Jeanette

03Maj10

27år
160 cm
vikt äger ingen våg, men när jag vägde mig på vårdcentralen var det 67 kg
BMI 26,2 (övervikt)



45 Responses to “Jeanette”

  1. 1 Kajsa

    Du har en otroligt vacker kropp!Du har kurvorna på rätt ställe och du ser allmänt hälsosam och vacker ut :D

    • 2 hanna

      inget illa ment, men fy vad jag hatar uttrycket ”kurvorna på rätt ställe”. hur har man kurvorna på fel ställe? det antyder liksom att det är OK att bära lite extra vikt, men om de är på boobs and ass liksom. den sortens ”tjockhet” är okej, så länge det är i en timglasform liksom. om man har kurvor på fel ställe, dvs armar, mage osv, så är det inte lika okej, och ses inte lika hälsosamt och vackert. en tanke bara.

      • 3 My

        Utomordentligt bra uttryckt. Jag retar mig dagligen på sån brist på eftertänksamhet som människor droppar. Brrr.

  2. 4 Vicky22

    Du har verkligen en vacker kropp :)

  3. 5 Sara

    jag tycker att de flesta bilderna här inne visar på att BMI är en urdålig skala att visa övervikt på. snacka om att det ställer till onödig noja! du är supersnygg!

    • 6 Elin

      Du har så rätt Sara. Jag är inne hela tiden på den här sidan för att uppdatera min syn på kroppen. BMI är kasst.. Jeanette har en fantastisk kurvig kropp, och vadå övervikt? Fånigaste jag har hört..

  4. 7 Lina

    OMG!
    Vackraste kroppen jag sett. Du har verkligen dragit högsta vinsten i genlotteriet.
    För varje bild här inne som stämmer in på ett ungefär i mina mått/vikt så får jag mig en tankeställare och undrar varför jag inte är nöjd när ni andra verkligen är huuur vackra som helst.

  5. 8 rebecka

    Hur kan du vara överviktig?? du har en grymt snygg kropp!! jättevacker, absolut min drömkropp!

  6. 9 T

    BMI handlar om hälsa – inte utseende. Skilj på de två sakerna. Du på bilden har en jättefin kropp och sen kan man diskutera varför den i hela friden inte skulle klassas som hälsosam.

    • 10 Julia

      BMI handlar inte om hälsa, det handlar om kubikcentimeter. Det finns en viss korrelation, dock inte alls så stark som det ofta gärna påstås.

    • att BMI handlar om hälsa låter väldigt konstigt. det är snarare tvärtom. muskler väger mer än fett så en tung kropp som är muskulös har ett högre BMI – men den är ju mer hälsosam än en kropp som ligger inom BMI:s riktvärden för hälsosam men som har mer fett…

      • 12 My

        BMI är, som jag har förstått det, plötsligt populärt eftersom det ofta har använts som verktyg för att generalisera om huruvida en hel befolkning lider av undernäring eller inte, och sedan snabbt ha adapterats till att även gälla som gängse standard för att avgöra hur varje enskild individ bör väga. Om man använder BMI som verktyg och finner att t.ex. den genomsnittliga invånaren i en viss region i Sudan har kroppsmassindexet 16, så kan man kanske (något statistiskt tveksamt) dra slutsatsen att regionen i helhet har drabbats av långvarig svält. Därmed inte sagt att BMI kan gälla individer utan ett dussin ad hoc-resonemang. Fel?

  7. Wow,du har verkligen en fantastiskt snygg kropp! Kurvorna på rätta ställerna, wow ursnygg. Du borde verkligen vara stolt över den
    =D

  8. 14 Therese

    Åh du har en helt fantastisk kropp!! Var stolt över den!

  9. 15 Ellen

    Något är ju lite märkligt med BMI-skalan när din kropp klassas som överviktig. Du har en magnifik kropp, du är otroligt vacker!

  10. 16 Fredrik

    Vilka vackra former.
    Tappade andan när jag såg bilden.

  11. 17 EvaP

    Den här sajten har gett mig en tankeställare.

    Hur kan t.ex. kvinnan på den här bilden kallas överviktig? En supervacker kropp. Dessutom inser jag att många av de som väger lika mycket som jag ser fantastiskt vackra ut och jag blir glad, imponerad och nöjd med mig själv.

    Tack!

  12. 18 Karin

    Hur skulle detta kunna vara övervikt? Och du har en otroligt vacker och härlig kropp!

  13. 19 M

    Åh så vacker!

  14. 20 Josefin

    Övervikt, hur kan det vara överviktt? Du är ju perfekt *avis*

  15. 21 Johannes

    Ehh. Inte en chans att du skulle vara överviktig! Dumheter. Håller med Fredrik.

  16. 22 Maria

    Överviktig? Nej du, det är så där man ska se ut! Om jag hade din kropp var jag lyckligast på jorden. Du är verkligen jättefin, hoppas du får höra det ofta! Får mig och tänka på alla fina bilder det finns av kvinnor från 50-talet.

    • 23 Anna

      Vadå ”ska” se ut? Finns inget ska..

  17. 24 Mackan

    Håller verkligen med Sara.
    BMI är bara något jävla påhitt!
    Jag skulle vilja veta var du är överviktig!?!
    Du är hur fin som helst!

    Tjejer, skit i allt som heter BMI och bara titta på och var nöjda med era kroppar istället!

  18. Supersnygg!

  19. Wow! Supersnygg! Du kan vara stolt som attans över den kroppen! :)

  20. Åh du är fantastiskt vacker!

  21. 28 Malin

    gud vilken fin kropp! :D

  22. 29 Håkan

    Du skall vara nöjd med din kropp, mycket vacker.

  23. 30 Linn

    Verkligen otroligt vacker. De där är typ min idealkropp!

  24. 31 kackerlacka

    Superfin, hälsosam och jättefint!
    Vad glad jag blev nu. Tack för att du är med.

  25. 32 VIragolady

    En otroligt vacker kropp!!!!

  26. 33 Lizzie

    Du är ju tokvacker ju! Vad skumt att du skulle föreställa ha övervikt.. stämmer ju inte ALLS. Du ser ju precis normalviktig, till och med ganska slank ut. Och precis sådär skulle jag vilja se ut. (avundsjuk på dina former och fina bröst)

  27. Helt otroligt vacker kropp, en drömkropp! Jag hoppas verkligen att du tycker om den och är snäll mot den, för det är den (och du) värd.

  28. 35 Anna

    BMI är ett falskt mått som inte säger någonting om en kropp, varken om den är stor, liten, smal, tjock, muskulös eller spinkig. Du har en supervacker kropp, ser jättehälsosam och fräsch ut och har verkligen ingen övervikt! Var superstolt över dig själv!

  29. 36 Chrille

    Jisses vika former..nu tappade jag andan helt. Vilken fin hållning, du är jättefin!!

  30. Jag reagerade i princip som övriga här när jag såg din bild. Väldigt vacker kropp och knasigt att det skulle klassas som övervikt.

  31. 38 Cissi

    Superfin kropp! =)

  32. 39 Rebecca

    otroligt vacker! HELT otroligt!

  33. Okej, alltså.. även om nu BMI är ett dåligt mått så är det ändå svårt att förstå kommentarer som ”Du är ju snygg, hur kan du vara överviktig?”. Eller, inte svåra att förstå, men de avslöjar väl antaganden som är lite konstiga…? BMI lär åtminstone aldrig ha gjort anspråk på att mäta snygghet, och det är väl trist att man förutsätter att någon inte kan vara snygg bara för att den (eventuellt) är överviktig?

    • Jag tycker det är ganska talande exempel på varför jag ville ha med BMI – att folk inte har någon aning om hur vikter och BMI ser ut, och hur lite BMI egentligen säger om hur man kan se ut. Att begreppet ”överviktig” ur BMI-synpunkt inte säger särskilt mycket om vare sig utseende eller hälsa.

  34. 42 My

    Ah, bevis # 976010392 på hur dåligt BMI representerar verkligheten. Hurra för BMI!

  35. 43 Denise

    Tillåt mig att skratta högt. BMI kan ju gå och dö. Du är ju inte tjock någonstans / fd. elitidrottare och numera modebloggare..

  36. 44 Jessica

    Jättefin kropp verkligen! :)

    Helt sjukt att du enligt BMI skulle vara överviktig. Tycker BMI mest får folk att få dålig självkänsla… Inte för att du har det då, för det är inte alls säkert du har.

    Men hur som helst har du en kropp att vara stolt över!

    Kram

  37. Hej kära Jeanette! Jag är en 15 årig anorektiker som blir riktigt chockad över att se att du har övervikt enligt bmi. Din kropp är sjukt jävla snygg! Kom ihåg att jag är en anorektiker. Fyfan för de hemska idealen idag. Man ska se ut som dig <3



