Marwin

06Sep11

16 år
178 cm
46 kg

Jag brukade väga runt 55 – 59 kg, men efter en stor oönskad förändring i mitt liv så blev jag grovt deprimerad. Och där tappade jag matlusten. Nu kan jag se mitt hjärta bulta så tydligt så att man kan nästan tro att det är tryckt mot huden. Jag börjar mer och mer se ut som det skelett som bär mig. Knotig och smal. Jag hatar att se mig själv nu, jag känner mig äcklad av mig själv. Jag har aldrig varit riktigt nöjd med min kropp, men jag försöker och kämpar för att någon dag vara det. Trivs inte med vem jag är heller, men jag jobbar på det med. Jag har ingen aning om jag kan räkna det som en ätstörning. Förmodligen.



19 Responses to “Marwin”

  1. 1 Sara

    Ta hand om dig kära du!

  2. 2 Lisa

    Jag räknar det inte som en ätstörning. Du är inte nöjd och vill göra något åt det! Är glad för dig. Speciellt att du vill gå upp i vikt. Du ska vara stolt över att du har drömmar! Fortsätt så. Alla mår vi kasst ibland, hoppas verkligen att du klarar dig ur det! Du är på mycket god väg. Att erkänna och vilja förändra är första steget. Go you! :)

  3. 3 J

    Skönt att du vet om att det inte är bra att du inte har nån aptit. Men det är bara att tänka att det som har hänt det har hänt och det kan man inte göra något åt :p. Alla har bättre och sämmre perioder i sina liv men man måste uppskatta dom bra sakerna lite mer för ibland känns det som de negativa är oftare liksom. Tänk på så mycket fint du kommer att vara med om i framtiden :) ! Ta han om ditt liv!

  4. 4 amanda 20

    Snygg kropp! Vilken härlig hut ton du har! Försök att hitta det du gillar med din kropp och dig själv och fokusera på det!

  5. 5 amanda 20

    Hud*

  6. Jag tänker att jag inte tycker du är för smal, eftersom du ‘bara’ är 16 år och fortfarande växer. Jag hade många killkompisar när jag var i din ålder och många var väldigt smala, det var inget konstigt med det, och jag tycker inteden här bilden av dig ser ‘fel’ ut på något sätt.
    Problemet är ju att du har ett problem, du är deprimerad och har tappat matlusten, och DET är inte bra. Jag hoppas att när den här bilden publiceras så har du fått hjälp med det, psykologhjälp i första hand och även kanske hjälp från en dietist, om matlusten fortfarande håller sig undan.
    Viktigt är att oavsett om du är hungrig eller inte så försök äta, näringstät kost och saker du tycker om!

    Sköt om dig :)

  7. jag tycker du är fin. jag hoppas du mår bättre snart och kan acceptera dig själv och tycka att du duger som du är. ta hand om dig och kramar på dig och jag håller tummarna för att du blir hel snart igen. <3

  8. Jag tycker du är jättefin! Det låter inte som en klockren ätstörning tycker jag. När du börjar må bättre kommer du nog gå upp lite igen. Kram!

  9. 9 v

    fin. fast det hjälper kanske inte att höra när man mår sådär. hoppas det går över snart! kraaaam

  10. Det finns många killar som är sådär smala. Min pojkvän till exempel som är 194cm och väger 67kg!!! Jag tycker dock att det är så himla fint! Föredrar det framför muskulösa killar alla dagar i veckan.
    Det finns många som älskar en kropp som din, precis som att det finns många som vill ha mulliga killar eller muskulösa också :)
    Ät och var nöjd! Tänk på ditt psyke i första hand :)

  11. 11 Anna

    du är jättefin! :-)

  12. Livet kan vara riktigt pissigt men det blir bättre! Att hata dig själv tycker jag inte att du ska slösa energi på, du är säkert helt fabulös och när du själv inser det kommer det kännas mycket bättre! Ta hand om dig själv!

  13. 13 Lilith

    Det är jättesvårt när det blir sådär.
    Jag har själv varit deprimerad i flera år; vägde lite redan innan, tappade livslusten, fick kraftig ångest och blev illamående av mat.
    Till slut kom inte längre min mens och jag vägde på alldeles för lite.
    Jag kände precis som du, att jag äcklades över vad jag såg i spegeln, men hade inte riktigt energin nog att göra något åt det eftersom jag inte orkade/visste vad jag skulle tillaga eller äta.

    Nu är jag inte längre deprimerad, även om jag har jobbiga perioder ibland. Vad jag kan säga att när jag slutade vara deprimerad så gick jag upp i vikt igen. Matlusten kom liksom tillbaka.

    Jag hoppas att du mår bättre snart, och kan återfå din matlust.

  14. 14 Hanna

    Tycker att du är snygg! Ser helt normal ut, du är ju bara 16 år. Ofta har man inte så mycket muskler än då.

    Ditt problem sitter uppenbarligen i huvudet och inte i kroppen, så jag rekommenderar att du går till din skolsköterska eller tar kontakt med ungdomspsykatrin om du inte gjort det redan. Du kan få hjälp att må bättre!

  15. 15 frida

    Jag tycker du ser jättefin ut! Och jag har ätstörningar, så jag vet hur jobbigt det är o se sig i spegeln och så vidare. Men det kommer bli bra tro mig, men du ser ut att vara jätte fin! Ta hand om dig!

  16. 16 Emma

    Jättefin kropp. Ser inget fel alls. Fina lår och vad muskler. Ser kanon fin ut! Är själv 16 år och onöjd med min kropp.

  17. 17 Julia

    Jag tycker att du har en väldigt fin kropp, men om du själv inte trivs och är missnöjd är det ju inte bra :( Lycka till med allt!

  18. 18 Lina

    Fortsätt kämpa! Hoppas du börjar komma över eller acceptera det som har hänt som har gjort dig deprimerad. När du klarat det så lär matlusten komma tbx snart.
    Hoppas du har bra vänner där ute som stöttar dig och som du vågar prata med!

    Tycker det lilla man ser av dit ansikte är fint :)
    Hitta små saker du tycker om med dig själv, tår, öron, vader eller liknande det behöver inte vara stora saker.

    Lycka till med allt! kram

  19. 19 Alexandra

    Alltså, min första tanke var, snygg kille :P



