.

21Nov10

28 år
62 kg
170 cm
BMI: 21,5

Jag har haft problem med min kropp- och självbild så länge jag kan minnas och har pendlat i vikt mellan 58 och 68 kg. Har aldrig vägt mindre än 58, antagligen för att jag inte ”ska” göra det men som jag har försökt. Har haft ”lindriga” ätstörningar till och från genom åren, nu spyr jag inte längre upp mat eller svälter mig, däremot tänker jag på vad jag äter HELA tiden och känner mig ofta tjock vilket är otroligt jobbigt och det tar upp alldeles för mycket av min tid och energi. Fruktansvärt irriterande att jag bryr mig så mycket och jag kan verkligen bli deprimerad bara av att se vågens siffror. Just nu mår jag jättedåligt av att ha gått upp från 60 till 62 kg. Känner mig som en idiot men kan inte sluta fokusera på sån här skit (att jag har världens minsta bröst är konstigt nog dock inget jag någonsin haft komplex för tror jag).



31 Responses to “.”

  1. 1 K

    Åh, du har ju en helt otroligt fin kropp! Superfina former! Jag var övertygad om att den tillhörande texten skulle vara från nån som är nöjd med sin kropp; i mina ögon finns inget att nojja över! Jag hoppas verkligen att du kan släppa alla negativa tankar. Som du säger så tar det så otroligt mycket onödig energi, och du har verkligen ingenting att må dåligt över!

  2. Du har verkligen en fin kropp! Skulle vilja ha din snygga ben. Och små bröst. Så fint!

  3. 3 Anonym

    jag är kortare än dig och väger lite mindre men vi ser precis likadana ut i kroppen. Jag tror nästan att det är jag själv. Tack så mycket att du postade denna bild, jag själv har sådana komplex för mina bröst och har väl trott att ingen ser ut som jag, men så är det visst inte. Och om du inte har komplex över dina, så varför ska jag ha det över mina.

  4. Jättefin mage och snygga ben!
    Fina armar också, tycker du kan vara helt nöjd med din kropp :)

  5. 5 Lea

    Din mage är superfin, helt ärligt.

  6. Det finns inget fel på din fina kropp, tjejen!

  7. 7 Josefin

    ”Oj vilken vacker kropp” var det första jag tänkte när jag såg din bild. Sen läste jag texten och insåg än en gång hur ens egna självbild kan vara så totalt annorlunda mot vad andra ser. Tänk vad mycket energi som går åt helt i onödan hos många, så även hos mig!

  8. Jättefin kropp :D Du har jättefina ben och extremt fin mage tycker jag :D

  9. 9 Helena

    Härlig kropp! Riktigt snygga ben och vilken tjusig midja!

  10. 10 Malin

    JÄTTE fin kropp!! jag skulle kunna ”döda” för att se ut som dig i kroppen!!ALLT är proportioneligt!! Hoppas du kan ta dig över dina ”livs-bump” o börja njuta av din kropp!!
    KRAM!!!

  11. 11 Sanna

    Jag tycker du har en oerhört snygg kropp. Platt och fin mage och snygga bröst också. Men vet att det antagligen inte betyder så mycket att få höra det från nån annan, det är ens egna demoner man måste kämpa med. En bästa vänskap med en tjej i min förra klass tog slut för en tid sen, hon lider av väldigt svår bulimi och det tärde mycket på vår vänskap att jag först och främst var tvungen att dölja hennes hemliga sjukdom, men också att det åt upp henne från insidan att ha sån förvrängd bild av sig själv. Hon var pinnsmal men kunde inte hålla nån måltid inne. Det låter hemskt, men det är en lättnad att ha förlorat henne som vän på ett sätt. Hon var så sjuk och inget jag gjorde hjälpte. Tills sist kändes det fel för mig att ljuga hela tiden å hennes vägnar. Det är inte enda anledningen till att vänskapen tog slut, men det var en stor del. Jag hoppas att du nån dag kan börja älska din kropp. Jag är inte heller nöjd varje dag, kunde träna lite mer men på det stora hela tycker jag om hur jag ser ut. Kvinnor gör mig så frustrerad. Vi är så vackra men så självdestruktiva. Stora kramar till dig.

  12. 12 Lili

    Jättefin! Överallt. Och VERKLIGEN inte tjock nånstans om du nu skulle tro det.

  13. 13 janne

    Jag kan bara instämma i de övriga kommentarerna att det är ett vackert fodral (vacker kropp}.

  14. 14 janne

    Jag kan bara instämma i de övriga kommentarerna att det är ett vackert fodral (vacker kropp}. Det gäller bara att lära sig trivas med sitt fodral, andra gör det ju redan.

  15. 15 Jimmy

    Jag tycker du är fin!
    kram

  16. 16 anno

    guuud så vacker du är människa!!

  17. 17 lillnettan

    Kasta ut våghelvetet från balkongen! Såna där saker är bara till för att ge ångest. :-) Vem fasen bestämmer egentligen att ”jag duger om jag väger 63 men jag är fet och äcklig om jag väger 68” liksom? Du är ju jättesmal och jättefin, och jag tycker du ska öva på att inte tänka på din kropp i siffror.

  18. 18 sara

    Sanna: Jag tror tyvärr inte att det hjälper din vän att försöka dölja hennes sjukdom, det gör det bara lättare för henne att fortsätta med sitt destruktiva beteende. Jag förstår att det är skitjobbigt och utmattande att umgås med en människa som har det här problemet och jag hoppas att hon har någon som hjälper henne att få professionell hjälp, det här är inget man kan lösa på egen hand.

  19. 19 s.

    snygg!!

  20. 20 Maths

    Tack för att du lagt upp din bild. Du tycks ha en teoretisk insikt om dina problem. Jag hoppas att de positiva kommentarerna här även får dig att kämpa ner negativismen. Du har en mycket vacker kropp. om jag hade varit kvinna skulle jag trivts utmärkt med den.

  21. 21 Claes

    Har inte läst alla kommentarerna, men kan instämma med Maths. Om jag vore kvinna skulle jag vara supernöjd med en kropp som din!

  22. 22 Eva

    När jag läste detta kändes det nästan som jag själv skrivit texten. Har också haft lindriga ätstörningar och lever ständigt med oro över att känna sig fet. Jag har dock tagit steget att jag slängt ut vågen och det gjorde det lite lättare att koppla bort just dom tävlingriktade siffrorna. Måste bara säga att du har en jättefin kropp! Och du är absolut INTE fet! Och din hud ser så otroligt len ut :) Kram

  23. 23 kackerlacka

    Ja gu´visst är det helt galet att så mycket av vår energi får gå åt till att vara förbannade på kroppen. Du är fuckin beautiful och det är himmelens bra att du inte kräks upp maten längre. Jag håller tummar och tår för att du får se din kropp som jag ser den. Gorgeous!

  24. 24 Anki

    Det är rett konstigt hur lika och ändå olika man är. Når jag var yngre hade jag nästan samma kropp som du, men jag tyckte jag var för alt för smal! :D

    Du är riktigt fin! Lagom med muskler med ;)

  25. 25 Malin

    Du har en jättefin kropp, titta inte på siffrorna utan på proportionerna. siffror säger ingenting om hur man ser ut =)

  26. Jag tycker att din kropp ser helt normal ut, precis som ditt BMI säger också ju. :) Nä, se den som vad den är – en fin tjejkropp bland alla andra! Kram på dig!

  27. 27 HR

    Saaatan vilken snygg mage! :) Man kan inte bestämma vad hur man ska tänka men du borde vara stolt över din kropp!! Hittar inte ett enda fel..

  28. JÄTTEFIN KROPP (hur kan vi vara nästan lika stora och jag själv tycka att jag är jätteful/o fet medan jag tycker att du är jättensygg??)

  29. 29 Anders

    Jag tycker att du är jättefin!

  30. 30 nathalie

    Små bröst är så himla fint! :) jag har själv en c kupa och har alltid drömt om att ha små bröst. Klänningar faller så mycket mer elegant mot kroppen bla med små bröst. Så var stolt!!!!!

  31. 31 moa

    jättefin kropp! ser vältränad och hälsosam ut men inte musklig, precis lagom! lägg av med komplexen för med den kroppen skall du inte ha det!



