Om kommentarer del 3

11Apr10

Ok, nu har folk fått rösta ett tag och det är fortfarande en stor majoritet som vill ha (fortsatt modererade) kommentarer.

Någon föreslog något jag också funderade på, nämligen att låta de enskilda personerna välja om de vill ha kommentarer eller inte, och så tänker jag göra, eftersom det går att slå av på varje inlägg för sig. Så alla som har skickat in och alla som kommer skicka in, säg till om ni inte vill ha kommentarer.

Det här betyder inte att jag inte förstår resonemangen om varför kommentarer är problematiska — och jag håller med vissa av dem. Men jag valde att öppna upp det till diskussion, och omröstningen är väldigt tydlig.



One Response to “Om kommentarer del 3”

  1. 1 Erik

    Jag har inte tittat på kommentarerna tidigare, men ögna igenom dem lite nu. En sak slog mig.

    Jämförde kommentarerna på/om/rörande Tanja med kommentarerna på en post med en överviktig person. Tanja får komplimanger för sina bröst, den överviktiga personer får ett ”starkt”.

    Jag inser att syftet naturligtvis inte är att alla ska få höra att de är så jävla snygga, och det är inte vad jag är ute efter. Min reflektion var snarare vad som ligger i det där ”starkt”- Är inte det en tydlig värdering i det? Tanja är inte stark som visar upp sina små tuttar (även om hon fick beröm för att just små visades), men den överviktiga är starkt som vågar visa upp sig. Oavsett om man tycker den personen är ”snygg” eller inte.

    Så, vi har uppfattning om kroppar. Det blir väl kanske min banala slutsatts. Hum. Blev lite osäker nu på om jag eg kom fram till så jävla mkt :-)



