Olle

26Dec10

34 år
180 cm
BMI: för högt

Jag och en tjejkompis brukar diskutera det här med kroppsfixering
och rakning av könsorgan m.m.
Vi är rörande överens om att alla får se ut precis som han eller hon vill, och man
måste inte raka sej överallt, om man inte vill…
Med den här bilden vill jag bidra till att öka förståelsen för detta.



18 Responses to “Olle”

  1. 1 Ellix

    Gud va skönt att det finns fler som tycker att man får se ut som man vill. Du har jättesnygga ben!
    Kram

  2. 3 Johanna

    Tråkigt att det är så få kommentarer. Måste bara få säga att jag beundrar din modighet att publicera, jag är sååå nära att skicka in på min kropp men den lilla tröskeln är för hög än sålänge. Stå på dig, och jag önskar flera kunde känna som du! Kram

    • 4 Olle

      Tack för dina ord!
      Det gör inget att det är få kommentarer, för bloggen har nog
      många läsare, så mitt budskap har nog kommit fram ändå… :)
      Jag tycker du ska skicka in en bild, man kan ju vara anonym, och
      man behöver inte vara helt naken. :)

  3. 5 Anna

    Tänk om fler kvinnor var så mogna som dig och vågade visa sig utan underkläder! Du skulle gärna få vara ännu hårigare om jag fick bestämma!

    • 6 Olle

      Ja det hade inte varit helt fel om fler hade vågat köra full monty,
      men vågar man inte så vågar man inte, tyvärr… :)
      Det är hårigare än man ser, håret där nere är ganska ljust,
      men i övrigt så har jag nog taskiga hårgener… ;)

  4. 7 Anna-Karin

    Jag tillhör dem som gärna läser bloggen och gläds åt variationen på kroppar och att det finns så många modiga (kanske jag också tar steget en dag?) men inte kommenterar så ofta.

    Nej, man måste inte raka sig. Jag tycker det är snyggt med kroppsbehåring på män – enda nackdelen är att man måste vara extra noga med hygienen om man har mycket hår.

    • 8 Olle

      Jag gläds också över att det är så stor variation, och att många accepterar sej själva, men jag bekymras över att lika många inte känner samma sak.
      Ja, exakt, men det tror jag är en självklarhet hos dom flesta, men tyvärr finns det ju dom som inte insett vikten av att vara noga med hygienen, vare sig man rakar sej eller ej…. :/

    • 9 lv

      Jag gillar också hår på män! Och har aldrig någonsin upplevt att det påverkar hygienen det minsta. Men om några därute tror att de kan vara mindre noga med hygienen för att de rakar sig så hoppas jag att de tänker om…

  5. Älskar din inställning till kroppar, och jag älskar det ännu mer att du delar med dig av den :)
    Kram!

    • 11 Olle

      Ja för mej är det inget konstigt med olika typer av kroppar, stora, små, korta, långa, alla är vi lika mycket värda i slutänden… :)
      Tack för din ord! :D

  6. 12 Poppis

    Skönt att höra att du har en sund inställning med det här me kroppen! Fler skulle va som du. Är man nöjd själv så visar man ju det till andra också! Bra att du vågar visa dig helt naken, fler kanske känner att det är okej att göra det själv då!

    • 13 Olle

      Jag tycker att alla ska vara nöjda med sin kropp, för allas kroppar är fina på sitt sätt.
      Korta, långa, tjocka, smala etc etc, så är det bara.
      Jag hoppas att fler vågar visa sig nakna, för då ser man verkligen att alla ser
      olika ut, och att nåt snedvridet ideal bara existerar i modetidningar och på TV etc, och därmed kanske fler känner sig bekväma med sina kroppar. :)

  7. Hej hej!

    Vill bara informera om att du återfinns på vår eminenta lista över årets bloggar här; http://nyheter24.se/sexoblandat/504691-arets-basta-sex-karleksblogg

    Grattis till det och pussar från Alabama och Sex & Blandat

  8. 15 Elin

    strongt att våga skicka in en sådan här avklädd bild! Helt rätt det där om rakning. Verkar vara en hets i dagens samhälle. Du ser lugn och trygg ut på bilden. Sånt gillas!

    • 16 Olle

      Jag funderade ett tag innan jag skickade in bilden, men jag kom fram till att det
      inte är så märkvärdigt, man kan ju vara anonym, och det man ser är egentligen inget nytt, alla ser ju mer eller mindre likadana ut.
      Själva grunden iallafall… ;)
      Det här med rakning tycker jag är ett intressant ämne.
      Jag blir fascinerad av att miljoner med tjejer och även en del killar gör sig besväret, och lägger ut enorma summor på att raka sej, och vaxa och allt vad det heter, för att det ska vara så enligt en rådande trend.
      Och man skyller ofta på att det är fräschare och lättare att hålla rent, må så vara, men folk har i alla tider lyckats hålla sej rena och fräscha ändå.
      Och jag tycker att bland det snyggaste som finns, det är en naken tjej med en rejäl tuva där nere… :D

      • 17 lv

        Vi är många som tycker det är fint med naturligt hår, säkerligen betydligt fler än man kan tro med tanke på hur mycket folk verkar jobba för att bli av med sitt hår nu för tiden. Jag tycker det här är en väldigt fin bild på en fin kropp! Hår eller inte, jag gillar en kille med en härlig mage! Och vi som gör det är garanterat också betydligt fler än vad man kan tro av idealen i media!

  9. 18 LoveLee

    Fastnade verkligen för din bild! Du har en väldigt fin form tycker jag. :) Och jag håller verkligen med dig i ditt inlägg ang rakning osv, det är ju upp till var och en och alla borde göra som de själva vill för sin egen skull. Vare sig man vill raka sig eller inte. Människor skulle må så mycket bättre då! :) Kram på dig.



