.

13Feb11

17 år
177 cm
64 kg
BMI: 20,4

Jag har aldrig varit nöjd med min kropp. Jag hatar mina lår. Mina ben över huvud taget! När jag var liten var jag mullig och dan och den synen har väl följt med. Fastän jag vet att jag ser ändå rätt okej ut från vissa vinklar. Men ändå får jag tjockiskommentarer.



37 Responses to “.”

  1. 1 Johanna

    Modellsnygg!

  2. Men då! Vadå tjockiskommentarer?! Jag blir så arg när jag hör sånt. du är inte tjock! Du har en snygg kropp som du skall leva med hela livet. Se till att vara nöjd med den, så blir allt lättare :-)

  3. 3 Henke

    Inte fanns det mycket tjockt på den kroppen, känns som tjockis kommentarer kommer från några som kanske önskar att dom hade din kropp, och med all rätt. Du har en väldigt vacker kropp.. Ta inte åt dig av vad idioter kläcker ur sig..

  4. 4 Kjell

    Vem ger dej tjockis kommentarer? Kan vara så att den som fäller kommentarerna vet att det är en öm punkt, märker att du tar åt dej? Att det därför blir ”roligt”. Vad jag ser är två slanka ben och en mycket väl markerad midja. Du bör inte bli smalare än vad du redan är.

  5. 5 Camilla

    alltså ärligt talat.. min drömkropp! dina lår är det första jag reagerade på: SKITSNYGGA!
    precis så vill jag se ut! var nöjd tjejen.

  6. 6 Anonym

    skitsnygga ben ju!!!! :o

  7. 7 Olivia

    Dina ben var det första jag la märke till, sååå snygga! Och din mage är to die for.

  8. Du har ju jättefina lår tjejen. Var stolt över din snygga kropp!
    Tror nog du ser bra ut i alla vinklar

  9. 9 Viktoria

    Jag är lika lång som dig fast väger några kilo mindre men jag tycker ändå du ser smalare ut! Jag tycker du ska vara stolt över din slanka kropp :-)

  10. 10 Nea

    Dumheter. Du är ju jättefin och jättesmal! Snyggt smal dock.

  11. 11 Tobias

    Du ser väldigt vacker ut. Om någon säger något om tjock så har dom uppenbarligen fel på synen.

  12. Sjukt snugg kropp! allt annat är snack!

  13. 13 Poppis

    Jättefin kropp som du skall vara nöjd med, lyssna inte på vad andra säger för som det sagts så är dom nog bara avundsjuk på din kropp!

  14. 14 anno

    vaaa? Min första tanke var att du nog var underviktig! Du är absolut inte tjock!! Du ser ju ut som en fotomodell!!!! Tänk vad tankarna kan spela verkligheten spratt och skeva verklighetsbilden; för du är jättefin!

  15. 15 A

    Jag var en liten tjockis när jag var barn men då jag var ca 12-13 år och kom i puberteten så rann extrahullet av mig och jag blev normalviktig. Är lika lång som du och låg på samma längd redan tidigt i tonåren. Hade ganska exakt samma vikt (något kilo +/-) som du till 177 cm.

    Slogs med min egen självbild rätt hårt eftersom jag så länge varit ”tjock”,
    helt plötsligt fick jag massor av uppmärksamhet från killar var jag än gick
    och det steg mig istället åt huvudet. Så man trodde vissa dagar att man
    var snyggast i världen och attityden blev därefter ;). Hände någon enstaka
    gång att jag fick någon ”tjockispik” av någon kille i klassen och med det lilla
    så rasade ju hela världen i princip. Begreppet självkänsla blir så skevt när man
    först som barn ständigt bedöms (av såväl barn som vuxna) för att man är mullig,
    små pikar var man än kommer och sedan från en dag till en annan plötsligt är
    smal och bemöts helt annorlunda i samhället.

    Hjärnan hinner inte med och det enda man ”lär” sig är hur viktigt utseendet är för att passa in i denna lilla trångsynta värld. Det blir minst sagt svårt att älska sig själv när man aldrig (eller sällan) har fått förmånen att älskas för sin personlighet och inte för sitt utseende. Tycker absolut du ska söka dig till kuratorn på din skola eller dylikt och prata, prata, prata…..slösa ingen mer tid på att tycka illa om din kropp.

    Hur som helst så är du slank och toksnygg! Inget snack om saken!

  16. Hade precis samma problem som du när jag var i 18-25års åldern, tyckte aldrig jag var tillräckligt smal. Idag när jag ser korten på mig så inser jag att jag såg fantastisk ut.
    Så försök (fast jag vet hur svårt det är) stänga ute elaka kommentarer som bara kommer från små avundsjuka människor och uppskatta hur vacker du är !!!
    Idag ångrar jag att jag inte uppskattade hur snygg min kropp var förr och försöker uppskatta kroppen jag har idag för att inte känna samma sak om 10 år ;)
    Mvh

    • 17 Madde

      Bra skrivet. Jag vet precis vad du menar. Varför uppskattade jag inte min kropp när jag var 18?
      Den var ju fantastiskt, då med :-)

  17. 18 Christian

    Från den här vinkeln ser du iallafall mer än bara ”okej ut”. Som du nog också själv förstår är det inga fel vare sig på dina lår eller på något annat på din kropp! Vad är det för ”tjockiskommentarer” folk kommer med!? Sånt kan du ju strunta i, inte bara för att det är allmänt dumt utan också för att det i det här fallet också saknar grund. Du har en mycket fin kropp!

  18. 19 Stefan

    De som kallar dig tjockis är tjocka i huvudet. Du är ju toppensnygg!

  19. 20 Linn

    Hahah men shit, du är skitsmal och asfin och inte tjock någonstans. Till och med dina lår är otjocka ska du veta! Var stolt :)

  20. De där tjockiskommenstarerna du får MÅSTE vara ironiska för du är väldigt smal, ta inte åt dig! det gjorde jag också väldigt länge men de som sa det menade inte det, de tyckte helt tvärtom visade det sig :) det är väl därför de säger det, känns som en självklarhet att någon som ser ut som tex dig INTE är tjock och därför ska det vara lite roligt.

  21. 22 Madde

    När jag såg din bild (utan att ha läst din text) tänkte jag ”Men oj vilken smal och snygg tjej!”
    Du har väldigt fina proportioner, smal men ändå både midja och höfter. Din mage är otroligt fin.
    Jag förstår verkligen inte varför du inte tycker om dina lår, de är jättefina!
    Rena drömkroppen, tycker jag.

  22. 23 Ellix

    Jag blir såååå arg när jag läser om att du får tjockiskommentarer.

    Det första jag tänkte på när jag såg din bild var att du va så smal & proportionerlig och vilka snygga ben, midja, mage…. Tänk o få se ut som du!!!

    Du är jättesnygg!!

  23. 24 Anders

    Du är jättefin som du är! Varken för mycket eller för lite….alldeles lagom.

  24. 25 Bea

    Du har världens finaste kropp och du har ingenting att behöva må dåligt för, dina lår är superfina!

  25. 26 Louise

    hur i helvete kan du någonsin i hela världshistorien få en tjockiskommentar? det var fan det sjukaste. Du har en helt sjukt vacker och sexig kropp!

  26. Jag känner sååå igen mig i dig och din kropp.
    Vi är ungefär lika långa men jag väger mer, haha.

    Folk kallar inte mig tjockis, men om det hade gjort det så finns det ingen andledning att bryta ihop.
    Du är fin som du är. Din mage är super fin och visste du att det är mer hälsosamt att ha en kurvig ”nedre” kropp (rumpa, lår) än överkropp? (mage, bröst)

  27. Modell nästa! Du är otroligt fin!

  28. 29 Elin

    snygg kropp var min första tanke. Vilken mage och snygga ben!

  29. Du har en fantastisk kropp, otroligt, galet vacker.

  30. 31 Liss

    Jag vill se ut som dig =)

  31. 32 Veronika

    Du är jättevacker! Försök ignorera alla elaka kommentarer och ta till dig av alla fina komplimanger! Du har ingenting att må dåligt över :)

  32. 33 K

    när jag såg din bild så trodde jag att du hade bmi 17 eller liknande, jag menar inte att du ser FÖR smal ut, du är jättefin! och tjockiskommentarer!? vem fan säger att DU är tjock??

  33. 34 Emmapemma

    har du tänkt på vad fina runda knän du har? :) Min kroppsbyggnad är rätt lik din (18år)och jag har altid också tyckt att jag är lite mullig. Kärlekshandtag och guppande rumpa lixom. Sedan en vecka så insåg jag att jag faktiskt är snygg och jag har mått så sjukt bra sen dess! Försök att övertyga digsjälv bara! Hoppas det går bra :)

  34. 35 mariasjoden

    Du ser jättebra ut! att du får ”tjockis kommentarer” kan jag inte alls förstå? :O är dem som säger det blinda ? :O
    Stå på dej !

  35. 36 hey

    Jag tycker att du är jättesnygg :D och människor som säger att du är tjock borde gå och gömma sig under täcket eller något.

  36. Du har en kjempefin kropp!
    Den er til å dø for *-*



