Nanni

01Jun11

30 år (inga barn)
167 cm
64 kg

Jag har alltid varit den kraftiga i gänget och har på grund av detta i princip alltid tyckt att jag har varit ”för tjock”. Självförtroendet har ändå, trots detta, varit gott. Nu, vid 30 års ålder försöker jag förlika mig med min kropp och lyckas nog hyfsat. Det utspelas dock någon slags konstig kamp mellan att inte vara nöjd och att ändå vara det… Även om jag kan känna mig skitsnygg med snygga och välsittande kläder på, så klämmer jag mig nästa sekund i fettet och gnäller. Skitknäppt. Jag vet ju egentligen bättre! Förnuftet och känslan är, som många nog erfarat, inte alltid överens.

Jag har alltid tyckt att min kropp liksom har varit knölig och osammanhängande naken; Kraftig men med små tuttar, knöliga ben med stora lår och små vader. Lönnfet på konstiga ställen. Oklädsamma lovehandles. Dock är har jag alltid haft mycket muskler och är ordentligt grundstark, vilket jag är glad över.

Anledningen till att jag även tog med den sista bilden (den med blixten), är att jag tycker att den illustrerar hur olika det kan se ut, bara beroende på en liiite annan vinkel och en annan, i det här fallet sämre, kamera. På den sista ser jag slätare och smalare ut, trots att det bara skiljer ett par dagar mellan bilderna.

Det känns oerhört ”bortskämt” att lägga så mycket energi på att oja sig över eventuella kosmetiska kilon. Så, nu får det vara slut med det. Basta!”



22 Responses to “Nanni”

  1. 1 Janne

    Din kropp är alldeles utmärkt precis som den är och du ska vara stolt över den fina kropp du har, skit i fläsket, det lilla du har är bara hälsosamt o något du ska trivas med.

    Du verkar förnuftig, modigt av dig btw, jag är bara glad över att få se på din vackra kropp.

    Ha de super.

  2. 2 Hanna

    När jag först såg bilderna tänkte jag ”gud vad smal och fin hon var. Hon måste säkert vara en sådan person som verkligen älskar både sin in och ut sida” Sen när jag börja läsa blev jag ledsen. Du tycker du är tjock. Jag ser i prioncip inget överflödigt fett på dig och är riktigt avensjuk. Du borde vara stolt.

  3. 3 Lasse

    Du är en väldigt vacker kvinna, med kroppsformer helt i min smak! I mitt tycke skall Du vara mer än nöjd med Din kropp – mycket vacker från topp till tå!

  4. 4 Thomas

    Jag hoppas verkligen att du slutar oja dig över din inperfekta kropp, för den är ju skitsnygg. Du har ju varken ”love handles” eller för små bröst. Blixtbilden är lika fin den, och lönnfet – det ska du inte oroa dig för, det är det på sin höjd du själv som tycker. Försök gilla din kropp – andra gör det!

  5. 5 lisa

    du är hur fin som helst!:)

  6. 6 Stefan

    Meh, du är jättesnygg ju!

  7. 7 TjockeSteffe

    Hej det är helt otroligt vad dagens så kallade ideal har förstört för många.DU ÄR JU HELT UNDERBAR!!!!!!
    Vilken tur att det vandrar omkring såna här vackra skapelser på denna jord.

    Ps.Jag har tittat på denna sida sen starten och jag har bara sett fina bilder på helt normala starka personer som vågar visa bilder på sina kroppar

  8. 8 anno

    jag tycker du är huuur snygg som helst! Jättbra att du börjar ändra din inställning till din kropp!

  9. 9 Man 32

    Du har ju jättesnygg kropp. Den borde du vara stolt över. Allting är perfekt på dig.

  10. 10 Madeleine

    Supersnygg! Verkligen s-u-p-e-r-s-n-y-g-g! Allt är fint på dig, och exktra snyggt är dina himla fina vader & smalben. Och brösten är sjukt snygga med! Du ser ut som en nykläckt 20-åring. Jag liknar dig i kroppen, fast med större bröst som hänger istället… :/ Har alltid velat ha mindre bröst, hade jag haft dina hade lyckan varit gjord. Förstår verkligen vad du menar med att vara nöjd men samtidigt inte. Vi kämpar vidare med det, eller hur?! Målet är att vara nöjd! :D

  11. 11 M.

    Snälla, lär mig att komma till samma insikt! Jag är ungefär lika lång som du, och idag väger jag dock lite mindre (troligtvis muskelförlust och lite vätska) men säg 60 kg ungefär. Jag kan helt klart känna igen mig i att man tampas med att inte vara nöjd men samtidigt försöka vara det. Jag beundrar dig, njut av livet!

  12. Jag hittar inte lönnfett någonstans på dig, det är nog bara du själv som kan se det. Och din mage är perfekt!

    Jag känner igen mig väldigt mycket måste jag säga. Jag har också alltid känt mig som den kraftiga i gänget och pendlar mellan att vara nöjd och att tycka att jag har alldeles för mycket fett på mage, lår och rumpa. Och mitt axelparti och överarmar gillar jag inte alls, de är alldeles för kraftiga. Någon gång kanske jag blir lika modig som du och slänger upp ett par bilder här.

  13. 13 Man23

    Tycker du har en väldigt vacker kropp =) Var stolt över den, det hade många kvinnor varit! Fantastiskt snygg!

  14. 14 Nadja

    Du är tokfin! Du har all anledning att känna dig nöjd och skita i att ha komplex :)

  15. 15 Josefin

    var er du stor? Synes din kropp ser slank, velprop + trent ut! Nyt livet!

  16. Du har en jättefin kropp. Var stolt över den.

  17. 17 hanna

    jättevacker kropp. Fina former och jättefina bröst. Gör ju inget att dom är små! Söta trosor också.

  18. 18 Josefin

    Jag vill ha dina bröst! Så himla fina och petite :)

  19. 19 Lovisa

    Jag är 17 år och vi är ungefär lika ”stora”. Precis lika långa och nästan samma vikt också! Ändå blir jag avundsjuk när jag ser din kropp, för den var superfin. Jag anser mig själv som lite kramgo med ”kärlekshandtag” men när jag ser dina bilder så tycker jag att du är precis lagom smal och jättefin!

  20. Mina första tankar var ”smal och otroligt vältränad. Fin”.

  21. 21 Anders

    I mina ögon är du en mycket vacker kvinna med väldigt fin kropp.

  22. 22 Janne

    Du har en härlig och fin kropp som du skall vara stolt över.



