.

08Jul10

25 år
168 cm
67 kg
BMI 23,7

Jag har aldrig brytt mig särskilt om siffror, men min största nojja har alltid varit magen, hur mycket den putar ut – även när jag var smalare. (Tycker inte att sidobilden riktigt visar just hur mycket ”put” det är, men en del i alla fall) Har (haft) svårt att acceptera att kroppen förändras, men med positiva tankar och mer avslappnad attityd känner jag mig ändå överlag nöjd med min kropp – den är ju min, det här är jag!



22 Responses to “.”

  1. 1 emma

    jättefin från alla vinklar! :)
    men 5 år, det kan väl knappast stämma? :)

    • 2 Julia

      Haha, nej, det var jag som råkade missa att klistra med en siffra.

  2. 3 Peter

    Vi verkar ha ungefär samma uppfattning om våra kroppar :-) Tycker min mage putar ut också, hur mycket folk än säger att den inte gör det, eller hur många bilder jag än speglar mig i. Men överlag är jag nöjd. Det ska du också vara! Fin kropp.

  3. Det är inget som helst fel på din mage. Själv tycker jag mycket om såna fina runda mjuka magar. Kvinnor nojjar sig för mycket för sina magar, mycket pga hur media målat upp att magar ska vara platta som strykbrädor.

    Minns en gång för rätt många år sen när jag satt och bladade i nån ungdomstidning. De hade en artikel där läsare hade kunnat skicka in frågor till någon kvinnlig svensk fri-idrottare eller liknande.

    En tjej hade skrivit in och frågat hur den här idrottstjejen gjorde för att undvika att magen veckade sig när hon satt ner. Tjejen som skrivit in sa att hon tränade och tränade hur mycket som helst, men magen veckade sig alltid när hon satte sig ner. Idrottaren hade lite förvånat svarat nånting i stil med att det ju är naturligt att magen veckar sig när man sitter ner, nåt annat vore ju bara konstigt.

    Skäms inte för din mage – den är fin!

    • 5 e-lo

      jag har oerhört tydliga minnen av JUST den intervjun. det var i gratistidningen O.S.A. nån ggn på nittitalet. det var läsarna som skrivit in sina frågor till fröken sverige, eller före detta, petra hultgren. jag minns hur rädd jag blev när jag läste den frågan. veck på magen? att ens fråga hur de kunde försvinna. jag var ganska ung då, insåg att det fanns väldigt mycket i världen jag inte fattat än, och borde vara CONCERNED över.

  4. 6 elsa

    Du är jättefin!

  5. 7 Ulrika

    Du är JÄTTESNYGG. Är så avundsjuk på din mage, den är helt perfekt, om man kunde byta hade jag gjort det genast. Dessutom har du helt enormt snygga bröst och så har du så fina nyckelben som inte syns så jättebra. Du är helt otroligt vacker!

  6. 8 Hanna

    wow. vilka underbara ben! och vilken fin hy. hela du verkar vara väldigt fin, bra att du verkar komma på bättre tankar angående kroppen.

  7. 9 Elin

    snygga och välformade ben! magen ser inte speciellt putande ut. hur normal som helst!

  8. Jättefin mage… den ser mjuk och fin ut. Vackra bröst ;)

  9. 11 Lasse

    Här är en till med lätt putande mage – vi kan alltså båda se oss som ”framstående” och helt oemotståndligt underbara människor! ;-)
    Du har en helt bedårande vacker kropp – otroligt fina bröst, och ben som är fantastiska!
    Skatta Dig lycklig som är skapad så fin på alla sätt – Du kan vara mer än nöjd!

  10. 12 lillnettan

    Det första jag tänkte var att HA, kallar hon DET för putande mage? Vänta bara tills bilden på mig kommer upp, då kommer hon få lite perspektiv! :-D Du är ju jättefin med perfekta bröst och ljuvlig midja.

  11. 13 Janne

    Du är jätteläcker precis som du är, du ser ut att ha en stark kropp. Du har fina former, fin hy o din mage är jättefin, absolut inget att ogilla, tyck om den istället, mer än nånsin.

    Din bilder är jättefina i uthomhussolen och framhäver din perfekta hy.

    Gillar benen, magen, brösten och allt annat.

  12. 14 sassa

    ååh, asfin!!

  13. 15 Hon på bilden

    Oj, lite pirrigt blev det när jag såg att det var mina bilder som låg uppe..! Men, OJ så rörd, GLAD och tacksam jag blir över alla underbara kommentarer! Det boostar VERKLIGEN mitt självförtroende, så stort tack till er alla! Det här ska jag skriva ut och kika på så fort jag känner mig lite låg.

    Vill lägga till om en annan nojja jag har, min behåring, som inte alls syns på bilderna (till viss del för att jag bleker och tar bort och har mig; även om jag tycker att det egentligen är fånigt så känner jag mig inte tillräckligt ”stark” för att låta bli). Har massa mörka hår, överallt. Mustasch, bröst, raggarsträng, rumpa, fötter… Kan tycka att det är fint på andra och jobbar på att se det så hos mig själv också! Lite jobbigt att skriva, men tänkte att nån annan som har det likadant kanske kan tycka att det är skönt att höra om fler som har det så.

    Stort tack igen för alla fina kommentarer! Ser redan mig själv lite mer med era ögon, och känner mig ännu mer nöjd med mig själv.

  14. Jag ska nog ta med en bild på dina bröst till plastikkirurgen när det är dags att förminska mina tuttar :D

  15. 17 Emma

    Även jag måste bara påpeka… Gud vilka snygga bröst! Du har dessutom midja och vackra former; en otroligt vacker kropp!

  16. Du har en himla härlig midja! Superfina bilder

  17. jättevacker kropp! du är en bra förebild för mig som jag kan identifiera mig med då jag kämpar med att acceptera en viktuppgång för att komma upp i normalvikt efter att ha varit (och fortfarande är) anorektisk sedan flera år tillbaka.
    tack för att du vågar bjuda på dig själv!

  18. 20 Simon

    PERFEKT!

  19. 21 Hon på bilden igen

    Oh, tack igen alla för de senaste fina kommentarerna! Det värmer verkligen i kroppen och det hjälper mig att se på mig själv med fortsatt peppande blick – har varit väldigt bra på det senaste tiden, så det går, även om man ibland inte tror det!

  20. 22 amanda

    Åh vad fina bröst du har!!!



