N

14Mar11

24 år
165 cm
55,5 kg
BMI 20,3

Sommaren 2009 så vägde jag 104,6 kilo (BMI 38,4 – Fetma), led av smärta i knän & rygg och visste inget annat än hur det var att leva som olyckligt överviktig. Det hade jag varit i hela mitt liv. Det var också då som jag beslutade mig för att en gång för alla ta tag i min vikt och göra något åt min situation. Med förändrade mat- och motionsvanor så rasade sedan mina kilon i en överraskande fart och i dagsläget har jag gått ned nära inpå 50 kilo! Min kropp har förstås spår efter resan i form av lös hud och bristningar som ständigt kommer att påminna mig om den tid som har varit, men jag älskar den ändå. För att den har ställt upp på det här och förverkligat en dröm som jag ärligt talat trodde var omöjlig att uppnå.
Min kropp behöver trots allt inte vara perfekt för att vara bäst.



38 Responses to “N”

  1. Wow, vilken kämpe du är och vad härligt att du nu känner såhär för din kropp! Du är jättefin!

    kram emilia

  2. 2 Fredrik

    Måste bara säga wow och bra gjort.

  3. 3 b.

    WOW

  4. 4 SarA

    satan vad impad jag blir! du är skitsnygg!!

  5. 5 Therese

    Galet starkt gjort!

  6. 6 Sandra

    Så fruktansvärt imponerad jag blir av ditt hårda jobb!! Vilken superfin kropp du har. Jag fastnade speciellt mycket för dina ben.

  7. 7 Kakan

    Åh, jag får tårar i ögonen, blir alldeles rörd. Så stark av dig att ge din kropp bättre förutsättningar och så klokt du tänker. Kram på dig!

  8. 8 Sara81

    Vilken kämpe!!! Försöker samla kraft att göra samma sak.
    Bra jobbat!!!

  9. Gud! All respekt till dig! Enligt mig låter det ju nästintill omöjligt att tappa 50% av min vikt och det måste ha varit en ganska hård resa! Du har all rätt i världen att vara jättenöjd med din kropp och det du åstadkommit!

  10. 10 Erik

    Du är verkligen en förebild för alla som kämpar..

  11. 11 Poppis

    Men sjukt impad av ditt arbete, bara att lyfta på hatten! Sen va roligt det är att höra att du är älskar din kropp.
    Se till att inte gå ner nått mer i vikt bara, du är jätte fin som du är nu. Fina underkläder också :)

  12. 12 janne

    Jag kan inte hitta några spår av lös hud på din bild, i mina ögon har du ett mycket vakert kroppsfodral, kul att du oxå vårdar ditt fodral, det är bra kämpat.

  13. 13 Elle

    Du är grym!

  14. 14 Anonym

    vilken härlig historia, du haar mycket att vara stolt över!

  15. 15 Åsa

    Du är verkligen grym! Och du bevisar ju verkligen att det inte krävs några operationer för att nå dit du nått. Du och jag har ungefär samma bmi, jag har alltid varit liten, hoppas du ska fortsätta att trivas med det! :)

  16. 16 garden

    Wow !!
    alltså. jag saknar ord!
    Grattis och.. fantastiskt duktigt!
    åh

  17. 17 Camilla

    jag är sjuuuuuuukt impad! du SKA vara stolt över den kropp du nu har, och vilket jobb som lett till den. you go!

  18. 18 anno

    så jäkla snygg! och utstrålning! o karisma!

  19. 19 Therese

    Jag är så imponerad att jag saknar ord! Jag blir extra glad för din skull över att du verkar hålla en hälsosam livsstil och mår riktigt bra :)

  20. 20 Camilla

    sjukt bra gjort, beundrar dig!

  21. 21 Ulrika

    Vilken ispirationskälla du är!! You ROCK!

  22. 22 emelie

    Åh, vad jag känner igen mig, i såväl resa och kropp. Har själv gått ner 48kg (från samma vikt som du, men med högre bmi) genom att lägga om kost- och träningsvanor och har hållit vikten i drygt 2 år nu. Jag hade inte kunnat föreställa mig att jag på några år skulle gå från trött och deppig till att träna drygt 10h i veckan och älska det! Är lyckligare än någonsin trots att det inte är helt lätt att komma överens med alla bristningar och lös hud så är jag så oerhört tacksam över att ha en stark och frisk kropp… Så, jävligt bra jobbat av dig – av oss! Njut!

  23. 23 Alma

    Fick stora tårar i ögonen när jag läser det du skrivit, farligt att vara gravid :)

  24. vad duktig du är, du ska vara så stolt! det är väldigt starkt gjort. och du har en superfin kropp! det hade du säkerligen förut också men det är hur man känner sig på insidan som speglas utåt! riktigt snygga och tränade armar har du!

  25. 25 Emil

    Jävlar vad imponerade. Skitfin midja du har!!

  26. 26 Eva

    Åh, du har gjort ett fantastiskt jobb.
    Helt otroligt. Att bara ta tag i det så där.

    Du är jättefin, tror många avundas dina former nu. Och lös hud, det får vi nog alla på ett eller annat sätt, om inte genom övervikt så genom graviditet.

    Inspirerande att se och läsa!

    Tack för att du delar med dig.

  27. Grattis till din enorma viktnedgång. Jag startade själv på 111 kg, och har än så länge gått ner 35 kilo. Tänkte hamna på ungefär samma vikt som dig när jag är klar. Du kropp ser fantastisk ut trots lös hud (som inte ser ut att vara så mycket med tanke på hur mycket du gått ner).

  28. 28 Ellix

    Vilken fantastiskt jobb du gjort!
    Du är jättesnygg…och med tanke på att du tappat 50kg ser du inte alls ut att ha så mycket extra hud.
    WOW…Jag blir helt stum!

  29. 29 Ann

    WOW…vilket jobb. Vad duktig du är. Du är jättefin, vilken bedrift.

    Det du gör nu är det jag försöker göra. Att se din bild och läsa om dig ger mig hopp om att jag också kan fixa det.

    Fantastiskt!

  30. 30 Man 32

    Oj vilken omställning. Det var starkt jobbat. Jag antar att du hat blivit av med rygg och knäbesvär. Det viktigaste är att du är nöjd med dig själv, men jag tycker att du har en jättevacker kropp.

  31. Oj, helt otroligt!

  32. 32 Christian

    Du ser så stolt ut på något sätt när du visar upp din kropp på bilden. Det kansk3 är sättet du står på, eller håller kameran. Eller så är det att du har satt på dig så fina underkläder. Underbart att du lyckats med detta, Grattis!

  33. 33 Alva

    Fan vad grym du är! Du är jättefin och jag skulle aldrig ha gissat att du varit stor en gång. Jättesnygg kropp!

  34. 34 Malin

    Tusen tack, för att du delade med dig av din berättelse, och din bild. Du är en förebild.

  35. 35 mariasjoden

    Imponerande :D

  36. 36 Laura

    Du har verkligen en superfin kropp :)

  37. Hej! Jag tycker du är grymt fin och jag har läst hela din blogg långt före jag hittade hit. Jag började läsa den i sommar, då jag själv påbörjade min viktresa efter att ha fött mitt andra barn. Jag gick upp 35 kg med honom och har nu, sedan i juli, gått ner 19 kg. Har 6 kvar. DU, precis DU, inspirerade mig grymt mycket och jag tycker du är otroligt vacker. Jag tvivlar på att jag någonsin kommer att se så fin ut som du (i mina ögon mätt) men jag är stolt över det jag har gjort redan. Du rockar!

  38. 38 Emelie

    bra kämpat! :D



