Martina

16Jun10

34 år
170 cm
68 kg
BMI: 23.5

Jag är konstant förvirrad över vårt samhälles kroppsuppfattning eftersom riktigt smala kroppar är oförmögna att attrahera mig, oavsett om de är manliga eller kvinnliga, vilket gör att jag inte förstår skönhetsidealet storlek 32.



18 Responses to “Martina”

  1. 1 Johanna

    Vi har exakt samma siffror. Du är jättefin och ser väldigt stolt ut, hoppas du är det! Grymt snygg mage!

  2. 2 Lizzie

    vad himla läcker kropp du har! Otroligt fin mage och bara vacker. Skönt å se nån som är närmare mig i ålder. (men mage är inte sådär fin.. tuffa graviditeter gjorde den skrynklig, som ingen träning kan fixa..) Önskar att jag får mod snart att ändå skicka en bild. För jag har bestämt mig att jag duger som jag är ändå.

    Sträck på dig och var stolt!

  3. 3 Mackan

    Otroligt vacker!
    Jag vet inte riktigt, skönhetsideal hit och dit…..vem är det egentligen som sätter gränsen?
    Alla tjejer lever med uppfattningen om att killar vill ni ska se ut si och så, men det är aldrig riktigt någon som frågar killarna vad DE tycker o tänker.
    Och då menar jag oss vanliga svensson som inte jobbar med design, i hollywood eller något skit.

    För mig spelar det ingen som helst roll vad ens tjejs bmi ligger på, tycker jag att hon är vacker och intressant spelar det ingen roll vad vågen står på.
    Det jag vill säga är att skönhet inte har något med vikt och bmi att göra.

    • 4 Lizzie

      vad härligt att höra det du skriver Mackan! Glad man blir! I vår först har det landat i mig.. att om man är älskad, så är man ju vacker i dens ögon som älskar. Och då spelar ju faktiskt inte utseendet någon roll. Ytan är ju betydligt mindre viktig ändå, än insidan. Om insidan är varm och fin, så lyser det alltid igenom. Och tvärtom. Skulle vilja höra FLER karlars åsikter.. sunda karlar som du. (Har hört allt för många skitkommentarer, av karlar som inte är så sunda eller rara; elaka kommentarer som sänkte mig förut men nu mest gör mig arg.. Fast sådana kan ju både karlar och kvinns droppa.. )

  4. 5 K

    Vilken härlig bild, och vilken underbar utstrålning du har! Och superfin kropp!

  5. 6 Johan

    Kan bara hålla med Mackan :-)
    Det första jag lade märke till i bilden var ditt leende, vilken härlig utstrålning och karisma.
    Skit i negativa komentarer och var stolt över dig och din kropp, en otroligt fin kropp och en hrälig bild :-D

  6. 7 emma

    du ser ut att trivas med din kropp, härligt! jättefinbild.

  7. 8 Peter

    What Mackan said alltså, helt sant.

    Ps. Skönhetsidealet storlek 32 förstår jag inte riktigt heller. Det är min storlek men jag är inte direkt nöjd med det. Att vara självkritisk är kasst och allt är individuellt. Oavsett vad du har för storlek så är du vacker hur som helst! DS.

  8. 9 kackerlacka

    Härligaste utstrålningen, går rakt genom skärmen och kul att du har en ängel på din vänstra axel:)…är det den som får dig att se så välmående ut eller är det ”bara” acceptansen för din egen fina kropp?:-)

  9. 10 Fantesstic

    Otroligt snygg! :)
    Älskar din utstrålning också @}-;–

  10. 11 Lasse

    Wow, vilken fantastiskt vacker kvinna Du är, Martina! Keep up your good smile!

    Instämmer i alla sunda kommentarer, det viktigaste är ju faktiskt inte hur vi ser ut, utan hur vi ser på oss själva!
    Stort tack för initiativet till denna sida, hoppas snart få modet att skicka in en bild!

  11. Hur i jissen namn skall Wi kunna tycka att någon ENDA annans kropp är OK – ifall Wi ej FÖRST av allt tycker att wår egen är det :?:

  12. Du är cool! :-D

  13. 14 heltgalen

    jag är kär i ditt leende.. helt jävla suverän bild.. kropp och utstrålning.. Det är svårt att skina på bild.. men du smälter sönder hela min 22″skärm..
    Var stolt, Var skitnöjd.. du är vacker.

  14. 15 aDDe

    Du är sjukt snygg, what the fuck lixom.
    Du ska inte ha komplex för något, seriöst riktigt fin är du martina

  15. 16 wintra

    alltsåå gud, du är så fantastiskt vacker! Jag kan inte sluta titta på bilden!

  16. Härligt leende!! Ett stort leende är det snyggaste och finaste!

  17. 18 Dennis

    Du ser ju verkligen inte ut att vara 34 år (det är så att jag tvivlar på att det står rätt?)! Väldigt fin!



