.

04Apr11

17 år
163 cm
43 kg

Efter flera år av anorexi känner jag mig rätt bekväm med min kropp, trots att jag är undernärd. Skulle bli glad om bilden kom med, för att visa en kropp som är ett så kallat ideal i denna sjuka värld. Vill absolut gå upp i vikt.



12 Responses to “.”

  1. Jag tycker du är jättemodig och klok! Grattis till din nya syn på din kropp! Bra kämpat, fortsätt med ditt fina jobb! Lycka till! :)

  2. 2 Åsa

    Ett stort TACK för att du lade upp den här bilden! Har själv varit sjuk i anorexi i många år. Varit relativt frisk de tre senaste åren men har sedan i höstas hamnat i en svacka igen. Är fem cm längre än dig och väger ca 2 kilo mer än vad du gör, men har jättesvårt att se hur jag själv ser ut trots att alla hela tiden påpekar att jag inte ser frisk ut. När jag ser din bild får jag helt plötsligt något att relatera till då vi borde se ungefär lika ut i kroppen. Först då förstår jag vad andra menar. Du har i grunden en jättefin kropp och du skulle bli kanonsnygg om du gick upp några kilo till! Önskar dig ett riktigt stort lycka till i ditt kämpande och hoppas att du en dag kan lämna sjukdomen bakom dig. Kom i håg: Vill man så kan man!

  3. 3 Mia

    ja verkligen modigt, all heder till dig! och heja på till viktuppgången, den kommer göra din kropp toppklassig!
    många kramar :)

  4. 4 Mandy

    Väldigt starkt av dig :) önskar dig all lycka i framtiden med din fina kropp och dina nya, bättre tankar!

  5. 5 marielle

    Så modigt av dig! Och du har alldeles rätt, världen är sjuk när det gäller kroppsidealen, men du är definitivt på rätt väg! :)

  6. 6 EvE

    Fantastiskt att du kämpar på för att få en sundare kropp. Jag förstår att det inte är lätt. För även om jag inte har blivit diagnostiserad för någon ätstörning så har även jag haft en mycket ohälsosam (för att inte sägas världsfrånvänd) kroppsuppfattning. Det tar tid att hitta en balans där kroppen mår som bäst och presterar det man vill (vilket är viktigast för mig). Jag håller tummarna för att både du och jag och alla andra som inte behandlar sin kropp som det tempel den är blir friska, sunda och stolta över det fantastiska verktyg vi faktiskt fötts med och borde vara stolta över. Lycka till!

  7. 7 S

    Jag har haft ätstörningar i 9 år.. anorexi till bulimi.
    Är 5cm kortare och väger ungefär detsamma.
    Det gör en enorm skillnad med bara ett par cm kan jag ju bara konstatera.
    Jag är såå mycket tjockare…
    Och verkligen skit snygga ben! Jag hade gärna haft dem där benen!

    Själv närmar jag mig 21. Vet inte om frisk är något jag någonsin kan bli.
    Hoppas du blir helt frisk snart och verkligen tillfreds med din kropp.
    Vet vilket helvete det är.
    Önskar dig all lycka till på din resa mot frihet!

  8. 8 Kicki

    Vi är lika långa och när jag var i din ålder pendlade jag mellan 44-46 kg. Folk sa till mig att jag var (för)smal men jag såg det inte själv även om jag ville gå upp i vikt. Tack för du gett mig lite bättre insikt om hur jag såg ut. Jag är fortfarande smal men har gått upp några kilon. När jag flyttade hemifrån började jag träna och åt enorma mängder mat, på ett år gick jag upp 4 kg. Nu har jag minskat träningen men nästan behållit kilona. Jag vet att det är jobbigt att gå upp, och jag har aldrig haft någon sjukdom! Kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara för dig. Men är säker på att du kommer klara det! Med lite hull och muskler kommer du få en riktigt snygg superkropp! Lycka till!

  9. 9 K

    Jättemodigt av dig! Jag hoppas verkligen att du kan fortsätta må bättre och gå upp i vikt och må bra i dig själv, det förtjänar du! Det låter som att du har kloka tankar i alla fall. Vet inte om det kan vara till hjälp, men kan tipsa om bloggen http://vagenfran37kg.wordpress.com/, speciellt om du går tillbaka från början. Hon är otroligt inspirerande, och har väldigt mycket kloka och insatta tankar. Önskar dig verkligen all lycka till, och jag tror att det bara kommer gå bättre och bättre!

  10. 10 Nina

    Va modig du är!
    Det är människor som du som kommer hjälpa människor. Du är en stark, vacker och en kvinna jag skulle vilja vara. Du har självkontroll och insikt. Du är en ängel!

  11. 11 kvinnan på bilden

    Jag blir så oerhört lycklig av att läsa dessa kommentarer! Ni är oerhört vackra allihopa, jag behöver inte se er för att veta det
    Tack
    // kvinnan på bilden

  12. 12 Ellinor

    Jag tror garanterat att du kan lyckas och med tiden lär dig att älska dig själv och din kropp, med mer eller mindre kilon. Om du gick upp några kilo vore du perfekt, du är perfekt såhär också, sålänge du MÅR BRA och känner dig lycklig!
    Det är det som är huvudsaken.
    Underbara du!



