Annica

18Mar11

20 ar
187cm
85kg

Jag är en tysk tjej, 20 ar. Det finns nästan absolut ingen som har sett mig utan mina kläder, det finns ingen som jag vill visa mig naken at. Jag tycker inte alls om min kropp – när jag var 15 ar sa min styvmamma till mig att jag maste banta och ga ner i vikt. Jag gjorde det. Inte för min skull. För hennes skull. För känslan att äntligen kunna vara bra nog för henne. Jag gick ner 25kg i 4 manader, fick en ätstörning da. Bara för att jag ville inte att hon blev arg pa mig om jag inte hade gatt ner i vikt (hon kontrollerade min vikt varje vecka). Resultatet: Nu har jag gatt upp igen. Och bantat en gang till, gatt upp igen när jag madde daligt. Och nu haller jag pa att ga ner i vikt igen. Men pa den rätta vägen. Resultatet: Jag trivs absolut inte med min kropp. Och jag skäms jätte mycket, vill inte visa mig för nagon.
Just nu är jag faktiskt kär. :-) Men lite rädd samtidigt att han inte kommer tycka om mig…..



27 Responses to “Annica”

  1. 1 Malin

    Jag tycker att du är fin och inte borde oroa dig alls för att någon inte ska tycka om dig! Kramar.

  2. 2 Masen

    Du har en jättefin kropp. Va stolt över den:-)

  3. 3 Ida

    var inte rädd för att visa denna fantastiska kropp för någon! det sitter i huvudet, du är ju jättevacker!

  4. 4 Hockeysmurf

    Jäkligt snygga ben! *lite avundsjuk faktiskt*
    Jag tror inte du behöver oroa dig för att inte bli omtyckt, du verkar ha huvudet på skaft och din kropp behöver du inte alls skämmas för! Du är fin!

  5. 5 Elina

    Aw, lilla vän. Du verkar vara en riktig kämpe! Jag har ätstörningar och vet precis hur det är att försöka tillfredställa andra och bara lägga sig själv åt sidan….
    Jag tycker du har en jättevacker, kvinnlig kropp! Och jag är säker på att den du är kär i kommer tycka likadant! Var inte rädd, du är underbar precis som du är!!
    Ta hand om dig, vännen! Stor kram*

  6. 6 Lasse

    Du är en vacker och fantastisk skapelse, Annica.
    Lycka till med livet och kärleken!

  7. Jag hoppas att du tillslut kan slita dig loss från din styvmammas fördömande av din kropp. Ett sådant beteende som du berättar om att hon upprätthöll mot dig är inte sunt och gör så mycket skada och lämnar djupa ärr. Det tar lång tid att ta sig från. Jag hoppas att du kan hitta ett sätt att gilla din kropp och fortsätter att förhålla dig till viktnedgång och hälsa ”på den rätta vägen”. Jag kämpar själv med att bryta ett liknande mönster som ditt. Det är tufft, men jag försöker att vara snäll mot mig själv. Var det mot dig du med. Verkligt modigt av dig att lägga upp en bild!

  8. Men herregud vilken j-vla styvmamma! Hoppas verkligen du förklarat för henne hur illa det påverkat dig!

    Och det finns inget fel på dig!

  9. 9 Tess

    Du har väldigt fina bröst :) Var nöjd och stolt över din kropp den är fin :)

  10. 10 Emelie

    Du är en vacker kvinna Annica. Visst syns det att du har gått ner mycket i vikt, men trots det är du väldigt attraktiv. Dina former är så snygga. Och dina ben! Du har verkligen underbara ben!

  11. 11 Emelie

    P.S.
    Din styvmamma var ett as. Du skall inte lyssna på sånt folk, de vill dig bara illa. Vilket du garanterat inte förtjänar. Du förtjänar att må bra och att vara lycklig. Det är oerhört starkt gjort utav dig att du kämpar så som du gör. Var inte rädd för din egen kropp. Du är vacker. Våga satsa, låt inte ditt förflutna hindra dig i något du gör.

  12. 12 fia

    Killen du träffar kommer tycka du är jättefin, för du är verkligen det :) fin rumpa, bröst och midja, med mera! :) Hoppas du inser hur vacker du är, och se till att må bra med dig själv oavsett vikt. Lycka till!

  13. 13 Mona

    Hej Annica! Jag tycker att du har en väldigt vacker och kvinnlig kropp! Jag är säker på att den kommer uppskattas av den du är kär i, men jag hoppas först och främst att du uppskattar den, för det är den värd! Du är jättesnygg!

  14. 14 M

    Du är jättefin!

    Jag vet hur det är att ha släkt och andra i sin närhet som gör att man mår dåligt och får ätstörningar.. Det är verkligen hemskt att fler fått uppleva det..

    Den som blir tillsammans med dig kommer inte ha något att klaga på :)

  15. 15 Josefin

    Klart han kommer att tycka om dig, du har absolut inget att skämmas för :)

  16. 16 Christian

    Det är en lång process att börja tycka om sin kropp, speciellt om man har en sån börda med sig som du. Men du verkar vara en kämpe, bara att du vågar visa din kropp helt naken här är ett jättesteg, grattis! Lycka till med kärleken!

  17. 17 Annie

    Han kommer att tycka att du är fantastisk, för att det är precis vad du är!!!

  18. 18 Bizi

    tycker han verkligen om dej tycker han om dina ”fel” och ”brister” också <3
    och jag är rätt säker på att du oroar dej i onödan ;)

    jag tycker du är fantastisk som visar upp dej, jag är rätt bra "kompis" med min kropp men har inte vågat ta steget o skicka in bild ändå/ännu. ;)

  19. 19 Mats

    Mycket vacker och stilig kropp! du ska vara stolt.

  20. 20 Kristina

    Härligt att höra att du nu är på rätta vägen. Förjäklig styvmor! Blir så ledsen av att höra att en annan människa har fått dig att må dåligt när du var bara barnet, 15 år. Du är en vacker människa. Du kanske redan har tänkt det, men vad önskar du hos en man? Det är du som ska må bra, inte fokusera på hur du ska behaga andra.

    Om den du träffar nu är vettig så kan jag lova dig att han kommer älska din kropp! Se upp för styvmödra-typen, de är ändå inte värda ett skvatt att lägga ner vare sig tid eller negativ energi på. Lyssna på alla kommentarer här, alla säger att du är helt fantastisk!

  21. 21 janne

    Du skall inte vara rädd för att han inte kommer att tycka om dig, som regel är det inte ett kroppsfodral man förälskar sig i utan personen som äger fodralet. Men jag tucker att din kropp är helt underbar så din kille får ju en extra bonus, en tjej som törs vara självkritisk och dessutom lägga upp en bild på vad du ”tro” är dina svagheter. Måste också passa på att tacka för den vackra bild som du har lagt ut.

  22. vad modiga all ni är som lägger upp bilder på er! Och vackra framför allt!! <3

  23. 23 Alex

    Du är så modig! Förlåt dig själv och din kropp. Är han också kär kommer inte din kropp att stå i vägen för er.

    Och jag tycker att du är fin, kroppar kan ju se ut på så himla massa sätt, och du ser ut på ett sätt som är ett av dem.

  24. 24 Gabi

    Om personen du är kär i är kär i dig tillbaka så är det klart att han kommer att gilla dig! något jag måste påpeka är att när jag ser folk som har någon sorts tecken på att denna gått ner i vikt som tex lite lös hud osv så tycker jag att det är vackert, det finns ingen jag känner som inte tycker detsamma.

    Nu är det otroligt viktigt att om du av någon anledning vill gå ner i vikt så måste du se till att du gör det BARA för din egna skull och ingen annans, du är vacker som du är och ingen annan ska få bestämma över det.
    Jag tycker däremot inte att du behöver gå ner i vikt, du är fin som du är :) om du känner att det finns något du vill göra så kan du träna men träna för din hälsa, inte för att din kropp ska behöva se perfekt ut, ingen är perfekt och det man tycker är fult på sig själv brukar andra tycka är fint, vi är så självkritiska.

    Du är sjukt fin iaf, det är det jag vill få sagt! stå för den du är och våga visa dig, din kropp ska du aldrig behöva skämmas för!

  25. 25 J.

    första gången jag skulle visa mig naken för min nuvarande pojkvän var jag så rädd att jag nästan skulle svimma. Men det går över. Och man dör inte :)
    Vi började dock med att duscha tillsammans, vilket var ett väldigt bra sätt att visa sig naken för någon för första gången, för det blir lixom inte så krystat :)

  26. 26 kramgoteddybjörn

    fin kropp vad stålt över den du är och du kommer träffa den rätt som älskar dej för den du är oavset hur du ser ut

  27. 27 Emelie

    Du är vacker!



