Karin

28Jun10
167 cm
50,2  kg (brukar pendla mellan 49 och 51)
BMI: 18
Jag tycker att det är coolt hur också samma kropp ge så olika intryck, beroende på vad man gör med den. När det blåser brukar folk skämta med mig och säga att jag får hålla i mig så att jag inte blåser bort. Men att vara liten och späd stämmer inte alls med min självbild. Jag uppfattar mig snarare som muskulös och väldigt stark. Folk som retas för att jag är tunn skulle se mig i stallet när jag rullar 500-kilos höbalar eller lyfter bommar.


16 Responses to “Karin”

  1. 1 Peter

    Hoppas ingen retas på allvar. Isåfall får du ge dem en rak vänster! :-) Får [också] intrycket av muskulös och fin.

  2. 2 sassa

    man ser ju att du har muskler även fast du är väldigt smal! älskar hur din kropp ser ut på bilden där du står i typ profil.

  3. 3 Daniel

    Om man i ska tala i termen av de tre klassiska och naturliga kroppstyperna (morfologiskt/biologiskt) så skull jag nog säga att du är en ektomorf. De övriga är Mesomorf och Endomorf. Nu behöver ju inte dessa tre vara huggna i sten utan man kan ligga ungefär mellan två av dessa. Men som grund har man en av dessa.

    ”Ectomorphic: characterized by long and thin muscles/limbs and low fat storage; receding chin, usually referred to as slim.”

  4. Håller med Sassa, profilbilden var väldigt smickrande! Och visst är du smal, men du ser hälsosam ut och verkar trivas i din kropp – jag är avundsjuk =)

  5. 5 kackerlacka

    Gött tänk. Du är kanonfin och jepps, garanterat stark:-)

  6. Du ser både liten, späd och stark ut på samma gång :) Jättefin!

  7. 7 sassa

    tycker trots allt inte att du är så liten. du är ju 167 cm!

  8. 8 Malin

    Du och jag är nästan precis lika stora i både längd och vikt, fast du är mycket mer vältränad. Det stämmer nog som du säger, att man uppfattar sin kropp olika beroende på vad man gör med den, för jag upplever mig som liten! (Och det gör andra också,) Jag tränar inget, förutom yoga ibland, men jag får en hel del vardagsmotion genom att gå och cykla mycket.

  9. 9 Lasse

    Du var mig en riktig cooling, Karin!
    Du må vara smal, men av både bilder och text framgår att Du är riktigt riktigt fin både till yttre och inre – fortsätt vara den underbara människa som Du här förefaller vara!

  10. 10 Ella

    shit, en jättesnygg kropp som jag bara kan drömma om! Hur känns det egentligen att vara så smal och vältränad? Hittar man t.ex. alltid kläder som passar? Handla kläder är bland det värsta jag vet eftersom det känns som om ”allt” är gjort för smala och slanka personer.

    Häftigt att du är så stark också!

  11. 11 Archibald

    Du ser ut att ha en stark och sund kropp, var stolt över den. Det är märkligt hur socialt accepterat det är att öppet påpeka och skämta om hur någon är ”tunn”. Något jag vet av egen erfarenhet. Skönt att din självbild bygger på din egen känsla, och inte andras.

  12. 12 Janne

    Storleken har inte i närheten den betydelse man kan tro, alla är vi olika o du verkar ha begåvats med enorm styrka, du ska va väldigt stolt tycker jag, skit fullständigt i va folk säger om att du är för späd. Du är du och du ser underbar ut, utstrålar styrka och skönhet.

  13. 13 Hanna

    Görsnygg kropp och humor i bilden! Stör mig på att folk skriver ”fastän du är smal” som om det vore något dåligt… Du ser vältränad och sund ut!

  14. 14 Annika

    Skitsnygg mage. Måste vara alla dessa stalltimmar, de gör under för bålstabiliteten :)

  15. 15 Filippa

    Haha du ser ju precis ut som jag gör :D samma vikt o längd o byst mått skulle jag tro! Jag hatar en jäkla plastik kirurg i USA på TV som sa att en tjej 17 år i ungefär ”vår storlek”.. skulle passa bättre med C-kupor proportionsenligt… yeeeh right.. detta ser mycket mer naturligt ut! Du e jätte fin! Jag kanske också skulle börja träna så jag får så fina muskler :D

  16. Gillar det du skriver, är själv ”liten och smal”, men förvånar många när jag spänner musklerna. Jag ser mig inte själv som så liten som andra gör och pendlar precis som du mellan 49 och 51 till min 163 cm. Även om andra ser mig som ”för” smal så vet jag att jag lever ett hälsosamt liv med en varierad och väldigt fettrik kost samt att jag tränar. Det är tråkigt bara att folk tycker det är okej att ge smaliskommentarer när man inte tycker att man förjänat det.



