.

12Jan11

Tjej, 20 år.
Midja: 81 cm
Stuss: 107 cm
Största del, lår: 68 cm

172 cm
80-82 kg
BMI: (Räknade 82 kilos vikt) 27.7 = övervikt

Har alltid hatat min kropp. Även när jag vägde 10 kilo mindre såg jag mig själv som mullig/grov.
Men nu i efterhand när jag sett bilder från 72-kilos tiden tänker jag ”Vad FAN har jag gjort?!” Jag var ju skitsnygg då!
Det känns som att jag är fast i någon annans kropp, jag känner mig inte som denna ”överviktiga” personen..



24 Responses to “.”

  1. 1 Lisa

    Jag blev väldigt glatt överraskad faktiskt! Har alltid sett mig själv som stor men vi har samma mått och du är ju fantastiskt fin och då borde jag också vara det!

  2. 2 Minna

    Jag väger ungefär lika mycket som du, men är betydligt kortare. På mig syns det var extrakilona sitter, för dig är förmodligen dessa ”extrakilon” en hälsosam normalvikt. Du är så slank, fin och perfekt som jag önskar att jag var.

    Jag hoppas att du så småningom att inse att din kropp är bra, eftertraktad av såväl män som kvinnor och gör det den ska. Det bor förmodligen en fantastisk person i kroppen också :)

  3. Du är fortfarande skitsnygg och där är absolut inget fel på din kropp.

  4. 4 Lovisa

    Hur fin som helst är du ju! Titta bara på den lilla midjan! :D

  5. Du har ju skitsnygg kropp ju! :)

  6. 6 lillnettan

    Övervikt? Det där är en helt normal, jättesnygg kropp, snarare åt det smala hållet. Jättefin midja. Jag har svårt att tänka mig att du skulle se snyggare ut om du vägde mindre. Om DU är överviktig, då är JAG smällfet! xD

  7. 7 Johanna

    Din kropp ser helt fantastisk ut ! Jag väger 88 kg och vill gå ner i vikt. Har haft som mål att ge ner till runt 70, men efter att ha sett din bild inser jag att man inte ska stirra sig blind på vad man väger. Du ser hälsosam och vältränad ut! Och dina siffror är ytterligare ett bevis på att man inte ska gå efter BMI… Älskar kroppsbilderna där alla modiga människor får oss mindre modiga att inse att alla ser olika ut! :) Tack för att du delade med dig av din kropp!

  8. Herrejävlar,
    du är 1-2 cm längre än mig. Men jag kan garantera att jag INTE var sådär smal när jag vägde så mycket som du gör. Inte när jag vägde 85 kg heller. Så jösses vad kroppar verkligen se olika ut, även om måtten är exakt likadana eller väldigt snarlika.

    Fin kropp!

  9. 9 Moa

    men gud, vart sitter alla kilon? Du är ju jättefin..

  10. 10 A

    Övervikt?! Vart då nånstans? Du är jättefin!

  11. 11 Lise

    Visar bara att BMI är så intetsägande. Din kropp är grym!!

  12. Du behöver absolut inte losa några kilon! Skit i BMI, din kropp är jättefin. Uppenbarligen har du din ”normalvikt” eftersom du har så fina proportioner :-)

  13. 13 Elin

    Du har skitfin kropp! Fattar inte hur BMI menar att du är överviktig? Ser ingen övervikt någonstans. Här är BMI ett tydligt exempel på att det kan vara riktigt missvisande.

  14. 14 Man 32

    Du har en jättesnygg kropp. Var stolt över den.

  15. 15 A

    Du har en fantastiskt fin kropp, fin midja, platt mage och vackra nyckelben :)
    Inte tjock någonstans! Roligt också att se någon som ligger hyfsat nära mig själv i mått.

    Jag är 6 cm längre än dig och 8 kilo tyngre. Har 3 cm mer i både midja och stuss och 6 cm mindre i lår. Jag har dock mycket mer mage och ryggfläsk, tyvärr :)
    Mina tankar pendlar ständigt från att jag är helt okej till att jag är stor som ett hus. Det räcker med någon liten gliring så är jag tillbaka på ruta ett när det gäller synen på min kropp. När man dessutom är klart längre än medellängd så känner man sig lätt STOR hur man än vrider på saken. Jag kände mig stor även när jag vägde 65kg till mina 178cm.

    När det gäller BMI så vet jag att när jag har legat på ett BMI bara strax under ditt så har jag sett klart normalviktig ut precis som du, även om det låter ofattbart. Dags att slänga vågen i sopen!

  16. 16 cecilia

    Känner verkligen igen mig i din text och jag vet hur jobbigt det är. Men jag har tagit tag i det nu. Och mycket handlar om tänket, inuti huvudet. Någon slags balans mellan tanken och kroppen måste finnas för att man ska känna sig bra fullt ut. Jag måste iallafall säga att du har väldigt fina nyckelben!

  17. 17 Johanna

    du ser knappast överviktig ut!

  18. 18 Cicci

    du är ju jättevacker. önskar jag var lika snygg som du! var stolt över dig själv!!

  19. 19 Marianne

    Alltså, du måste ha fel på din våg eller nåt, det finns ingen möjlighet att du väger ca 80 kg :O
    Jag håller på att gå ner i vikt och är 1 cm längre än dig, jag vill se ut som dig vilket skulle betyda att jag behöver gå ner ca 15 kg till, men jag kan aldrig tänka mig att jag kommer se så bra ut som du gör om 15 kg.
    Riktigt fin kropp har du!

  20. Brukar vara inne här någon gång per månad, brukar dock aldrig kommentera, men i detta fall måste jag bara säga att jag håller med de föregående kommentarerna. Du är skit snygg!! :)

  21. 21 Lina

    Du är ju jättesnygg! Skulle gärna se ut som dig! Jag känner igen dina tankar, jag var också sjukt missnöjd och kände mig tjock även när jag var smalare. Konstigt att man inte kan se sig själv som man ser ut NU och gilla det istället för i efterhand.

  22. 22 Flipp

    Oj! Jag känner precis igen mig i att jag alltid kännt mig tjock men sen ser bilder från flera år tillbaka och inser att jag var skitsmal då. Kommer det vara likadant om 5 år? Att se bilder från idag och inse att man lagt sjukt mkt energi på att tänka på att man är tjock utan att vara det?

    Fy va dum man är ibland!

  23. 23 ingen kroppsuppfattning

    åh, så snygg du är!

    Det här är så bra för mig att se eftersom jag är 172 och väger 81 kg själv… men mina höfter/stuss är större och midjan med – men hoppas på att jag kan se mig själv med lite snällare ögon om jag tar en bild på samma sätt och jämför. Såg jag ut som du skulle jag känna mig som värsta toppenpinglan :)

  24. 24 Teresia

    Du kan vara den snyggaste människan jag har sett.!! *.*



