.

18Jun10

25
160 cm
53 kg
BMI: 20,7

Jag har länge haft ett osunt förhållande till min kropp och till min vikt. När jag kollat mig i spegeln har jag sett bristerna och fokuserat på dem. Därför blev jag så glad när jag upptäckte den här bloggen. Jag vill vara en av alla dessa vackra och modiga människor.
Detta är ett steg på min väg till en sundare kroppsuppfattning: att visa upp min kropp, som den är, för alla att se.
Något jag egentligen inte vågar, utan utmanar mig till för att jag vill ha en ändring. Jag vill kunna acceptera och älska mig själv. Och jag tror att jag är på god väg.



20 Responses to “.”

  1. 1 Man 32

    Du är jättefin!

  2. 2 Malin

    Det är sorgligt hur skeva våra kroppsuppfattningar är ibland. Du har ju en jättefin kropp och borde inte alls ha komplex! Alldeles lagom slank och med en jättefin mage. Modigt av dig också, att lägga upp din bild här fast du tycker att det är läskigt, det är bra för självkänslan att göra sånt man inte vågar.

  3. DRÖMKROPP är det enda jag kan säga. Du är så jävla snygg ska du veta! Om jag hade din kropp skulle jag sprungit runt naken, haha.

  4. 4 Petra

    .. första anblicken – SUND och fräsch ! Njut av sommarens lätta kläder och visa stolt upp en härlig kropp!

  5. 5 Johan

    I mina ögon ser din kropp nästintill perfekt ut. Du borde vara stolt!

  6. 6 Linda

    Ja, jag får säga som Emilia! Hade jag haft din kropp hade jag inte lagt mycket pengar på kläder. ;- )

  7. 7 Jessica

    Vilken fin mage du har!

  8. 8 K

    Ja, du har ju hur fin kropp som helst! Blev jätteförvånad när jag läste din beskrivning – jag var övertygad om att du redan var nöjd med din kropp precis som den är! Sträck lite extra på dig – för ditt mod och för att du är fin precis som du är!

  9. 9 Lina

    Kan inte hitta ett enda litet ”fel” på din kropp, allting är skitsnyggt och uppåt på skalan! Framför allt din mage och dina fantastiska nyckelben/axlar, Jepp, jag är avundsjuk!

  10. 10 EvaP

    Fin kropp och fina proportioner. Jag tänker också på att fina underkläder alltid förhöjer det hela.

  11. 11 dj

    Jättebra att du är på väg att acceptera din kropp som den är, å den är jättefin! Kram DJ

  12. Wow! Tycker du ska vara stolt över din fina kropp!
    Jooo, lite avis är jag allt :)

  13. 13 lillnettan

    Brister? Jag ser inga brister på din kropp alls. Bra underklädessmak också, jättesöta trosor. :)

  14. 14 Linn

    Din oro är helt obefogad. Jag skulle göra vad som helst för att ha en kropp som din!

  15. 15 en_pojkman

    Absolut perfekt, så synd att du ska lida av osunda ideal!

  16. 16 Lasse

    Jag vet inte var Du har letat för att hitta bristerna på Din kropp, tro mig, jag har tittat länge nu och det syns verkligen ingenting av detta på bilden!
    Allt jag kan se är att: Du är bara helt oemotståndligt vacker, en drömkropp har Du begåvats med – var rädd om den!

  17. 17 R

    Fick en liten klump i magen när jag såg att det var min bild som var uppe idag. Och när jag läste era kommentarer blev jag helt varm i hjärtat. Tack ni fina människor! Jag skäms lite när jag inser att jag alldeles för länge styrts av smalhetsen… Och börjar inse att min bild av mig själv inte delas av alla.. Ska verkligen försöka sträcka på ryggen och vara stolt istället…

  18. 18 kackerlacka

    GRYMT att du vågar! Du är finfin och när man är rädd måste man vara lite extra modig eller hur?!:)

  19. 19 Viktoria

    Det blir så tydligt att det (att man aldrig är nöjd över sin kropp) inte har med storlek att göra, utan snarare en dålig självbild eftersom många personer i alla olika storlekar inte är nöjda med sin kropp och i en del fall – även ett självdestruktiv beteende. Jag tycker iaf att du är jättefin och skulle jag vara du, skulle jag vara jättestolt. Kram på dig!

  20. 20 tempelgudinnan

    modig du är!! Och du måste som jag också har haft, ha haft en skev uppfattning, för du ÄR verkligen jättevacker ju! Kan inte heller hitta nått enda ”fel”(som om någon enda valk eller så skulle vara helt fel det heller på en människa som älskar sin kropp). Jättefina underkläder också! Det ramar in och förstärker det fina! Hoppas du börjar sträcka på dig och bli snällare mot dig själv framöver!



