Lisa

01Dec10

25 år
177 cm
84,7 kg
BMI 27,04
Kroppsfett: 29,3% (”normalt”: 22-34%)
Muskelmassa: 57,2 kg (mer än normalt)

Jag vill visa att BMI kan vara otroligt missvisande. Jag styrketränar mycket med mål att få stora muskler och väger därför mer. På byxor har jag stl 40, och tröjor stl 38 och när jag tidigare hade det, otränad, vägde jag runt 70 kg med BMI 22.
Jag är stolt över min vikt och min kropp; den är fantastisk och jag orkar mycket! Jag lyfter tyngre än någon annan tjej jag känner och mer än flera av mina killkompisar.



23 Responses to “Lisa”

  1. Usch, jag är så mycket snyggare nu! :S

  2. 2 Anders

    Vilken tjej! Jättefin!

  3. 3 Karolina

    Så jäkla tuff du är!! :)

  4. 4 MrsHyde

    Wohoo! Du ser jättestark ut! :-D Jag styrketränar själv men är så spenslig, får bra definition men inte mycket till volym…

  5. Vilken grymt snygg kropp du har! :)

  6. 6 emma

    Men vad snygg du är!
    Å jag måste verkligen säga att jag älskarälskarälskar mångfalden av kroppar här på Kroppsbild. Yes!

  7. Åhå, jag vill också ha såna armmuskler :D
    Jag är nybörjare på styrketräning, men jag tycker det är skitkul med bänkpress!

    Du är snygg, och det är coolt med starka tjejer.

  8. Fan va coolt! Sjukt snyggt med en stark och kvinnlig kropp!

  9. 9 a

    Jag bara känner att jag gillar dig, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Jag blev liksom glad av bilden och texten!

  10. 10 Ellix

    Du har ett jättevackert ansikte och verkligen en perfekt blandning av ”stora muskler” och kvinnliga former!!

  11. Vad kul att se en annan sorts kropp här för en gångs skull! :) Och vilken utstrålning du har! Kul bild och fin kropp. :)

  12. 12 Man 32

    Vad snygg du är. helt underbart vältränad.

  13. 13 apan

    ”Vilken jäkla cool tjej” var min första tanke. :) Supersnygga muskler – och vilken utstrålning!! Man blir så glad av din bild! You go girrrl!

  14. 14 Hanna

    Åh, jättesnygg!

  15. Jag håller med dig! BMI är missvisande som faen för oss som går till gymmet och lyfter så tungt vi bara kan, och vi gör det ju för att vi älskar det!! Kram

  16. 16 Stina

    Fin bild på dig Lisa!
    Tack för idag :)

  17. Fina proportioner. Vacker bild!

  18. 18 Elin

    cool!

  19. Det är så sant, man kunde slopa BMI: den är missvisande i många fall. Toppidrottare i tävlingsform som enligt BMI har sjuklig övervikt…. också ”vanliga” människor kan enligt denna mätmetod råka ut för samma sak. Jag är kvinna, 59, väger 89 kg, 172 cm lång, jobbar inom ett kroppsligt tungt yrke (där det är mest män som jobbar), mitt BMI är cirka 30. Men det syns inte, jag är välmusklad av detta arbetet som jag utför. Och jag känner mej väldigt tillfreds med min kropp, precis som du, nöjd och stolt!

  20. 20 Lotta

    Wow! Väldigt imponerad av dina muskler!

  21. 21 Alex

    Imponerande. Snygg, stark och väldigt feminin! Som någon redan skrivit; man blir GLAD av dig och din text. Sund och bra. Tack!

  22. Du är skitsnygg! Det är kvinnligt att vara stark och muskulös – också. Heja dig.


  1. 1 Gammal bild.. » 841023.se

