Erika

01Nov10

29 år
174cm
137kg
BMI: 45.3 (extrem fetma)

Har en ätstörning och är extremt övertygad om att jag aldrig mer kommer kunna ha ett förhållande, pga hur jag ser ut. Blotta tanken på att någon ska se och röra vid mig när jag inte har kläder på mig vill jag verkligen inte utsätta någon för. Trivs dock bra med vem jag ÄR, men inte hur jag ser ut.



36 Responses to “Erika”

  1. 1 Malin

    Vill bara skicka en varm kram till dig, en önskan om tillfrisknande från ätstörningen och ett stort lycka till! <3

  2. 2 LM

    Hoppas du får hjälp för din ätstörning. Eller att du nu skaffar all den hjälp du förtjänar. Så du kan börja gilla och uppskatta din kropp.

    Det finns någon (flera) för alla, det finns lika många tycken som det finns kroppar. Finns killar och tjejer som gillar mjuka, stora kroppar.

    Stor kram och hoppas du får/skaffar hjälp och hittar hem i din kropp!

  3. Det är inget fel på dig, Erika. Om du trivs som du är, då finns det människor som kommer att tycka om din kropp precis som den är. Acceptera hur du ser ut, älska hur du ser ut och andra kommer att älska dig också.

    Var dig själv, och kom ihåg vad Aretha Franklin sa: ”If you got it, flaunt it!”

  4. 4 Åsa

    Jag tror du har fel ang att du inte kommer ha ett förhållande. Det märks att du har ett stort hjärta, mycket mod och ett gott självförtroende innerst inne. Jag hoppas precis som Malin att du ska bli frisk från ätstörningen!

  5. Jag är övertygad om att du kommer hitta någon som du känner dig bekväm med och som absolut inte har några problem att röra vid dig när du är naken. Någon som ser det fina i båda ditt inre och yttre.

    Precis som Åsa säger så har du mod och självförtroende, annars hade du nog inte skickat in en bild. Håller oxå med Klumpesnusk, det är inget fel på dig.

    *många kramar*

  6. 6 Anna

    Jag vill tro att alla kan tillfriskna från ätstörningar med rätt hjälp. Var inte rädd för att skrika efter den! Detta kommer låta cheesy, men det finns inget som slår en vacker insida. Var stark och jobba med dig själv! Önskar dig all lycka till. Kramar

  7. För att ett förhållande skall funka spelar inte utsidan eller kroppsfodralet någon roll, det är ju insidan som räknas, trivs man med själv är man j rätt självsäker och har man ju möjligheten att vara narurlig. Och som Åsa skrev tidigare det märks att du har ett stort hjärta,

  8. Du ÄR fin, oavsett hur det känns. Ätstörningar är ett jävla helvete, så svåra att ta sig ur. Önskar dig massor med lycka till med det, och hoppas att du någon gång (även om det känns avlägset just nu) kommer att tycka om dig själv som du är.

  9. Du har snygga vader! :)

  10. 10 Nene

    Är helt mållös över hur modig du är som lägger ut bilder på dig själv, precis som alla andra här i bloggen.
    Kanske är detta första steget för att ta tag i ditt ätberoende?
    En STOR kram!!

  11. Fett trist att du inte ser hur fin du är! Antar att de flesta är blinda för hur fina de faktiskt är! Hoppas du en dag kan se det andra ser när det ser dig!

    Kram!

  12. 12 Ellix

    Först och främst måste jag hålla med tidigare inlägg. Du är supermodig som vågar lägga ut din bild. Jag väger runt 105 och jag vill men vågar verkligen inte.
    Du ser ut att ha jättefin hud, snygga ben och det är underbart att höra att du trivs med dig själv!
    Självklart kommer du hitta någon som kommer att älska dig för din insida såväl som utsida.
    Kram

  13. 13 lillnettan

    Sånt där tror man ju lätt…för man är så jättefast i vad man själv tycker om sitt utseende. Jag är själv rund med ätstörningar i bagaget, är inte särskilt snygg och har dessutom social fobi så jag är plågsamt blyg och har svårt, riktigt svårt, för att få kontakt med nya människor och våga visa vem jag är. Har nu varit gift i över två år med en underbar make som säger varje dag att jag är vacker. Har man ett bra inre så finns det alltid människor som kommer att bli kär i en och tycka att man är vacker. Jag lovar. Det största hindret har du nog själv uppe i huvudet.

    • 14 missjs

      Så roligt att du funnit en underbar make! Jag vet att det största hindret är i mitt huvudet, jag vet det så väldigt väl. Tyvärr. Det är frustrerande att veta saker men inte ”kunna”/”veta” hur man löser ”problemen”

  14. Jag instämmer med föregående talare. För det första vill inte alla HA smala människor. För det andra så, vad gäller förhållanden… Känslorna bryr sig inte. :) Jag har en gång i tiden trott att jag aldrig skulle kunna falla för nån som inte var slank och vältränad. Det har visat sig vara fel tre gånger. Så det känns verkligen inte som att du behöver oroa dig! Att hitta rätt person handlar inte om hur du ser ut, inte egentligen. :)

    • 16 missjs

      Nej det har du rätt i. Men det hindrar mig att ge mig ut och leta eftersom jag nedvärderar mig själv osv pga mitt utseende. Om ‘jag’ tycker att jag är motbjudande så måste ju alla andra tycka det med och gör de inte det så försöker jag ge dem alla ursäkter i världen att dra sig undan och genom det få det bevisat för mig själv att jag inte duger. Det är ju helt galet och jag vet om det innerst inne. Rent logiskt sett.

      • Jag är mycket likadan i beteendet, fast gällande andra punkter, så jag känner igen det. Fördelen är ju dock att vet man om det så KAN man göra något åt det. Kanske inte alltid själv dock, ibland kan behöva någon som pekar en i rätt riktning och visar hur man ska börja. Men det finns ju hjälp att få, om man känner att man inte kommer nånvart själv :)

  15. 18 missjs

    Jag som är Erika då, i fall någon undrade vem missjs var som helt plötsligt började kommentera! =)

  16. 19 malin

    Jag lider också av en ätstörning (hetsätning) och äter på känslor: Är en bit på väg mot att lyckas ta mig ur det. Vet inte om det hjälper dig, men maila mig om du vill veta hur jag tog de första stegen. nr 1 är självkänslan i alla fall. DU ÄR BRA SOM DU ÄR! Och du är FIN!

  17. Du ser ju mysig ut <3 världens bästa

  18. 21 Matilda

    Sådär tycker jag att jag ser ut fast jag väger 40 kg mindre (och är 15 cm kortare) och jag har en sambo som älskar mig och tycker att jag är sexig precis som jag är. Min syster väger säkert över 150 kg och är några cm kortare än du (och ser MYCKET tjockare ut) och hon är gift med en smal och snygg karl och nu gravid med sitt andra barn. Hon har varit så stor sen gymnasiet och de träffades när hon var 28 så hon var så stor när de blev ihop.
    Vad jag försöker säga är att vikten inte behöver betyda att man måste vara ensam resten av livet. Alla är inte ute efter tjejer som ser ut som fotomodeller.

  19. 22 era

    Du är en underbar människa. Glad att vi fick kontakt online. Ska bli kul att träffa dig när jag kommer neråt. Du är värd det bästa och jag hoppas att du vet det och att du blir nöjd med dig själv. Kramar i massor //eraone

  20. 24 Lindy

    Klart att du inte ska låta din kropp sätta hinder för kärlek! Jag ser ut ungefär som du, fast väger lite mindre, och har en jättefin kille. Ju äldre jag blir så inser jag mer och mer att det oftast sitter i ens eget huvud att killar inte gillar tjockisar. Damer och herrar gillar alla möjliga olika kroppar och när det väl kommer till kritan så är man faktiskt kär i insidan – inte utsidan. Den lyckliga som kommer att få dig på fall kommer att tycka att du är fantastisk, det LOVAR jag!

    ps. För övrigt så har du snygga ben och en alldeles förträfflig hud! Och tuttarna ser ju inte helt tokiga ut heller! Fin bh! :)

  21. Det blir lätt stor fokus på utseendet eftersom det är det som folk oftast lägger märke till första gången och det man tror att folk dömer en efter. Men vill du verkligen ha en person som bara är ihop med dig för att du har en snygg kropp eller vill du ha en person som tycker om dig som du är?

    Jag hoppas verkligen att du blir frisk från ätstörningen och kan trivas med din kropp. Jag är inte där själv ännu, jag har länge funderat på att skicka in en bild hit men skjuter på det för att jag inte känner mig tillräckligt snygg. Jag beundrar dig och alla andra som skickar in bilder hit och vågar visa upp sig, jag är fortfarande för feg för det. Ta hand om dig :)

  22. Hej! Jag tror att varje människa i den här världen har någon som älskar och tycker om! Jag tror att jag skapades för att älska och älskas av någon! Jag är säker att någon dag kommer en person att älska dig, oavsett vem/hur du är!

    Önskar dig en underbar törsdag!

    Ha det så bra / Hussein al-Faham
    http://www.aljanjafi.wordpress.com

  23. 27 em

    du är vacker. önskar att du kommer inse det en dag.

  24. 28 Anna

    Men alltså, nej! Det finns så många fina människor därute som faktiskt gillar oss knubbisar! :) Jag väger runt 120 kg och jag har en fantastisk pojkvän som älskar mig som jag är. Det finns hopp för dig också! Särskilt eftersom du trivs med dig själv i övrigt, det är så himla vackert med självförtroende! :)
    Hursomhelst så tycker jag att du är sjukt modig. Jag borde faktiskt ta mig i kragen själv och skicka in en bild. Stor kram till dig vackra, modiga människa!

    • 29 missjs

      Kram Anna =) Och jag ”vet” väl att det finns dem som kan tänkas uppskatta mig och mitt utseende osv. Men det är väl inte det som är ”problemet” i sig, utan vad JAG tycker och tror om mig själv. Det är svårt att tillåta sig själv att slappna av och att låta någon älska en om man inte älskar sig själv så att säga.

  25. 30 A1A

    Orkar inte läsa alla kommentarer, men gissar att flera redan skrivit att det finns massor av potentiella partners som inte alls har något emot hur du ser ut, snarare tvärtom – det finns många som skulle älska att vara med dig!

  26. 31 Jenny

    Jag tycker att du är vacker och modig. Skulle vilja ge dig en kram.

  27. Du är bra som du är, och dina ben är jättesnygga,

  28. 33 lili

    Erika, du verkar så varm, modig och formulerar dig så bra i det du har skrivit här. Se på hur mycket positivt det finns med dig, och lycka till i kampen mot ätstörningen, du förtjänar verkligen att trivas med dig själv helt och hållet. Det tycker jag verkligen, och jag känner dig inte mer än att jag har sett bilden och läst det du har skrivit.

    Kram!

  29. 34 Åsa

    Först och främst: Jag hoppas att du får hjälp med din ätstörning!

    Sen: Jag tror absolut att du har fel när det gäller förhållandebiten! Du kommer att hitta någon som älskar dig för att du är den du är, med eller utan extra kilo! Om någon skulle säga något negativt i det läget (eller egentligen alltid) om din vikt så försök bara tänka att det är deras problem – inte ditt! Du är ju jättemodig som lägger ut en bild här, bara det borde göra att omgivningen tittar beundrande på dig!

  30. 35 Jag

    Hej! Jag blir rörd av allt stöd och kärlek som finns i den här bloggen. Det är unikt hur man kan känna så av en hemsida.

    Jag känner igen mycket av det du känner och jag känner verkligen också för dig.
    Jag har alltid varit kraftigt överviktig och hela tiden försökt gå ner mer och mer i vikt med idealen i åtanke. Det är först nu, när jag tänker på hur kroppen mår av övervikt som jag börjat gå ner i vikt.

    Jag går ner i vikt för MIN SKULL och för ingen annans.
    Jag hoppas du förstår vad jag menar.
    Lycka till i framtiden och lev i nuet.
    <3

  31. 36 LoveLee

    Vad vacker och modig du är, vännen! Jag hoppas verkligen att du får hjälp med din ätstörning och att du iom det antingen kan börja tycka om din kropp eller lyckas gå ned i vikt, och kanske så småningom släppa in någon kärleken i ditt liv. För du vet ju att det finns människor som skulle älska dig precis som du är, eller hur? Men det är inte så lätt när man inte vill låtsas om sin egen kropp, då vill man verkligen inte att nån ska ta på den mer än nödvändigt, allra helst inte nån som tycker om en.
    Jag lider själv av hetsätning, och väntar på hjälp hos en ätstörningsklinik, så jag förstår hur du får kämpa. All lycka till dig och styrkekramar! <3



