.

14Apr10

170cm
54kg
BMI: 18,7
midja: 64cm (När jag var liten bar jag på tanken att min midja var smal för att jag hade rockat rock-ring, nu inser jag att det är tack vare mamma)

Bor i Brasilien sedan 1,5 år och har här upplevt en ny kroppskultur, positiv i den mening att många kvinnor ser ut som kvinnor och negativt i den mening att plastikoperationer inte är ovanligt och både män och kvinnor väljer det istället för att träna och äta bra. Ett virrvarr av smala midjor, gigantiska rumpor (ofta med silikon i), pumpade muskler. Smala fattiga barn och tjocka rika barn.



5 Responses to “.”

  1. 1 Hon som är på bilden.

    Åh va läskigt att se sig själv!

    Efter att ha läst igenom den text jag själv skrev inser jag att det lätt kan missförstås. Jag använder begreppet ”kvinnor ser ut som kvinnor” vilket blir helt fel i sammanhanget då hela projektet går ut på att acceptera alla, just för att vi är olika.
    Jag vill rätta mig själv då jag menar att samma ideal för att ”banta sig fin” och att smal=hälsosam inte finns i samma utsträckning vilket jag tycker är skönt och befriande.
    Plastikoperationer är inte heller något jag fördömmer. Det är för mig bara främmande.

    Hoppas att ingen tog illa upp och det är jätte härligt att se alla fina bilder varje dag!

  2. 2 Mac

    Riktigt riktigt riktigt VACKER!

  3. 3 Kaia

    Det är så himla intressant hur olika sånt här är i olika kulturer. Det kan jag prata hur länge som helst om, så tack för din bild och infot som kom med den. Mycket intressant!

  4. 4 hurryville

    När man läser BMI 18 nånting som siffra så föreställer jag mig en sjukligt smal kropp och så är verkligen inte fallet. Bara smal och fin. Likväl som jag kan göra mig en bild i mitt huvud av BMI 30 och det ser bevisligen lika fint ut att döma av bilderna här.
    Det är ett viktigt projekt det här att skapa nyanser och befria oss från siffrorna. Vackra kroppar i överflöd. Jag är så imponerad av allas erat mod.

  5. 5 Gurkan

    Du är vacker.



