.

14Dec10

31 år
185 cm
53 kg
BMI 15,5

Jag har alltid varit smal och folk undrar ibland om jag har en ätstörning, men jag är fullt frisk och äter normalt och hyfsat nyttigt (fast kanske lite väl mycket skräpmat och godsaker). Jag känner mig nöjd med min smala kropp, men kan ändå ibland tycka att det känns jobbigt att visa för mycket av den bland folk eftersom det känns som att folk dömer en och tror att man är sjuk. Jag stör mig på att folk tror att det är okej att komma med oinbjudna kommentarer om ens kropp bara för att man är smal.



16 Responses to “.”

  1. 1 Belle

    Jag tycker din kropp är vacker! OCh tyvärr är det ju så att många ibland inte tänker på att det är lika jobbigt för en smal att höra negativa kommentarer om sin kropp som det kan vara för överviktiga.. Alla borde istället se det underbart vackra och konstnärliga i alla kroppar :D SKönt att du är nöjd!

  2. 2 kattja

    Så himla fin!
    Jag känner igen det allt för väl, det där med att folk tror sig kunna kommentera ens kropp fritt fram bara för att man är smal. Det gör mig arg och ledsen. Speciellt då det anses allmänt okej.
    Du är i alla fall (rent fysiskt) en man helt i min smak.

  3. 3 Ulrika

    Du ser ut precis som min kille, han är 1,80 och väger alltid mellan 50 och 55 kg. Han säger att han känner igen sig i det du skriver. Jag fattar inte heller vad folk har för fel ibland, det är precis som om de tror att om man är smal är det okej att säga vad som helst. Du är jättesnygg, jag gillar smala killar (även om jag tycker att jag ser ut som en flodhäst bredvid dem)!

  4. 4 Kattis

    Jag tycker att din kropp är fin! :-) Och det är roligt och läsa att du är nöjd med den!

  5. 5 M

    Jag upplever det som att folk känner att det är okej att kommentera ens kropp oavsett om man är underviktig eller överviktig, det är nog mer så att man tar åt sig mer av det för att man själv är något av det. Jag förstår att ni tycker att det är jobbigt att få höra sånt, precis som jag och många andra tycker det är skitjobbigt att folk tror man är korkad, äter skräpmat jämt för man är tjock eller andra fördomar.. Jag önskar folk tänkte efter lite mer innan dom öppnar munnen och faktiskt kunde sluta tänka så himla mycket på utseende och fokusera på insidan. Insidan är ju faktiskt det viktiga i slutänden. Inte vad man väger.

  6. 6 Anna

    ”Jag upplever det som att folk känner att det är okej att kommentera ens kropp oavsett om man är underviktig eller överviktig, det är nog mer så att man tar åt sig mer av det för att man själv är något av det.”

    Jag har tillhört båda ”lägren”, och det du säger stämmer inte. Det finns folk som kommenterar övervikt men det följs ofta av jobbig tystnad i sällskap. Kommenterar någon undervikt så följs det däremot ofta av kommentarer i samma stil av en eller flera personer. Eftersom min undervikt faktiskt berodde på en fysisk sjukdom blev det extra jobbigt att (nästan) alltid bli erbjuden den sista kakan för att jag ”behövde den”…

  7. 7 kackerlacka

    Mmm….det är knäppt det där, att fok tycker sig ha rätt att kommentera bara för att man inte ligger precis i mitten av vad som ses som ”normalt”. Gott att du är tillfreds med din kropp:-)

  8. 8 emma

    Så snygg mage!

  9. Alltså jag förstår mig på precis hur du menar. Men ta ingen skit. Inget fel på din kropp, BMI är så missvisande så det finns ju inte.

  10. 10 sven

    Såg ut som dig när jag var ung men med åren så har jag gått upp till 80 kg är själv 181 cm lång

  11. 11 mimmi

    Jag förstår var du menar med oinbjudna kommentarer för att man är smal. Redan när jag var 10 sa vuxna människor att jag såg ut som ett skelett.
    din kropp är snygg!

  12. 12 Anna

    Din kropp ser precis ut som min mans(även om han väger några kilo mer) som jag älskar, tyvärr så har ni samma usla hållning med… ;o)

  13. 13 Kit

    Jag känner verkligen igen mig i det du säger. Jag har under min uppväxt alltid varit ”den smala tjejen” och det är just det som har fått mig att känna någon form av inre kris nu när man vuxit upp och fått mer ”hälsosamt hull”. Vem är jag om jag inte är den smala tjejen? Trots att det kanske låter helt befängt är det identitetskris på hög nivå.

    Folk säger de sakerna i all välmening, men förstår inte vilka spår de sätter hos personen de handlar om…

  14. 14 Diana

    Jag tycker om din kropp.

  15. 15 Jessica

    Det är rätt lustigt det där. Folk tror att det är okej att säga vad som helst om en som är smal, men det räknas som kränkande om man säger något till en överviktig. Det är inte okej något av dem! Jag ser inget fel i din kropp, du är mycket fin!

  16. Jättelik min pojkvän som är 193cm och väger typ 65 kilo. Han har nog bara liiiite större ben :)
    Jag tycker att det är jättefint med smala killar, jag har aldrig fallit för muskler, trots att jag själv är kraftigare :)



