Josefin

29Jan11

Hej.
Jag är en tjej som heter Josefin som haft anorexi.
Vill gärna lägga ut bilder för att avskräcka.
Är normalviktig nu och jobbar med att bli fri och frisk
Här vägde jag kring 34 kg
på 153 cm
Bmi 14 ,5
något lägre då jag fortf. här hade kvar endel muskler.
tränade för mycket och åt inget. gick från en skum diet till en annan.
I hopp om att bli lycklig, vilket inte skedde.



17 Responses to “Josefin”

  1. 1 petra

    då jag jobbar på anorexiklinik vet jag vilken styrka som krävs av dig för att dela blir fotograferad och dels att lägga ut bilderna här. Tack för att du vågade !

    Lycka till i livet..!!

  2. 2 M-L

    Hej! Jag hoppas att du klarar att hålla dig frisk och du är stark som kommit långt och blivit mer hälsosam. :) Strongt av dig att lägga upp dessa bilder! Ha det! =)

  3. 3 Lasse

    Modigt att våga visa upp Dig, och jag är såååå glad för Din skull att Du nu är normalviktig.
    Önskar Dig all lycka till i Din strävan att bli helt frisk – Du är alldeles för värdefull och fin för att anoreximonstret ska få sätta klorna i Dig igen.
    Var rädd om Dig, Josefin!

  4. 4 Hanna

    Mycket modigt av dig att visa upp dessa bilder! Du får en verkligen att tänka efter, är att vara smal viktigt eller är det att vara i fred med sig själv och älska sig för den man är. Sköt om dig.

  5. 5 Madde

    Jag blev förskräckt när jag såg bilderna, men glad när jag läste att du nu är normalviktig och om ditt syfte med bilderna.
    Så modigt av dig.
    Kram!

  6. 6 Madelene

    Jag håller med föregående talare: modigt av dig. När ens egna kroppsideal är så förvridna att man inte vet upp eller ner är kanske inte att visa upp sig på internet det första man tänker på? Fantastiskt av dig. Heja heja heja med din resa mot ett balanserat förhållningssätt till dig själv. Kram!

  7. 7 Ellix

    Tack Josefin!

    Så underbart att höra att du mår bättre! Otroligt modigt & värdefullt att du vill & vågar dela med dig av ditt liv.

    Kram

  8. 8 Hanna

    Wow vilken inspiration du är! Inte bara att erkänna en ätstörning utan att stå för det, ansikte och namn och allt. Du blev just min idol!

    //tjejen med märklig relation till mat.

  9. 9 Anders

    Starkt, jag vet vad ditt mod att ens vara med på bild innebär och vilken energi som du lagt ner för att överleva, eftersom jag lever med en kämpande bullimiker. Kriga på, du är en inspiration och en förebild för väldigt många besökare här, som lever med sitt eget hetsätande och/eller självsvält och kanske inte än har erkänt det för sig själva.
    Du äger, du är bra och värd allt beröm för din framgång!

  10. 10 Linda

    Jättemodigt att lägga ut bilderna! Skulle vara roligt att se hur du ser ut nu som normalviktig, så du fick höra att du är supervacker. För det är jag säker på att du är.

  11. 11 Marianne

    Du är en riktig hjälte som vågar göra det du just gjort. Det behövs fler tjejer som dig som kan verka som avskräckande exempel för unga tjejer där ute som tror att de inte duger som de är. Skönt att höra att du nu mår bättre, jag hoppas att du får fortsätta att må bra på alla sätt och vis. Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter!

  12. Jag hittar inte ord nog för att berömma dig och din styrka!

  13. 13 Eva-Lena

    Tack!

  14. 14 Martina

    På andra bilden är du jättefin <3

  15. 15 J

    Har bara nyligen börjat inse hur stort problemet med ätstörningar är. Du är jättemodig och jag hoppas att du får det bra både nu och i framtiden.

  16. Vad stark du är tjejen som lägger upp detta!

  17. 17 Marina

    Åh, du är fantastisk som gör det här! Tror du ser helt fantastisk ut nu när du är normalviktig. :) Håller tummarna för dig!



