Karin

30Sep10

31 år
174 cm
65 kg
BMI: 21,5

Jag är en av de där som aldrig blir nöjd. Jag jämför och mäter, sneglar och drömmer om att karva i hud som känslomässigt inte längre är min. Mina lår är nog de värsta, tillsammans med en alltför kurvig midja, lös hals och slappa överarmar och jag gömmer mig alltid under strumpbyxor som håller in, kläder som trollar bort och gömmer. Längtar efter den dagen jag accepterar mig själv precis som jag är. Det här är ett steg i den riktningen. Om än ett fruktansvärt skrämmande sådant.



68 Responses to “Karin”

  1. Jag ser då inte en enda skavank på dig. Du är jättesnygg! Jag tycker du ska sluta tänka sådär. :)

  2. 2 Anna

    Din midja är helt underbar!

  3. 3 emma.

    Med den kroppen hade jag vaknat lycklig varje dag! :)

  4. 4 Lili

    Superfin ju, vilken midja! Fina bröst, fina ben, mage armar, ALLT.

  5. 5 My

    Så vacker!

  6. 6 Hannah

    Gud så vacker du är! Helt underbar och fantastisk kropp! Var stolt!

  7. 7 Elin

    Wow! Jag vet inte om jag kan hitta fler ord. Hypnotiserande vacker!

  8. 8 Viktoria

    Först tittade jag på bilden och tänkte:

    Det är så där jag ser ut om jag går ner två kilo. (jag väger nu ständigt 2 kg över 66 g och vill bara komma under det).

    Sen läste jag din kommentar.

    Då blev jag ledsen. För du är mycket finare än vad du tror. Så vanligt snygg som en människa kan bli, helt utan att banta, träna, operation i överdriven mängd. Du ser ut så som jag vill se ut.

  9. Jag tycker att du ser helt perfekt ut i mina ögon, ärligt talat. Skavanker – VART? Insvängd midja, långa fina ben, fasta bröst och platt mage.

  10. 10 Linda

    Jag skulle kunna göra vad som helst för den kroppen. Din ”alltför kurviga midja” kunde inte bli mer perfekt i mina ögon. I wouldn’t change a thing!

  11. Du liknar mig väldigt mycket. Jag brukar framhäva min kurviga midja med skärp och vida kjolar men tycker snarare att den är för lite kurvig ibland. ;-) Så olika det kan vara. Du är supersnygg!

  12. 12 Antestoren

    Hur kan man som person vara missnöjd med sin kropp om man ser ut så. Du är helt underbar, du har verkligen kropp !!!!

  13. 13 Masen

    Du har en helt fantastisk kropp.

  14. 14 Hanna

    Åh, du har min idealkropp – om jag fick skulptera en alldeles nya fast att jag är nöjd med min. hoppas du också blir det! för det är jävligt snygg kropp att ”slösa” på någon som inte kan uppskatta och se det! SNYGG!!!

  15. Karin, jag förstår att det är meningslöst att tala om för dig hur vacker du är. Det viktiga här är ju hur du själv betraktar dig. Jag skulle så gärna vilja få dig att se det jag ser – att du kan känna stolthet över din kropp och din själ.
    Personligen skulle jag kunna betala halva min lön ett bra tag framåt för att ens komma i närheten av hur du ser ut. För att inte tala om lyckan att få komma i ett par smala byxor så som du kan.
    Må väl och bygg upp din självbild så att du ser vad vi andra ser.

  16. Jag är 175cm och väger 72 kg och jag hatar min kropp, har alltid velat väga 65 kg. Du ser helt underbar ut!! Jag är otroligt avundsjuk. Funderar på att fota mig och skicka in till denna sida. Få se om jag vågar en vacker dag.

  17. 17 a

    HET är det första jag tänker. Du är skitsnygg och har en orättvist vacker getingmidja.

  18. Det är ju en sån midja man drömmer om! :) Personligen är jag mer eller mindre ”rak” i hela överkroppen, och även om jag numera är ganska nöjd med min kropp, så kan jag ofta känna mig avundsjuk på personer som har så tydligt markerad midja och former där som du. Be proud, för tusan! :)

  19. 19 Julie

    Hur kan du vara missnöjd? Du är ju jättefin! Jag önskar att jag hade din kropp!

  20. 20 Maths

    Med den kroppen ska du vara nöjd. Du otroligt vacker. Ben, höfter, mage, bröst, armar nyckelben… Jag kan fortsätta hur länge som helst!
    Dessutom förstår jag inte vem du jämför dig med om du är missnöjd?

  21. 21 Ellen

    Och min första tanke var: Fy fan vad snygg!

  22. 22 Elin

    Fin kropp, väldigt välskapad! snygg midja, mage to die for och snygga ben. Låren är det inget fel på! Ta hand om dig själv!

  23. 23 emma

    men jag dör vad snygg du är! axlarna & nyckelbenen, brösten, magen, midjan och benen. wow!

  24. 24 Anna

    Så jäkla snygg, jag vill oxå se ut så!!!

  25. 25 Man 32

    Du har en väldigt fin kropp. Jag tycker absolut du ska vara nöjd med din kropp.

  26. 26 lillnettan

    Lustigt. Innan jag läste din text så tänkte jag ”Gaah.Jag.Skulle.Döda.För.Den.Kroppen” – och sen blev jag så paff när du säger att du inte är nöjd! Du borde jämföra dig med mig ;) då känner du dig nog mer nöjd. Jag menar, DU är ju en sådan tjej som JAG känner att jag inte håller måttet för!

  27. 27 Ellix

    Hoppas alla fina kommentarer hjälper dig en bit på vägen mot att acceptera din kropp.
    Du har en helt underbar kropp, som jag skulle göra vad som helst för att få!
    Inte för att jag tror på ”gubben”, men du måste verkligen ha blivit svarvad i guds finaste svarv.

    Ta väl han om dig, Snygging!!!

    Kram

  28. 28 Ellix

    Karin:

    Eftersom du inte är nöjd, skulle du inte kunna berätta om alla komplimanger och fina ord har gjort att du ser annorlunda på din kropp.

  29. 29 Exceed

    Fantastiskt vacker!!!!!

  30. förstår hur du känner som inte är nöjd. Men du ska veta att din kropp är väldigt vacker. En kropp som din skulle jag kunna tänka mig:) Hoppas du blir nöjd en dag.

  31. 31 elle

    det är ett skrämmande samhälle vi lever i om du som är så vacker ändå inte tycker om din kropp!

  32. 32 Patrik

    Skulle jag en morgon vakna med förmågan att mejsla ut vackra skulpturer ur marmor, då skulle jag kalla in dig som modell.

  33. Det är ju din kropp jag ständigt drömmer om. Så himla vacker och härligt normal.

  34. 34 Lasse

    Karin, jag hoppas Du kan ta åt Dig av alla positiva kommentarer!
    För om sanningen ska fram är Din kropp oemotståndligt vacker!
    Var rädd om Dig, och låt ingen se ner på Dig!
    Framförallt undervärdera inte Dig själv – det är Du alldeles för fin för att göra!

  35. 35 Sofia

    Herre gud, jag utbrast ett långt OOOJ! När jag såg denna bilden, jag är 18år gammal, du har min idealkropp. Den MIDJAN!

  36. 36 Linn

    Alltså VA? Herregud, du är så himla snygg! Jag skulle dö för din kropp! Kurvor kombinerat med smalhet, jag är 21 och önskar jag hade en enda kroppsdel som såg ut som nån av dina. Ta verkligen verklgien VERKLIGEN åt dig av alla fina kommentarer för det är verkligen så.
    Du är en sån som man sneglar på i smyg och tänk ”vad i helvete är hennes hemlighet!?”

  37. 37 M

    Du är ju såååå vacker!! Jag ser inte en enda liten skavank, du har min drömkropp och som nån annan skrev; Jag önskar verkligen att du kunde få se det jag ser när jag ser bilden på dig så du kunde få vara så nöjd som du borde få vara!

  38. 38 Örjan

    Mycket snyggt… önskar att du kunde se dig själv med andras ögon så skulle du nog acceptera dig.

  39. Kan inte annat än att bara hålla med alla andra. Du ser alldeles, alldeles, alldeles fantastisk ut.

  40. 40 karin

    Jag vet inte hur jag möjligtvis ska kunna bemöta den våg av positiva respons jag möts av när jag läser era kommentarer. Någon frågade om alla positiva kommentarer fått mig att se annorlunda på mig själv och om sanningen ska fram så ändrar det inte speciellt mycket på djupet, även om det gör mig tårfärdigt lycklig att se att så många tagit sig tiden att kommentera.

    Ändringen måste komma inifrån, det är ingenting som yttre omständigheter kan förändra. Men om sanningen ska fram så är det svårt att nå samma grad av självkritik idag som när jag sände in den där bilden för x antal månader sedan. Det är inte över än, men viljan till acceptans finns där.

    Och världen, den är fin när värmen sprids. Från djupet; tack.

  41. 41 Elin

    snygg mage!!! skulle gärna ha en liknande!

  42. 42 kackerlacka

    Jag skulle väldigt gärna trolla in lite ”fan vad jag är underbart fin känsla” i dej för det är precis vad du är!!

  43. 43 Anna

    Snygg kropp! Du har jättefin midja :)

  44. 44 Stina

    Du ser helt fantastisk ut, vilken vacker kvinna! Hoppas du fått en boost efter alla kommentarer här. Tråkigt att du jämför dig med andra istället för att njuta av din egen kropp och person. Nästan alla jämför sig, och många skulle vilja se ut som just du…

  45. 45 Elin

    Men herregud vilken vacker kropp. Helt makalös!

  46. 46 Emsi

    I stället för att köpa strumpbyxor som håller in (håller in vad då? Finns inget på din kropp som förtjänar det ödet, att hållas in) så investera i något skojigare.

    Jag vill inte förringa dina tankar om din kropp. Det är som du säger så mycket mer komplext än hur du ser ut. Men det är klart, jag tänker också på hur chockerat glad jag skulle bli om jag vaknade upp med den kroppen. Särskilt de brösten… Dock är det ju lätt för mig att säga…

  47. 47 Anna

    Gud vilken vacker mage du har!

  48. 48 Emma

    Du är sjukt snygg. Jobbigt snygg. Fan… Jag skulle också döda för den kroppen.

    Du borde inte tycka något annat än att du är sjukt snygg.

  49. 49 Avis

    ÅHHHH!! Gud vilken sjukt fin kropp! vad jag inte skulle ge för en sådan midja och höfter! Helt underbart fin

  50. 50 Eva

    Men men men….. Så ser ju JAG ut!!!!!!!!!! och du är ju jätteläcker!!!! Så härligt kvinnlig!!! Men jag!??! Jösses! Detta får en ju verkligen att tänka om!!!

  51. FANTASTISK midja!

  52. 52 Malin

    Du har riktigt fin midja tjejen! Var stolt över dig själv för du har en fantastisk kropp :)

  53. WAOW vad fin du var!

  54. 54 Malin

    Du har en av de finaste kroppar jag sett! Det är precis så jag önskar att min kropp såg ut…

  55. Fin kvinnlig kropp! LOVE THIS BLOG!!!!!!!!!!!!!

  56. 56 Po

    Ja alla har sagt det redan, så var jätte nöjd med din kropp! Du har en jätte snygg kropp

  57. FAN VAD SNYGG BEYONCE BOOTEY!! DU ÄR JU SKITFIN BRUDEN!!

  58. 58 Iris

    Det första jag tänkte när jag såg din bild var ”FAN vad fin! Så vill jag också se ut”. Är nämligen kurvig själv, men saknar den där perfekta timglasfiguren som du har lyckats få. Du ser fantastisk ut, vännen.

  59. 59 M

    Kurvigheten är ju det allra finaste! Och dina lår är ju hur fina som helst!

  60. 60 Amanda

    Fan vilken kropp du har! Skulle gärna kunna ha den och jag är 16 ;)

  61. 61 sanna

    du är så vacker! galet fin midja har du. var nöjd!

  62. Wow! Det första jag tänkte var ”det ser precis ut som Marilyn Monroe!” Du har en sån klassisk pin-up-kropp, verkligen exakt så som jag vill se ut. Fantastiskt fin midja, fina ben, armar och bröst!

  63. 63 Linda

    sjukt fin ju!

  64. 64 Sofia

    Du har en fantastisk kropp! *avundsjuk*

  65. 65 Tiffany

    Det första jag tänkte på när jag såg din bild var vilka vackra proportioner du har. Fina kvinnliga höfter!
    Sedan läste jag din text och ser att du är missnöjd med dina höfter!?! Var inte det! Jag kan lova dig att de flesta tycker att du har fina, kvinnliga former…och män lär älska dem :)

  66. 66 O

    Du har min drömkropp!

  67. 67 Ahna

    Vackra människa! PUSS

  68. 68 Bella

    Din midja är verkligen skitsnygg! Skulle döda för en sân mage och midja. Du har verkligen bra proportioner :)



