Anna

07Jun10

23
52,5 kg
169cm
Jag vet inte vad mitt BMI är men jag är väldigt medveten om hur min kropp ser ut.

Jag och min kropp hade en ganska tragisk historia när jag var i sen tonår: jag bantade, tränade varannan och vägde mig varje dag och nästan grät när kilona inte gick ner. Men jag hade aldrig vägt mer än 54 kilo. Jag vet inte vad allt det kom ifrån. Kanske från andra tjejerna på gymnasiet som hellt plötsligt började prata bantning och vikt.
Nuförtiden är det inte alls så. Jag prioriterar hälsan, jag är vegan, äter hur mycket jag vill, dock inget godis förutom på lördagar, för att min läkare sa att jag ska inte äta socker. Jag joggar eller simmar nån gång i veckan. Jag vet precis  vad mina mått är, men det är för att jag syr mina egna kläder och därför gjorde också en provdocka som är en kopia av min kropp. Jag tycker att jag är väldigt smal, men ibland känner suget att bli smalare. Jag kanske blir aldrig av med det, men jag tänker definitivt inte falla in i bantningen och viktångesten igen.



19 Responses to “Anna”

  1. 1 Missne

    Du har verkligen en kropp som gjort för empirskärningen o.o Jag tycker du är jättefin =)

  2. 2 Viragolady

    men du är ju jättesöt tjejen :) duktigt att sy sina egna kläder, jag har försökt mig på både symaskin och sticka men nääää det går ju inte!

  3. 3 kackerlacka

    Vegan är bra! Socker är inte särskilt bra. Du är fin och av din text att döma, en smart tjej. Fall inte, inte in i viktångestskiten igen. Du är väldans fin som du är. Keep it up!

  4. 4 Beatrice

    Jättefin kropp!

  5. 5 Michis

    Häftig bild när du står bredvid dockan. Ser så konstnärligt ut… Man blir nyfiken på hur dina kläder ser ut

  6. 6 Johanna

    Du är väldigt vacker! Du verkar vara en smart tjej med en hälsosam inställning, fortsätt så :)

  7. 7 Lola

    Vilken vacker bild!
    Det är nästan något mystiskt över dig där du står. Du ser orädd ut.
    Din kropp ska du vara stolt över, den är väldans fin!=)

  8. 8 Johanna

    Åhhh vad snygg du är! Älskar speciellt dina födelsemärken på magen. Du skulle absolut kunna gå upp en hel del i vikt och fortfarande vara lika vacker, men det viktiga är ju att du tar hand om dig själv, vilken vikt du än har. Låt ingen lura dig att du behöver gå ner i vikt igen! Jag är ungefär lika smal, men skulle vilja gå upp i vikt för att få lite snygga former, men är ändå nöjd eftersom jag har en stark och hälsosam kropp.

  9. 9 Elin

    lite christina ricci över det hela. :)

  10. 10 Susanne

    Blir också nyfiken på hur kläderna du syr ser ut! Fin bild, häftigt med dockan bredvid.

  11. 11 anna

    F*an vad cool du är!

  12. 12 Lasse

    Du är lika vacker utanpå som Du är inuti – fortsätt vara stolt för den Du är, Anna!

  13. 13 My

    Allt jag vill säga är: var kaxig mot dig själv varenda gång tanken poppar upp att du kanske skulle gå ner i vikt. Som du skriver så VET du ju redan att du inte bör förlora ett enda kilo, men att resonera med sig själv och förklara för sig själv att man väl är OK som man är fungerar inte särskilt länge i taget, så mopsa upp dig! Håll huvudet högt, vackra och kreativa människa.

  14. 14 sassa

    skitsnygg mage, vill ha likadan

  15. 15 maria

    Älskar ditt utseende, du är riktigt vacker.

  16. 16 Annika

    Keep it going bruden! Jag håller med föregående kommentar om att du liknar Ricci, för mig en stor komplimang :D

  17. 17 Gustav

    så jävla fin text! heja dig, du är väldigt fin!

  18. 18 Daniel

    Du har en jättefin kropp som du ska vara stolt över.

  19. 19 My

    Vacker. Fin blek hy, och härligt att höra att du är kreativ.



