.

16Apr10

22
168 cm
51 kg
BMI: 18,1



21 Responses to “.”

  1. 1 kanjagkandu

    Sjukt cool idé med denna blogg… ska själv skicka hit en bild eller två! Tacksam att någon ser det vackra i alla kroppar…

  2. 2 Izabela

    Har precis samma mått, är dock lite äldre (24 år). När jag tittar på min kropp i spegeln, så ser jag inte denna läckra kropp som du har… så förvridna är våra uppfattningar om våra egna kroppar!!! Du är sjukt läcker :)

  3. 3 E

    Tack, Izabela.
    Det är jag som är på bilden, och jag kan berätta att jag har extremt skev självbild och ett osunt förhållande till mat. Ville ha med bilden för att få ärliga kommentarer från folk som inte känner mig och bara vill ”vara snälla”.
    Har gått ner 2 kg sedan bilden togs (för några veckor sedan) och tycker ändå inte jag ser bra ut. Kul med en uppiggande kommentar.
    Något jag gillar är dock min mage! =)

  4. 4 Mia

    Du behöver verkligen inte gå ner mer i vikt! Din kropp är väldigt fin som den är. Jag har nästan samma mått som du, är tre cm kortare men väger lika mycket.

  5. 5 Vicky22

    Tycker inte heller du behöver oroa dig för din vikt! Du är jättefin!

  6. En gång i tiden har jag vägt som du, och var smal. Lika lång. En gång i tiden vägde jag 9 kg mer än så, och var fortfarande smal.

    Och om du hade sett bilder på mig, från den tiden, hade du också tyckt att jag var smal.

    Det tyckte jag inte då, förstås. Men nu ser jag de där bilderna och undrar varför jag i hela friden bara koncentrerade på allt som var dåligt på min kropp.

    Gör inte så du också, det är sådan förspilld kraft.

  7. 7 E

    Tack. =)
    Ska försöka lyssna på er, men det är svårt.
    Jag tycker ju att hon på bilden ser bra ut, men hon ser inte likadant ut ”live” eller i spegeln…

    • 8 Vicky22

      Så känner jag också när det gäller min kropp, på bild kan den se bra ut, sen ser jag dne live i en spegel och fattar inte vad det var som såg så bra ut på bilden. Något att kämpa med, att försöka se sig själv på ett bra sätt live också :)

  8. 9 Molly

    Det är länge sen jag vägde under 60kg, annars har jag ungefär samma längd och kroppstyp som du. Och vet du vad? Får fullt av komplimanger för min figur, hela tiden. Mycket mycket mycket mer än när jag var så där smal som du är.

    Om du vill ha ett råd från en tant, gå till ett kallbad eller annat badhus där det finns kvinnoavdelning separat och folk är nakna (om dom vill). Man blir jätteglad efter ett tag. Man inser hur tolerant man är mot andras kroppar, hur de än ser ut, och följdaktligen hur toleranta andra är till ens egen. När du inser att du är din enda fiende, kan det bli lite enklare! Kram ;)

  9. 10 Izabela

    Håller med Molly, egentligen om jag ska vara helt ärlig så skulle jag vilja väga lite mer, men ha lite fastare kropp. Jag tycker att Marilyn Monroe borde vara förebild för oss alla, inte pga hon gick upp och ner så mycket i vikt (typ upp till 15 kg skillnad), men för att hela världen ser henne som den vackraste och det berodde inte på hennes vikt. Hon var sexy på sitt eget sätt och det spelade ingen roll om hon vägde 60 eller 70 kg, hon var stolt över sin kropp och det var den stolthet som gjorde henne så åtrådd. Hon bar sig så fint. Så var stolta över era kroppar för killar är verkligen inte så petiga som vi kvinnor inbillar oss!!!

    • 11 E

      Du har rätt, det fina på en kropp sitter inte i vikten utan i utstrålningen och självsäkerheten.
      Man är tusen gånger snyggare när man känner sig snygg, då syns det också utåt!

  10. 12 karlwallenius

    Man ser aldrig det som alla andra ser. Ens egna ögon är oftast mer kritiska och negativa.

  11. Jag hade ”dödat” för din kropp. (inte bokstavligt). Själv är jag 19 år och är lika lång som du är. Väger dock 5 kg mer så det borde egentligen inte vara sådär jättestor skillnad mellan oss. Hur som helst ska du vara nöjd med din kropp, – många hade önskat att de såg ut som du :)

  12. 14 sara

    Till E: Du ska verkligen inte gå ner mer i vikt. Jag är ungefär lika lång som du och började på gymnasiet att tänka att om jag bara går ner ett kilo till så blir jag nöjd. Så blev det ännu ett och ännu ett. Till sist vägde jag 38 kg, tappade håret på huvudet, fick ”päls” på kroppen och höll på att dö. Det är så himla lätt att passera gränsen. Nu väger jag säkert 20 kg mer än då (har inte vägt mig på flera år) och mår bättre än någonsin. Jag får dessutom fler komplimanger och uppskattande kommentarer. Smal = lycklig är bara en illusion (jag syftar nu inte på personer som har svårt att gå upp i vikt, men det fattar du). Det krångliga är att hjärnan blir wack om man väger för lite, det känns som en omöjlig tanke att man skulle kunna må bra om man väger mer. Men tro mig, går du upp några kilo kommer glädjen på köpet.

    • 15 E

      Det är svårare än så…
      Jag kommer inte gå upp i vikt medvetet, jag kan dock tänka mig att stanna på den vikt där jag är idag, jag trivs rätt bra med min kropp som den är nu, jag kan tänka mig att se ut så här.

      Jag ser mig inte som supersmal, kanske något smalare än medel, men det är något jag vill vara, det känns som en trygghet att ha en ”marginal”.

      Hur som helst, tack för alla kommentarer. Kul att man kan diskutera här utan att bli nedtryckt. =)

      • 16 lovisa

        Jag har tänkt exakt såsär med att ha en marginal. Jag hade en ätstörning då, inte så länge sen. Du är sjukt snygg! Man kan se kroppar på olika sätt men försök att se på din kropp på det bra sättet. Gå inte ner för mycket i vikt, få inte anorixi, man tappar livslusten och ju mer man går ner ju mer plats tar Ana i din hjärna. Ana kallar jag anorexin. Inte för att jag tror att du har det men det är bra att tänka på.

  13. 17 E

    Tro mig, jag har former. Skulle skickat med en bild från andra hållet också. =P
    Jag har en ordentlig putrumpa, men jag gillar putet. Den får mig dock att se mindre smal ut, men det kan jag leva med. =)

  14. 18 D

    grymt snygga ben!!

  15. Jättefin kropp!
    Hoppas att du inser att du ser bra ut som du gör, och att du verkligen inte behöver må dåligt över den!

  16. 21 cecilia

    du har en dödsfin kropp. SNÄLLA TRO INGET ANNAT.

    jättejättevacker



