.

01Jun10

27 år
163 cm
61 kg
BMI: 23

Vikt har aldrig varit min största kroppsnojja, utan det har istället varit min kraftiga behåring. För några år sedan beslöt jag mig dock för att försöka lägga all den tid och energi som jag då la på att nojja och skämmas och ta bort hår på att försöka bli vän med min kropp och allt mitt hår. Att visa upp mig här är ett steg på den vägen.



21 Responses to “.”

  1. 1 K

    Åh vad jag känner igen mig! Min mage och allt kroppshår har alltid varit mina största nojjor, det är så tröttsamt..! Det är samma som med många andra nojjor – på andra reagerar jag inte alls över hår eller vad det än handlar om, tycker många gånger att det är fint, och blir glad över att folk går emot normerna, men när det gäller mig själv är det så mycket svårare! Jag tänker också många gånger att jag inte vill lägga så mycket energi på att nojja över/ta bort/bleka, och det har blivit bättre de senaste åren, men, fortfarande nåt jag tänker en del på…

    I alla fall, du har en superfin kropp och jag tycker bara att det ser charmigt ut med den lilla behåring som syns! Tycker inte alls att du behöver nojja över det – och det får mig att inse att jag inte behöver nojja så mycket heller, så TACK för den här bilden!

  2. Det är inget fel på din kropp vännen… den är väldigt fin

  3. 3 Limpan

    Äntligen! Det här har jag längtat efter. Jag tycker att alla andra är jättefina, men min egen kroppsbehåring har jag jättestora problem med. Men när jag ser att jag inte är ensam känner jag mig lite modigare.

    You go girl!

  4. Åh hoppsan. Det är svårt att avgöra helt från en bild, så du kanske är hårigare än vad jag ser, men jag skulle tro att vi har samma ”hårighetsgrad”. Skulle tro att jag har ännu mer hår, till och med.

    Och jag har aldrig stört mig över det. Jo, det kan vara lite irriterande att alltid ha något som påminner om tredagarsstubb under armarna, även om man är nyrakad, när man ska vara tjusig i armlöst. Det kan det. Men i övrigt, nej.

    Allt sitter i huvudet. Så är det bara. Så länge man inte kommer på att man ska noja om en sak är det lugnt. Sedan blir man lätt fixerad.

    (Och nu kommer jag nog noja om min hårighet någon dag eller två. ;-))

  5. 5 Lotta

    Jag kan känna att ”hårlöst” är ett förhärskande ideal idag, vilket jag föreställer mig är tufft för den som har lite kraftigare behåring. Jag har valt att inte lägga tid på att ta bort hår, och känner mig ibland lite udda just på grund av det. Säkert nojar jag i onödan och andra bryr sig inte alls om att jag har håriga armhålor till mina somriga linnen, men åh så mycket lättare det skulle vara om jag såg någon mer som jag! Jag tycker det är underbart att se andra kvinnor som inte heller gör sig hårlösa. Så tack! Jag tycker du är jättefin, särskilt för att du har hår kvar!

  6. 6 T

    Tack för att du är så modig! Du är jättevacker!
    Här har du en till tjej med kraftig kroppsbehåring som jag kämpat med sedan tonåren, håriga armar, hårväxt på överläppen, magen, bröstet, ja, you name it. Är alldeles för hård mot mig själv och mitt kroppshår, men inte mot andra, tycker du är jättefin, verkligen! Starkt av dig att försöka bli vän med din kropp, vilken bra förebild. Ska försöka hitta modet nu att göra detsamma. Man tror ju ofta att man är ensammast i hela världen med detta problem. Tack!

  7. 7 Lasse

    Jag har aldrig förstått mig på varför ”hårighet” av vissa anses mindre vackert när det inte sitter på huvudet (åtminstone när det gäller kvinnor), kan någon förklara det för mig?
    Nej, fram för den naturliga skönheten – Du är så naturligt vacker och fin, en riktig tiopoängare!

  8. 8 Tinderbox

    Men de är ju en sak med hår under armarna, på benen o så, som alla andra har. Ja har flera hårstrån på brösten, alltså runt bröstvårtorna o de är jättelånga o syns. Därför vågar ja inte träffa nån kille eller byta om på jumpan, det e störande. Sen har ja långa hårstrån på magen oxå från navlen ner till fi**an.

  9. 9 lillnettan

    Tinderbox: Det har jag också. Det har måånga tjejer! So what liksom…antingen noppar man väck ”brösthåren” med pincett, rakar med hyvel eller nåt, eller så låter man dem vara. Likadant med annat hår som man inte gillar, man bestämmer vad man orkar lägga energi på. Bra killar struntar i hår – min man hade jättenoja över att han var lite luden på rumpan och trodde att tjejer skulle skratta åt honom för det, men det struntade väl jag i. ;-) Som någon annan sa: sånt här sitter i huvudet. De allra flesta människor är fullt upptagna med att tänka på sig själva och undra vad andra tycker om dem än med att bedöma andra, och det är lätt att förstora upp saker som andra faktiskt skiter i. :)

  10. 10 Kvark

    Tinderbox: Jag har också hår på brösten – och en sambo som älskar mig. Har genom åren förresten varit med rätt många killar och ingen har stört sig på mina hårstrån. All pepp till dig!

  11. 11 Härskarinna

    Jag tycker att du visar prov på stort mod. Hårlöshet verkar ju vara en norm och den som inte följer blir betraktad med avsmak. Det är ju en helt vrickad idé. Människor ÄR håriga i en eller annan form. Den som tror annorlunda eller ser ner på de som bestämt sig för att inte falla till föga för hyveln är inte riktigt funtade.

    Jag tittade först på bild och tänkte ”vilken kropp! Frisk, stark och kvinnlig”. Det var först när jag läste din bildtext att jag var tvungen att titta igen för att se behåringen, och om jag ska vara ärlig så syns den faktiskt inte så mycket.

    Men oavsett synlig hårväxt eller inte så är du en förebild!

  12. 12 kackerlacka

    Ah vad glad jag blir! Finast är det som finns och inte plockar bort. Jag tycker du är fin, ser stark och frisk ut. Håret fick jag läsa mig till och sen, ja det är fint som sagt. Må!!

  13. 13 Therese

    Underbart att du försöker bli vän med din kropp! Jag har precis samma problem, jag har väldigt håriga lår vilket gör att jag sällan åker och badar eller går i korta klänningar/shorts utan leggins till. Det är väldigt tråkigt att det ska behöva vara så, att man ska skämmas så. Jag försöker att bli vän med det men det tar tid.

    Kämpa på! Det gör jag!!
    Och du hade en himla fin kropp!

    Kram Therese

  14. 14 Elin

    Vilket hår? Syns ju knappt något alls. du har mkt snygga höfter tycker jag. fin bild!

  15. 15 hon på bilden

    Det första jag lärde mig när jag tog denna bilden är att det är rätt svårt att fånga hår på en helbild av kroppen. Det andra, aha! då kanske inte människor som står någon meter från mig ser håret särskilt väl heller? Hur som helst, jag har faktiskt hår under armar, ben, på bröstet, raggarsträng under naveln, könshår ner för halva låren, mustasch och skägg. Även om det inte syns på bilden. :)
    Stort TACK för alla fina ord, de värmer verkligen. Nästa gång jag tycker att någon tittar ogillande på mig på badhuset och jag börjar nojja så ska jag försöka intala mig att de nog egentligen bara tycker att jag är fin och modig. :) Peace and love till hela kroppsbild.

  16. 16 Lola

    Underbart!
    Här är en till med ordentlig kroppsbehåring.
    Önskar jag vore lika modig som du och kunde strunta i alla ideal av idag, och visa mig som jag är, med hår och allt.
    Jag tycker inte att håriga kvinnor är något konstigt, men eftersom alla andra verkar tycka det så tar jag bort håret, för att slippa kommentarer eller blickar…
    Vilken förvrängd värld vi lever i.
    Härligt att se din bild, du är vacker och kvinnlig!=)

  17. 17 en_pojkman

    You go woman! Personligen tycker jag att det är helt absurt hur idealen är där unga kvinnor som du själv ska behöva känna ett behov av att ändra sig på det minsta lilla vis. Hår for the win säger jag, du är jättevacker!

  18. 18 Liselotte

    Fin kropp! Och jag ska säga dig att något av det absolut sötaste som finns är en liten raggarsträng på magen!

  19. 19 My

    Det är så sjukt sexigt med håriga kroppar! Anledningen till att man kan få för sig att man är udda som hårig är helt enkelt att väldigt få vågar visa sin päls. Reclaim the fur! Och vi måste börja någonstans, eller hur?
    (P.s. Du är ”bara” fullkomligt genomsnittligt hårig, skulle jag säga, så det kanske behövs någon luddigare främst på barrikaderna.)

  20. 20 Sandra Nilsson

    jag har också raggarsträng under naveln;) fast brukar noppa bort dom svarta stråna!

  21. 21 Jessica

    HET RAGGARSTRÄNG!!!!!!! Var stolt över den.



