E

20Sep11

28 år

Jag är 173 cm, när bilden togs stod vågen på 49,6.
När jag var 21 var jag överviktig och gick ner trettio kilo på tio månader. Sen dess har jag varit störd. Varje vecka väger jag mig vilket ger mig hjärtklappning.
De veckor jag gått upp är jag förtvivlad. Det är magen som är värst. Den är överallt, överallt, och lämnar mig aldrig ifred. Och brösten, som hänger, så mycket hud som aldrig kommer att försvinna.
Jag är rädd att jag är förstörd för livet. Att vi är fiender i evigheters evighet. Jag och föraktet, mot kroppen.



10 Responses to “E”

  1. 1 Moramas

    Kastat ut vågen. Jag tycker du ser fin ut. Fin kropp och vackra bröst.:-)

  2. 2 Anna

    Du är fin! Magen är finast – ser muskulös ut! Oroa dig inte för evigheters evighet!!! Ge dig själv några år (tiden går fort!!!) att lära dig att tycka om dig själv och din egen kropp! Kramar från en som vet.

  3. 3 Hanna

    Du är fin! Men släng vågen för helvete. Och sök hjälp om du inte redan gjort det, och kämpa på! Du klarar det!

  4. 4 Josefin

    Du är jättefin med platt muskulös mage och fina bröst. Hoppas du snart kan se det vi andra ser :) Våga vägra våg, hysta den åt fanders!

  5. 5 Mia

    Jag höll också på att väga mig, inte för jämnan, men jag märkte att jag var jätteorolig varje gång för jag var rädd för varje hekto som ändrats uppåt. Kom på en dag den briljanta frågan -Vad gör vågen för mig egentligen? med svaret att den ger mig ångest. Så jag slutade. Jag märker på mina byxor om jag gått upp för mycket. I övrigt hamnar fokuset mer på hur jag känner mig och inte på några siffror. Klart man inte alltid känner sig fin, men ibland. Och framförallt slipper siffrorna jaga mig. Uppmanar dig att våga !! Det är SÅÅÅ himla värt bara för ens egen skull!

  6. 6 Thompa

    Din kropp är inte din fiende. Det är dina tankar som snärjer dig. Släng vågen åt helsicke! Ta kontakt med en terapeut, psykolog, någon som kan hjälpa dig att se nyktert på dig själv och din kropp. Tro inte dig själv när du säger att du inte duger – för det gör du. Med eller utan alla onödiga kilon.

  7. 7 Elin

    Det här låter allvarligt tycker jag. Du borde söka hjälp snarast, för det är enormt svårt att ta sig ur en ätstörning på egen hand. Det vet jag. Jag känner till ditt lidande, men jag vet att det går att ta sig ur, även om det tar tid. Kram

  8. 8 Stefan

    Jag tycker du är snygg, har en fin mage och goa bröst.

  9. jag hoppas du inser att du är bra som du är någon dag. för det är inte alls något fel på din kropp. kramar!

  10. Du ÄR fin. Hoppas du blir vän med din kropp (eller kanske främst dig själv?) och trivs hur din kropp än ändras. Och hjälp finns om du vill ha den, glöm inte det. Hejar på dig!



