Dolly

12Dec10

17 år
156 cm
51 kg
BMI:  21

Jag har alltid velat vara smal, ända sen jag kom i puberteten och blev medveten om min kropp.
Hela min värld har kretsat runt kroppen och mat, ända till nu, och det här är ett sätt att visa att jag faktiskt älskar och uppskattar min kropp till 100 procent som den är, och att jag slutat jämföra mig med andra.
Vill bara säga att det är inte värt det, att lägga ner all sin tid på att försöka kontrollera sig själv och sin kropp. Man ska lyssna och respektera den, låta kroppen bestämma över hjärnan och inte tvärtom!
Och då kan hjärnan ägna sig åt andra saker, som kreativitet och lustfyllda saker.



26 Responses to “Dolly”

  1. 1 Amanda

    Jäklar, hörredu. Vilken snygg kropp du har!!
    Jag har alltid tänkt, att eftersom jag är kort, funkar inte bmi och siffror på mig, för korta människor är dömda att vara mulliga. Men du är till och med någon cm kortare och jäääklar, vad du ser bra ut, trots ett normalt bmi. Att sträva efter att bli smal, behöver du inte göra, för du är redan perfekt. Detta gav mig en rejäl boost. STOR KRAM

  2. 2 Lisa

    härlig bild och text! du är verkligen vacker!

  3. 3 Helena

    Vilken otroligt vacker kropp du har! Och en härlig inställning, vad glad jag blir av att läsa!

  4. Skönt att du har en sån inställning Dolly, önskar alla i din ålder kunde ha den. Du har mjuka och fina former… jättefin kropp helt enkelt ;)

  5. 5 anno

    vilken pangbrud du är! Både klok och otroligt snygg!

  6. 6 Hella

    Och du ÄR ju så sanslöst vacker också!! Härligt att du ändrat inställning och börjat ta vara på livet! Det är ju så kort ju… Önskar jag hade haft så sund inställning när jag var lika gammal som du, men det tog längre tid för mig att sluta med dom där dumheterna.. Otroligt kloka ord du skrev! Aldrig riktigt sett det sådär.. att kroppen borde få bestämma över hjärnan.. hm.. du gav mig nått att tänka på.

    Heja heja, och NJUT och ta väl hand om dig! :-)

  7. 7 Linn

    Men…du är ju smal!

  8. 8 Louise

    Härlig och sund inställning! Och du är nog riktigt snygg som du är! Riktigt perfekt och fin!

  9. 9 Man 32

    Du är jättefin. Var stollt över kroppen.

  10. 10 lillnettan

    Jag reagerade som Linn. Eeeh…men du ÄR ju smal? Vad är ”smal” i din värld liksom, skelett med skinn på? :-) Du är jättefin!

  11. 11 Sara

    Du är så otroligt fin,jättefin kropp och jättefina ord. Din inställning och dina ord ska jag verkligen försöka att ta till mig:) Jag är själv rätt så lik dig i kroppen och mitt liv har också, sedan puberteten, kretsat runt kroppen och utseendet. Nu är jag 22 och några år äldre än dig alltså och har först nu lyckats att börja inse det som du har insett. Var glad över att du har lärt dig det redan nu!:…

  12. Känner igen mig i det du skriver, är lika gammal som dig och för ett år sedan kretsade allt kring mat. Jag åt hur lite som helst men började sen sakta äta mer men fick ångest när jag ätit ”för mycket”. Idag väger jag mer än någonsin (ej speciellt mycket ändå) och är nöjd nästan hela tiden med min kropp och har samma syn på mat som dig!

  13. Jag vill bara säga detta som en 156 cm långing till en annan 156 cm långing, du ÄR smal! Det var jag också när jag vägde 51 och det är väldigt synd att jag inte insåg det! Du är superfin och jättesmal och jag hade kunnat mörda 500 vita kaniner för att få din mage.

  14. 14 Anders

    Jag tycker att du är jättefin!

  15. vad underbart. din kropp är bra precis som den är. glöm aldrig det igen!

  16. 16 kackerlacka

    HURRA!!!! Grymt bra synpunkter och en mycket sund inställning. Härligt att du hamnat eller tagit dig dit. Jag tycker du är fin och hoppas du tycker det också.

  17. 17 Per

    Jag blir så glad när jag hör om människor som är vänner med sina kroppar. Det är inte lätt, och det är ingen självklarhet. Men du har verkligen en jättefin kropp. Fina former, och inte smal. Fortsätt vara kompis med kroppen, ni ska följa varann genom livet. Jag blev glad av att se detta. Du behöver inte förändras ett dugg, du duger och räcker precis som du är. Heja!

  18. Wow, du har verkligen en helt perfekt kropp om du frågar mig! Jättesnygg och vacker! Du verkar vara en härlig tjej också:) Ta hand om dig!

  19. 19 My

    Så himla glad blir jag av att läsa dina ord, helt rätt har du. Och det är för mig äkta skönhet, det som kommer från insidan, sånt får människor att skina i mina ögon.
    Kram till dig, fortsätt vara så vacker!

  20. 20 Erika

    Perfekt kropp. Verkligen.

  21. Åh, vad överraskad jag blev när jag såg dig på den här bloggen! Jag trodde väl att du om någon skulle våga, även om jag visste att du varit nojig över din kropp till och från. Du är bäst, N!

  22. 22 Lars

    Du har väldigt fin kropp. Väldigt! Det låter som du är på rätt spår i livet. Som en annan insändare skrev; ”Att jobba med kroppen, inte mot den” är nog målet både till att må bra och se hälsosam och vacker ut. Hade jag varit kvinna hade jag velat se ut som du.

  23. 23 Hanna

    När jag såg den här bilden slog tanken mig att det här är min idealkropp. Det är såhär jag vill att min kropp ska se ut. Du har både bröst och midja och strecket som går lite innåt ner till navlen gör att magen ser sexig ut. Snygga armar och nyckelben, höfter och ben, smalare vader än vad jag har. Vackra proportioner och du står också avslappnat, som att ”det här är min kropp och jag bryr mig inte mycket om det är rätt eller fel för det är min kropp” och det gör bilden ännu finare. Du är sjukt vacker. Kom ihåg och ta vara på det!

  24. 24 LoveLee

    Men människa, du är ju perfekt! Och vilken underbart fin mage! :D

  25. 25 Pernilla

    Vilken fin inställning du har! Jag blir helt rörd och tårögd av glädje över att du vid 17 års ålder har en sådan sund inställning till kroppen, det har inte ens jag som är 32. Du är jättevacker!

    Kram på dig!

  26. 26 amanda

    hahaha så jävla sjukt, jag är lika lång som dig och vi har ungefär samma vikt. Vi har nästan likadana kroppar också och jag känner igen mig i exakt det du skriver. Jobbigt som fan att vara kort, om man hade varit lite längre hade man sett mycket smalare ut, snyft :'( Aja, när jag ser din kropp på bild och inser att vi typ har likadana kroppar så vill jag bara springa ut naken hahaha. SKIT snygg!



