.

02Mar11
171 cm
55 kg
BMI 18.8
Har ätstörningar, men det är inget som syns. Alla säger att jag ser så sund ut.


15 Responses to “.”

  1. 1 Jessica

    Hej Jag vet precis vad du menar.

  2. 2 Som du

    Jag är lika lång som du, väger lika mycket och har problem med maten. Det är ingen som misstänker något, vad jag vet, för jag ser helt normal ut (eller ja, jag tycker ju självklart att jag ser tjock ut). Vilket får mig att undra om jag överhuvudtaget har något problem, eller om jag kanske bara inbillar mig..

    Men jag ser ju att du inte är tjock. Vilket betyder att jag antagligen inte heller är det, då vi delar längd samt vikt.

    Tack för att du la upp bilden.

  3. 3 Maria

    Är lika lång som dig, men väger ett kilo mindre. Har inte någon form av ätstörning. Jag får ofta höra (ryktesvägen) att jag ser sjuk ut, folk tar för givet att jag har någon ätstörning. Det är jäkligt sårande!
    Du har en vacker kropp, våga trotsa det lilla monstret i din hjärna som säger något annat.
    Kram till dig, vackra människa!

  4. 4 Sara

    Skulle gärna se ut som dig, inte ofta jag säger så för jag är så petig med kroppar, har en konstig och snedvriden syn. Men du är ju jätte fin, glöm inte det!!!

  5. 5 Anna

    Du är fin nu och hade varit minst lika fin om du vägde 10-20 kilo mer. Vi måste alla arbeta på våran självbild och tro på att vi är vackra som vi är. Hoppas du får bli frisk från dina ätstörningar!

  6. Tycker det är strongt att du vågar berätta och visa upp dig. Håller med Anna (här ovan) om att du skulle se minst lika fin ut om du vägde lite mer.

    *kramar*

  7. 7 Josefin

    Skenet kan verkligen bedra, det vet ju även jag som led av ”osynlig” ätstörning i 10 år.
    Håller tummarna att du också blir frisk och det snart så klart!

  8. 8 anno

    Vi har samma mått och samma ÄS problematik. Jag har varit sjuk sen jag var 12. Nu är jag 23. Mina föräldrar gnäller alltid på hur mager och äcklig jag ser ut. Många andra avundas mig och tycker jag har en drömkropp. Jag vill kunna tycka om min kropp oavsett vad den väger. Det är inte så lätt då alla runt omkring dömer och har åsikter.

    Vi kanske kunde hjälpas åt och stötta varandra?

  9. När jag hade ätstörningar i tonåren fick jag samma respons, dvs hyllningar över hur snygg, vacker o sund jag såg ut. Det underlättar verkligen inte när man skall försöka ta sig ur sjukdomen :( Men nu börjar mina ‘ideal’ vara annorlunda. Som någon ovan skrev – du skulle se sund och vacker ut om du gick upp 10-20 kilo! Ta hand om dig, du har bara en kropp som skall ta dig genom livet.

  10. 10 ehla

    Du är vacker!
    Jag är som du, en insida som skriker, en utsida som andra upplever sund
    Jag kämpar och jag önskar jag kan ge dig kraft att kämpa

    Kraften inuti är så fruktansvärt stark men den vill bara förstöra, det finns ingen lycka i undervikten, jag var där men jag var lika olycklig

    Ta vara på dig!

  11. 11 Gaby

    Varför skulle det behöva synas på en att man har en ätstörning? jag var i samma situation förut då ingen märkte att jag hade en ätstörning för att jag inte var läskigt smal men det gjorde situationen värre, det var ingen som sa till mig att jag borde sluta, det var ingen som tyckte att jag borde äta mer än den ohälsosamma lilla mängden jag åt, jag var tvungen att berätta själv för någon (blev då min mamma) att jag hade problem för att kunna få hjälp med att inse hur illa det var.

    Du är vacker och snygg så som du är och du ska inte behöva skada dig själv för att ”se bättre ut”, ingen ska behöva det, vissa kanske känner sig som den svarta fåren som fick lida mer för att få vara lika smal som de andra men kollar man riktigt noga så är det alldeles för många i ens närhet som sitter på samma tåg.

    Ta hand om dig själv, vi lever bara en gång och det är alldeles för kort tid vi får i denna värld som för att vi ska behöva oroa oss för att se perfekta ut, plus att det dåliga vi ser på oss själva brukar andra människor inte kunna se :) vi nojjar för mycket helt enkelt.

  12. 12 emelie

    du har en jättevacker kropp! starkt av dig att lägga ut en bild här! jag har själv varit i ätstörningsträsket i alldeles för många år, det är en fruktansvärd kamp, men det går absolut att vinna! lovar dig att livet blir så jävla mycket härligare när man vågar släppa taget. jag lovar dig! kroppen och själen går hand i hand. kram på dig lilla du!

  13. 13 Emma

    Önskar att vi båda (allihopa) kunde ta oss ur helvetet en gång för alla..

  14. 14 Rebecca

    Jag tycker att du är jättefin! Men jag vet hur det är. Jag har också en ganska osynlig ätstörning. Jag har varit överviktig för några år sen med BMI på ca 28…. Nu ligger jag på 17,5 och fortsätter neråt….Nästan alla tycker att jag ser sund och ”normal-smal” ut… utom jag. Folk tycker att jag varken behöver gå upp eller ner. Det är ganska jobbigt, för jag VET ju egentligen att jag är underviktig enligt bmi och liknande, men det SYNS ju inte ens. Varken i mina eller andras ögon tydligen. Men jag försöker kämpa ändå. Jag är så jäääävla trött på denna helvetessjukdomen nu. Så nu VILL jag åtminstone bli frisk. Och det är ju i alla fall första steget. Mitt livsmotto kan vara passande att smita in här nu känner jag. Och det är att:
    ~ALLT går om man bara VILL!!~
    Hoppas verkligen att det blir bättre för dig snart!
    Vi förtjänar så mycket bättre än att vara fast i djävulens och ätstörningens klor!!
    Jag tycker iaf att du har en helt underbar kropp!!
    Ta hand om dig!!
    Kramar!

  15. Osynlig ätstörning måste vara så otroligt mycket värre än en synlig sådan! :( Hoppas du får hjälp med den, även om du rent kroppsligt ser absolut helt perfekt ut!!!



