.

22Jan11

35 år
169 cm
64 kg ca (pendlar nåt kilo upp å ner)

Det här är min kropp! Hatade den i så många år, men börjar äntligen bli sams med den och trivas med mig själv som jag ser ut. Har förr om åren lidit av BDD, träningsnarkomani och anorexia och även en tid överätning och ett par års fetma. Numera lever jag ett normalt liv, och är nästan helt fri från ångesten. Försökt samla mod till mig länge att skicka in en bild, så det här är ett stort steg för mig. Har avskytt min mage, och att mina bröst är så olika stora och små, länge. Men har nog helt enkelt en vanlig mammakropp. Den här bloggen å alla modiga människor här inne har betytt väldigt mycket för mig! Har kunnat bada i bikini utan ångest för första gången någonsin i mitt liv.. Vi är ju fina allihopa, på vårt eget sätt! :-)



20 Responses to “.”

  1. 1 Sara

    Men oj! Det är ju jag!? Trots att jag har tio centimeter till på längden till den vikten så är du och jag väldigt lika, olika och små bröst och allt! Modigt att skicka in en bild, jag törs inte… än! Känner mig peppad, vi är minsann inte så pjåkiga du och jag ;-)

  2. 2 T

    Jättefin kropp. Gillar speciellt din vackra rygg! Du har rätt i att vi alla är fina på vårt eget sätt. Och det finns så mycket bättre saker att koncentrera sig på i livet än hur många kalorier man får eller inte får äta. Heja Dig!

  3. Fint skrivit det där sista och skönt att du börjat tycka om din kropp. Din mage är jättesöt och dina ben jättesnygga

    *kram*

  4. Jättefin kropp. Du ser stark och frisk ut och är väldigt propotionerlig. Du ska vara nöjd!

  5. 5 anonym

    du är jättefin! älskar din rygg och höfter:)

  6. 6 E

    Faktum är att jag inte ens reflekterade över att ditt ena bröst är lite mindre än det andra, inte förrän jag läste din text :) Du har en fin kropp, fin mage och snygga axlar/skuldror!

  7. Supersnygga tuttar!
    Om man får säga så :)

  8. 8 Stefan

    Snygg

  9. 9 Katrin

    jag skulle gärna ha dina cellulitfria och starka ben! och så har du en vacker rygg!

  10. 10 Elin

    snygga ben! speciellt vaderna….smashing! Och snygga handleder, kvinnliga. Bilden på dig bakifrån visar din midja och ryggtavla på ett fantastiskt sätt! snyggt!

  11. 11 anno

    JätteJätteJätteJättefin!

  12. 12 Marianne

    Verkligen superfin, du har all anledning att vara nöjd!

  13. 13 Maria

    Jag skulle inte ha något emot att byta kropp med dig, du ser härlig ut! Och det gör mig glad att läsa vad du skrev. Vi borde alla tänka lite mer på dom banorna, och acceptera oss själva. Fantastiskt att du har gjort det. :) Din bild och text var väldigt positiv, tack för att du piggade upp min morgon.

  14. 14 li

    Klickade mig in på sidan, och såg en smal och fin tjej och sedan insåg jag att det var jag!! (Var ju ett tag sedan jag skickade in..) Vad CHOCKAD jag blev! Kändes som att se sig själv med någon annans ögon.. Blev så generad, varm å kall om vartannat, å sen så glad för kommentarerna. :-) TACK för alla dom! Blir alldeles varm i hjärtat.. Och blir glad om nån annan åxå får ut nått av att jag tog det här språnget.. Och Sara, dina ord värmde lite extra. Nej, vi är inte så pjåkiga kanske, trots allt! ;-)

    Katrin: jag HAR faktiskt gropar jag med.. syns inte så mkt på bilden dock.. Men det har jag sett t.o.m. supermodeller ha, så det är ju inget å bry sig om. Både ränder, gropar och veck och rynkor som börjar komma.. men är inte det en del av livet? Tänk om alla blommor var perfekt släta å exakt likadana… vore väl trist. :-) Så jag försöker tänka iaf!

    Johanna.. *ler generat* Det får man säga, och det värmde!!

    Nä.. tack alla. Och tack alla andra som vågat skicka in, ni gör mig glada med ert mod. Hoppas fler människor hittar ett sätt att börja älska sig själva, istället för att mobba sig själva psykiskt för kroppsnojor. Livet är ju så kort ju!

  15. 15 Magnus

    Exakt, en helt vanligt unik mammakropp. En vacker levande & lekande kropp. Fan så mycket mer spännande än det anorektiska och plastiga nutida ”idealet”. Fortsätt bära din kropp med rak rygg och stolthet!

  16. 16 Lasse

    Du är i sanning både mycket vacker och mycket klok!
    Var rädd om Dig och Din underbara skapelse – 35-åriga skönhet!

  17. 17 Poppis

    Va roligt det är att höra att du kunnat bada utan ångest, nått som kag hjälpa till detta är att slänga allt och bada helt naken. Då kan man känna och se att alla ser olika ut! Att man duger som man är.
    Annars tycker jag att du har en jätte fin kropp som du skall vara nöjd med, dina bröst tycker jag har en fin form som du skall vara nöjd med!

  18. 18 Magnus igen

    Precis som poppis säger så tror jag faktiskt att en nakenstrand KAN vara jättebra att uppleva för en del människor. För det är ju inte direkt så att det bara är modellkroppar man hittar på nakenstränder, snarare tvärtom. Jag tror att det är nyttigt att se att utan kläder så har hon/han som ser så jäkla perfekt ut i vanliga fall precis lika fladdriga överarmar, lika ojämna bröst, precis lika hängig pung och precis lika perfekt imperfekt kropp som en själv.

    Kort och gott kan en nakenstrand vara en jävligt bra reality check och ett bra bevis på att den perfekta kroppen inte existerar. Eller rättare sagt att den perfekta kroppen är den fungerande kroppen, varken mer eller mindre!

  19. Jag hatar också att mina bröst är olika stora, det skiljer nästan en hel kupa mellan dem – dessutom har jag E-kupa, så det känns som att det syns JÄTTEMYCKET.

    Men faktum är att min sambo inte la märke till detta förrän JAG SJÄLV kommenterade det för honom – ett år senare. Så det där är något vi tjejer måste jobba på. Ja, brösten kanske är olika stora. Sen då? De blir inte mindre snygga för det!

    Du har snygga bröst och jag har snygga bröst när dem är på det humöret ;)
    Snygga ben och kropp i övrigt också! Gör mig glad att du har börjat tycka om denna fina kropp.

  20. 20 M

    Ser inga som helst fel på din kropp! Jättefin och funkar bra hoppas jag :)



