.

12Maj10

20 år
165 cm
69 kg
BMI: 25.3

Jag har kämpat för att komma över de komplex som kom med graviditeten och födseln av min första son. Jag ser detta som ett steg i att bli bekväm med mina nya kilon och stretchmärken.



21 Responses to “.”

  1. 1 Viragolady

    Du har då absolut ingenting att skämmas över!!

  2. 2 Ace

    Du är jättefin tycker jag.

  3. Du har super fin kropp ju! Och dina bristningar kommer blekna och knappt synas med tiden :)

  4. 4 ola

    Du är fin. Modigt gjort. Du visar vägen för många andra.

  5. 5 tempelgudinnan

    du är ju frodigt och kvinnligt vacker ju! Önskar jag hade så där fina bröst och former som du har.. (har knappt några alls) Bristningarna bleks som andra redan sagt med tiden och syns knappt till slut. (har sådana både på benen å brösten, men dom syns knappt längre)

  6. 6 3pa2

    Se bristningarna som kärlekstecken. Du är fött ditt livs kärlek – en son. Var stolt, för du ÄR vacker och bristiningarna är tecken på detta.

  7. 7 kanjagkandu

    Fin, bristningar bleknar till sist… dina barn har du alltid kvar! Dom ger mycket mer än bristningarna *haha*

  8. 8 Maria

    Instämmer med övriga talare, och vill dessutom tillägga att jag tycker stretchränderna ser riktigt stiliga ut, som om du tatuerat in eldsflammor från muffen och upp på magen! :)

    (men ignorera den metaforen om du tycker det låter tacky… :P )

    • 9 Carina

      Det harjag aldrig tänkt på.. Men det ser faktiskt häftigt ut, som eldsflammor.

  9. 10 Sofie

    Formerna sitter precis där dem skall och du ser helt underbar ut i kroppen. Bristningarna är ett bevis på vad du har genomgått och upplevt. ”Tyvärr” bleknar dem med tiden -vilket jag tycker är synd- men skäms för allt i världen inte för dem, om det vore så. Du har levt!

  10. 11 Linda

    Vet att det är svårt att förbi se bristningarna…men du har ju vart med om bland det störta man som kvinna får vara med om ha ett liv i magen!

    Det betyder med än hur kroppen ser ut. Tycker du har en vacker kropp, mjuk och med former. Underbart!!

  11. 12 Angelica

    Jag skulle döda för dina bröst!!

  12. 13 Marie

    Var stolt över din kropp! Att ha en så fin kropp efter att ha fött barn är inte dumt alls! Jag hatar själv mina stretchmarks men jag stör mig inte alls på dina, märkligt hur man är.

  13. 14 Nettan

    Bristerna är ett bevis på något vackert! – Ditt barn! Har några med,det är mina bevis att jag har burit på något vackert- 3 ggr – Jag vill inte bli av med dom alls.
    Kram kram

  14. Jag tycker också att du har vackra former och att stretchmärkena var coola på nåt sätt!

  15. 16 Kaia

    Jag kallar bristningar för ”målningar”. Abstrakta, liksom, och fina också.

  16. 17 Leilin

    Jag har adopterat min lillasysters namn på bristningar – ”tigerränder”, det är så positivt och starkt :) De är ju i samma kategori som ärr eller tatueringar, livsmärken. Bär dem med stolthet, tigermor!

  17. 18 LisaW

    Det är fint med ränder på magen – jag har också massor. Ser att många skrivit samma sak men jag var tvungen att hålla med.

  18. 19 ulrika

    jag tycker faktiskt bristningarna var sjukt snygga! ser nästan ut som en tatuering! :D

  19. 20 Sanna

    Jag håller med Leilin om att bristningar, precis som tatueringar, rynkor och ärr, berättar en historia, och det är fasligt vackert i sig.

  20. 21 Daniel

    du har helt underbara former, och tigerränderna bleknar med tiden och synns inte om några år.



