.

02Jul10

34
82 kilo
182 cm

Jag är ganska nöjd med hur jag ser ut men framförallt är jag nöjd att min kropp tål den behandling den har fått utstå. Jag har tränat totalt ca: 3 månader på 14 år, misskött maten och ätit mycket godsaker. Jag går knappt varken upp eller ner i vikt, har gått upp några få kilo sedan jag var 20. Jag hade komplex för vissa saker väldigt länge men nu gillar jag istället dom avvikelserna. Men jag gillar inte kameror.



19 Responses to “.”

  1. 1 Hanna

    Bra, snygg kropp! :) ser ändå hälsosam ut för att ”misskött” den.

  2. 2 madde.

    fint! önskar också att jag kunde äta inprincip vad jag vill och inte behöva träna och ändå inte gå upp så mycket. Det räcker med att jag tittar på en hamburgare så går jag upp.

  3. 3 lillnettan

    Schysst kropp, och cool bild. :) Inget att ha komplex över där inte!

  4. 4 dj

    jättefint axel/bröst parti. Magen å benen också. Du är som jag, knappt tränat å ätit gott. Bra att du kommit till insikt:)

  5. Ett stort steg att då ställa dig framför kameran och veta att du kommer få reaktioner /kommentarer om din kropp.

  6. 6 Ellix

    Så jävla cool bild.
    Du har en jättefin kropp!!

  7. 7 Elin

    kul med en kille bland damerna. cool bild, ser nästan ut som en dansare!

  8. 8 Elin

    glömde tillägga: du går nog hem alldeles förträffligt bland damerna kan jag tänka. =)

  9. 9 Janne

    holy shit, trodde aldrig jag skulle få dom kommentarerna, tack som bara den för dom. Ni är underbara. Nu känner jag mig enormt stärkt.

    Svar på Hanna:
    Tack som f-n, en hel del ”skit” har kroppen tagit hand om men jag ska va snällare nu.

    Svar på madde:
    Jo jag är oerhört tacksam men jag har börjat vara lite mer försiktig utifall att det slår om.

    Svar på lillnettan:
    Tack tack tack

    Svar på dj:
    Toppen, din kommentar värmer självförtroendet.

    Svar på The Norwegian:
    verkar ju hagla bra kommetarer… :-)

    Svar på Ellix:
    åhh tack tack, ni gör mig större, nu är jag så glad över alla era fina kommentarer.

    Svar på Elin:
    Jag brukar gå hem hos damer men dansare är jag inte, jag tror att jag skulle dansa sönder tjejens fötter… har aldrig provat dansa egentligen iof, bara rört mig i otakt till musiken…

  10. 10 Janne

    Helt underbar, i min värld är detta perfekt.

  11. 11 Janne

    Skulle svara på en helt annan men men…. :-D teknikesn under…

  12. Håller med om att det skulle vara intressant att veta varför det inte dyker upp fler män/killar bland fotona här på sidan. Undrar om detta har att göra med att vi kvinnor generellt upplever mer fokus på våra kroppar. Det är ju ingen hemlighet att kvinnokroppen i ”all evighet” har setts på som ett objekt. Utifrån detta kanske vi har ett större behov av att få våra kroppar godkända, ELLER att vi vill trotsa denna syn på vår kropp genom att visa att de flesta av oss faktiskt har en ganska vanlig kropp. Vi är inga ”supermodeller” och behöver inte vara det för att vara nöjda med oss själva.

    Några personliga funderingar :)

    Vad tror ni andra som vistas här ute till och från? Skulle vara intressant att få veta era åsikter i frågan.

    • 13 Lizzie

      ligger nog en del i det du säger. Män är inte lika objektifierade, och det är fortfarande ett samhälle som domineras av ett patriarkat. Dvs, det ”manliga” är fortfarande normen, som allting utgår från. det får en del konsekvenser.. som att kvinnans utseende anses viktigare än mannens, att många män ofta tar sig rätt att kommentera kvinnor höger till vänster, att mäns värde mäts mer i prestationer än i utseende kanske. Finns ju motsvarigheten, att män ska vara framgångsrika i nått, för att vara heta på marknaden typ.. ”marknaden” suger, helt enkelt, tycker jag. För det som är intressant är väl vad vi är INNANFÖR vår kropps ytliga utseende. Det som är viktigt, är väl hur vi KÄNNER för våra kroppar, och att vi tar hand om dom, och LEVER i dom. För genom våra kroppar kan vi ju uttrycka vilka vi är, och njuta av livet. Svårt att göra det utan en kropp… Ps. jag tycker inte att det blir mer rätt att kvinnor är så objektifierade för att män OCKSÅ allt mer trots allt objektifieras. För så är det ju.. att det håller på att ändras på den punkten.. Ds.

      • Tror definitivt att kvinnor fortfarande är mer objektifierade även om det börjar komma mer och mer krav på hur en ”perfekt” man bör se ut. Trots idealet finns det fortfarande motvikten, som en del män lutar sig mot, att en ”riktig” man väger över 100kilo och har en stor ölkagge. Denna typ av motvikt som pekar på ett alternativt ideal finns dessvärre inte hos kvinnor utan där försöker tyvärr de flesta sträva efter att bli så smala som möjligt…

        Jag tror även att män har lättare att acceptera sin kropp för vad den är och därför inte till samma grad tittar på andras kroppar för att jämföra sig. Misstänker att de flesta läsarna på denna blogg också är kvinnor vilket leder till en högre proportion av kvinno-bilder.

  13. 15 tempelgudinnan

    btw är du på bilden jättefin! Hoppas du var hand om din fina kropp och dig själv och är stolt! :-)

  14. 16 Vicky22

    Jättefin kropp! :)

  15. 17 Josefin

    Jag ser då inga avvikelser någonstans, du har en skitfin kropp :)

  16. Cool bild, du verkar vara en rolig kille med tanke på posen, hatten och skorna :) Perfekt kropp för min smak! Jag gillar inte kroppar med för mycket muskler.

  17. Vilken vacker bild, och vad DU är vacker! Våra ärr är historier, och på sätt och vis rätt vackra de också..



