två olika tills man bestämde typ 1995 att ”förenkla” det hela. Det var också då man tog ner skalan från 27-någonting som gränsen till övervikt, till 25 och uppfann den gulliga frasen ”morbidly obese”.

        Lite fakta sådär på lördagskvällen.

      • Det kommer ett BMI-inlägg på min blogg snart, som jag stökat med ett tag…

    • Det tror jag också att det ska göra. Jag har då ofta sett två olika i alla fall och det låter ju rimligt eftersom män och kvinnor naturligt har olika kroppsbyggnader.

      • World Health Organisation har satt en BMI-standard som gäller världen över oavsett kön. Oavsett vad folk säger så det den skala vi följer i Sverige och alltså korrekt. Det finns ingen annan.

        Det innebär inte att man behöver tycka att den är bra, men det stämmer att ”normalvikt” bara uppgår till 24,9 i BMI enligt svensk standard.

        Sedan får man gärna kritisera BMI – men det är en annan fråga.

  11. Ett ypperligt exempel på att BMI inte är allvetande och rättvisande.

  12. Morgan: Du är fin. :-)

  13. 22 Carl

    Hej Julia! Mycket bra initiativ detta. Ser fram emot att läsa ditt bloginlägg om BMI.

  14. 23 Louise

    överviktig my ass! XD

  15. 24 biffcake

    Kul bild! BMI är ju extra missvisande om det handlar om en person som exempelvis bygger mycket muskler. Roligt att se ett exempel på det här :)



