.

07Jun11

21 år
175 cm
93 kg (sist jag vägde mig för några månader sen, lär dock inte ha ändrats så mkt)
30,4 BMI (fetma)

Jag har aldrig varit helt nöjd med hur jag ser ut, dock har jag som alla mina bra och dåliga dagar. Det känns dock inte särskilt kul när man märker att man måste ta en-två storlekar större än vad jag brukade för några år sedan.

I överlag känner jag mig oftast inte så tjock, men samtidigt så jämför man sig med alla andra och hur de ser ut. Men mest av allt skulle jag vilja känna mg hälsosam och det är jag verkligen inte i nuläget gällande både kost och träning.



67 Responses to “.”

  1. 1 Joanna

    Wow – det tänkte jag när jag såg din kropp. Sen såg jag din vikt och trodde att jag hade läst fel. Snacka om att kunna bära upp sin vikt! Riktigt snyggt:)

  2. 2 emma

    Förstår inte hur detta kan vara fetma? :/ Jättefint!

  3. 3 M.

    Men gud vilken vacker kropp! Du är ju helt slät och fin..!! Jag önskar att jag hade lika snygg rumpa som du har, jag har nämligen inte ett uns till den där Beyonce-svanken.. Tycker det är så snyggt! Jag skulle kunna skriva hur många komplimanger som helst, men de som jag först tänker på är kvinnlig, proportionerlig och ursnygg!
    Uppskatta din kropp som den är, och inte för hur den såg ut förut! :D
    Kram

  4. 4 Hannah

    Du har en jättevacker kropp!

  5. 5 Katja

    Det där är ju långt ifrån fetma, du har verkligen en fin kropp!
    Jag önskar att jag vågade ta en bild och lägga upp för att visa att vi alla är olika men är lika fina för det :) Mitt problem är väl att jag fokuserar på vikten istället för på hur jag ser ut.

  6. 6 Manda

    Jag förstår inte mig på BMI! Fetma?! Helt sjukt! Du är jättefin i kroppen! Riktigt riktigt vacker kropp!

  7. 7 b.

    ?!?! jag förstår mig verkligen inte på bmi! super fin!

  8. 8 Bea

    Du och jag har ungefär samma mått.
    Jag tycker att du är hur fin som helst, men jag tycker verkligen inte om min egen kropp. Konstigt hur det kan vara ibland.

  9. 9 Sara

    Det här är ju ett verkligt bevis på att BMI inte alls behöver stämma överens med verkligheten. Alla ser att det där inte är fetma. Du har en jättefin kropp! (:

  10. 10 Anna

    det måste vara nåt fel på din våg. Du kan OMÖJLIGT väga 93. Jättefin kropp! Verkligen! Du är inte tjock alls.

  11. 11 Anders

    Vilken snygg tjej….jättefin precis som du är tycker jag

  12. 12 E

    När jag såg bilderna på dig tänkte jag ”wow, sådan kropp skulle jag vilja ha”. Sen såg jag att vi väger lika mycket och är lika långa. Ställde mig framför spegeln och såg att min kropp såg ut ungefär som din. Helt sjukt hur blind man kan vara, det negativa sitter i huvudet.

    Du har en SNYGG kropp!

  13. Här är definitivt ett bra exempel på att BMI är bullshit.

    Du har superfin kropp! Var stolt! :)

  14. 14 lisa

    Jag sällar mig till skalan som säger att BMI är idioti. Hade jag fått gissa så hade jag aldrig i livet trott att du skulle klassas som ”fetma”, långt ifrån. Du har en jättefin kropp (och förmodligen en felaktig våg)!

  15. 15 Lina

    Oj! Sjukt snygg kropp!
    Ser inte ut att väga 93 precis, snarare 70-80.. Men som alla andra säger, siffrorna betyder ingenting. Snarare hur man mår.

  16. 16 Pyotr

    Snygg kropp :) Du ser great ut!

  17. 17 johanna

    jag håller med vad alla andra skrivit, du har en galet snygg kropp, och du ser sannerligen inte ut att väga så som du gör! BMI är puckat.

    och du är vacker :)

  18. 18 I

    Men va. När jag såg bilden tänkte jag ”Sådär vill jag se ut när jag gått ner i vikt” och sen såg jag vikten så blev jag väldigt förvånad då jag precis fått uppdagat för mig att jag väger ungefär exakt lika mycket som dig till mina ungefär lika många centimetrar som du har. Kände mig inte ett dugg tjock innan jag var tvungen under ett läkarbesök att väga mig för ca 2 veckor sedan. Nu har jag fått värsta komplexen. Men fan, du är ju snygg som bara den! Det är nog jag med då, hehe. Var stolt över dig själv!

  19. BMI känns väldigt väldigt missvisande.

    Din kropp är jättefin och du har väldigt vackra former.
    *sommarkramar*

  20. 20 Nene

    Men va? 93 kilo?
    Det kan verkligen inte stämma.
    Du ser ut som du väger ca 70 kg!!

  21. 21 Elle

    håller med att det verkligen INTE ser ut som att du väger ca93…. hade lätt gissat runt 70. FIN kropp!

  22. 22 M

    OMG, så sjukt jävla snygg kropp! Jag blir sååå avundsjuk. Hallå.. vaddå 93 kg undrar jag också? Tänk vad BMI och vikt stör till det! Man kan inte gå efter vikt och det är väldigt tydligt när man tittar på allas bilder.. Man ser inte på någon hur mycket dom väger..

    Jag tycker du ska vara nöjd och stolt över din kropp! Vill du sedan gå ned genom att förbättra dina vanor är det ju inget fel i det alls, men det behöver du verkligen inte annars då du redan har en superfin kropp.

  23. 23 Christian

    BMI är ju ett bra mått som är enkelt att mäta. Men i vissa fall så slår det helt enkelt fel. Du är ett sånt fall. Ingen övervikt där, utan bara en vacker kropp.

  24. 24 Lili

    Fetma??? What the… Du är superfin.

  25. 25 Jorma

    Kan verkligen inte se dig som överviktig…BMI är verkligen missvisande. Hoppas du kan ta till dig de fina orden här och känna att du är vacker precis som du är! Ät och må gott istället för att oroa dig. Unna dig vardagsmotion, promenader eller cykelturer. Gör du det regelbundet så känner du dig allt mer i form.
    Ta hand om dig!

  26. 26 Vic

    93? Det kan omöjligt stämma, jag skulle gissa på 70 kg, på sin höjd! Du har en superfin kropp du borde vara stolt över :)

  27. 27 S'

    Oj, vilken vacker kropp. Med prefekta propotioner och allt! Du är riktigt snygg, tjejen :)

  28. 28 Lovisa

    Du har en riktigt snygg kropp! Kan inte förstå för allt i världen hur det där med BMI funkar om den säger att det där är fetma? Riktigt, riktigt snygg :)

  29. 29 Mikael Andersson

    Hmm..måste hålla med föregående talare. Mycket vacker kropp. Väl propotionerad kropp som i mina ögon ser ,inte bara härlig ut, utan även frisk och sund.

  30. 30 Cs

    Men shit, du är ju hur snygg som helst!

  31. 31 Amanda

    Är 2 cm längre än dig och väger ca 4 kg mer. Ser precis likadan ut i kroppen! Ligger såklart också på fetma på mitt bmi men tycker det är otroligt missvisande. Vissa dagar kan jag älska min kropp medan andra vill jag bara gå i en stor sopsäck!

  32. 32 Emilia

    Åh vad fin du är! Jag trodde ärligt talat bara att du vägde ca. 75 eller nått innan jag såg att du faktiskt väger ca. 93. Jag är 172 och väger runt 9 kilo mindre men jag tycker fan att du ser mycket smalare ut än vad jag gör!

    Du är vacker! Väldigt fina proportioner!

  33. 33 Amanda

    hej och hå vilken fin kropp :O
    Vi har precis likadan kropp.
    Men du ska vara stolt. Jäklar vad fin!
    Du ser inte ut att väga 93, jag skulle chansa på kanske 75 om jag såg dig.
    Var stolt!

  34. 34 Amanda

    Wow, trodde ett tag att det Amanda skrev var något jag själv hade skrivit.. Men jag är 3cm längre och väger 5kg mer :) pendlar också kraftigt mellan nöjd och missnöjd.

  35. 35 madde

    jag är 172 cm och väger 90, alltså fetma. jag var på sjukhuset för en kontroll och vägde 97, så har gått ner endel men BMI är ändå skit. jag har nästan samma kroppsform som dig och vi är grymt snygga!! och vi har absolut inte fetma någonstans!

  36. 36 V

    Väger lika mycket som dej, och jisses vad jag önskar att min kropp såg ut som din.
    Du är verkligen jättefin!

  37. 37 anno

    nu måste du väl skrivit fel var min första tanke! din kropp ser i mina ögon ideal ut! bmi går verkligen inte att lita på!

  38. 38 Mikis

    jag säger som alla andra! innan jag läste texten tänkte jag ”hon väger väl ungefär som jag” (jag väger ca 58 kg). du ser inte fet ut. jättefin :)

  39. 39 Emelie

    Jäklar vilken fin kropp! Du fick mig att tänka till lite angående måtten på min egen kropp (162 cm, 72 kg) och fick mig att inse att jag kanske ser okej ut i alla fall. Tack!

  40. 40 Melissa

    93? det måste vara fel på din våg.. du kan omöjligt väga så mycket. du har jättefin kropp. vadå fetma? åt helvete med BMI! var stolt!

  41. 41 M

    WOW! Du har jätte snygg kropp ju! Själv har jag BMI 22.3 men min kropp ser EXAKT likadan ut som din! O_o Snacka om skumt… xD

  42. 42 emeee

    Jag är 172 cm och väger 73 kilo, och allt mitt fett som jag samlat på mig har stannat på magen, rumpan och låren. Och vet du vad? DU ser smalare ut än vad jag är, och är smalare än mig speciellt på magen och höfterna. helt sjukt med tanke på att du väger 20 kg!!! Mer än mig.. Mycket fin kropp har du iallafall! Sådan kropp som dig som jag vill ha..

  43. 43 lisa

    men gud det där ju inte fetma! du är ju smal! :) du är ju superfin!

  44. Wow! Jag väger faktiskt mindre än dig, men har inte alls samma kropp. Du har en helt fantastisk kropp med sköna former. Om jag skulle gissa din vikt (vilket jag vet inte är det väsentliga här) så skulle jag tippa på en ca 70 kg.
    Var stolt över din kropp, du är vacker!

  45. 45 Annika

    Herredjävlar säger jag bara… Du är skitsnygg juh!

    Jag väger 85… är lika lång.. och ser mycket tjockare ut än va du gör..

    BMI fetma..??? Nooo way!

    Skitsnygg är du!

  46. 46 Emelie!

    jag väger lika mycket som du men inte ser jag så bra ut!!! Gud!

  47. 47 Ofelia

    Åh, jag älskar din kropp! Jag är några centimeter kortare, närmre exakt 6 cm och jag väger 83 kg och tycker själv att jag väger för mycket (notera, bara väger för mycket, annars älskar jag min kropp, klart jag har komplex, men det är jag liksom). Det jag ville komma fram till var att vi har väldigt lik kroppsform och om jag älskar min kropp, kan inte du bara göra detsamma då?! Kram!

  48. Wow va du bär upp din kropp snyggt!!! Du ser inte alls överviktig ut – snälla vet om det!
    Ursnygg, slät och jämn – gorgeous!

  49. 49 Man 32

    Jag tycker som alla andra här att du har en jättesnygg kropp som du kan vara stolt över. Den ser jättefin ut.

  50. Jag tyckte dirrekt jag såg fotot att du har den perfekta kroppen. Själv är jag lika lång o väger 111kg, mitt mål är att väga 90kg och nu ser jag att det är exakt den vikten som ser bra ut till min längd. TACK!

  51. 51 jugansbo

    vilken tjusig tjej!:)

  52. 52 Ida

    Jag håller med alla ovanstående! Jag kollar in här ibland och ser efter om ”min” kropp har kommit upp ännu, och nu kom du äntligen in :) Skillnaden är att jag är 165 och väger 60 kg. Haha. Blev lika chockad som några andra här när jag läste 93 kg. Där ser man. Min enda gissning är att du har väldigt mycket slanka muskler! Men du är väldigt vacker!

  53. 53 Sandra

    Oj.. äntligen hände det, trodde det var en bild på mig när jag såg dig.. Jag känner mig större men ser ju likadan ut som du! Och jag är 176cm och väger 92.. men ingen tror mig när jag säger min vikt. Skönt att det är så och inte tvärtom!

  54. Kärlek till er alla modiga fina människor! En dag vågar jag också…

  55. Men du HAR inte fetma!! Du ÄR inte överviktig. Du är ju normalviktig. Antingen har du tagit fel på vikten, eller så har du grymt mkt muskler. Det ser ju lite ut som om du har en hel del muskler också.. starka jättevackra ben bl.a. Vacker svank och jättefin mage.

    Du är faktiskt ganska lik mig.. våra ben ser ganska lika ut, och du ser ut att kanske väga bara några kilo mer än jag, och jag väger ca.66 kg. Så… antingen fel på din våg, eller så har du som sagt grymt mkt muskler. (vilket ju väger BETYDLIGT mer än fett)

    Grymt vacker är du hur som helst! Hoppas du bär din kropp med stolthet och tar väl hand om den..

  56. aha.. nu såg jag din längd. Där har vi ju förklaringen. MKT muskler, det SYNS; i benen ff.a. och så ca.5 cm längre.. klart du väger mer. Fast låter ändå lite mkt.. Men men.. VACKER hur som helst!

  57. Ps. Ytterligare ett lysande exempel på att BMI suger rakt av! Ds.

  58. 58 mariasjoden

    Du ser absolut inte ut att ha fettma :O

  59. 59 Moa

    Hur kan detta vara fetma? :O Jättefin kropp, du bär upp dina kilon supersnyggt!

  60. 60 Ingrid

    Inte klokt att vågen säger 93 för det syns verkligen INTE! Och BMI är bara så fel att titta på. Skulle tippa på att du har en hel del muskler.

    Du är jättefin tycker jag.

  61. 61 misha

    fetma? du ä ju ursnygg!! lite hull, men långt ifrån fetma, inte ens överviktig. Jättefin!

  62. 62 Izza

    Oj, BMI är verkligen inget mått att lita på! Du är ju hur snygg som helst!!

  63. 63 daniel

    vilken vacker kropp du har.

  64. 64 Liz

    Sjukt snygg kropp! Magen, benen, rumpan, allt!

  65. 65 l

    Åh det här är ju det perfekta beviset på att BMI är skit och att man ska helt strunta i siffror och BMI. Du har en skit snygg kropp och du är ju förfasen inte ens överviktig!

  66. 66 ida

    Din våg måste ljuga! Jag är 1.70 och väger 60 kilo och ser ut lika som dig i kroppsformen.. Du har en jättefin kropp :)

  67. Men alltså.. Kan det här stämma!?
    Du är 5 cm längre än vad jag är och jag väger 3 kg mindre än vad du gör. Och din kropp är faaaan så mycket snyggare OCH slankare än vad min är. Jag fullkomligt älskar din mage!



