K

28Sep11

15 år
180 cm
57 kg
jag vet ingen i min familj, iallafall på pappas sida, som är smal. när jag var liten var jag inte bara mullig, jag var fet.

jag kommer fortfarande ihåg som om det vore igår när jag jag satt hos sjuksköterskan, sneglade lite på min fil om mina värden. med stora feta röda boktäver stog det: extremt överviktig. jag grät inte, för jag visste att det stämde. sedan dess har det alltid ältat i huvudet alla kommentarer jag fick på gympan, hur alla sneglade på mig när inte kunde göra en kullerbytta. det enda som räddade mig var mitt självförtroende. nu när jag inte har något självförtroende kvar försöker jag göra något åt det. nu väger jag mindre än jag gjorde när jag gick i fyran, är elitidrottare men mår fortfarande inte bra.
känns som hela min livshistoria, men jag kände att jag måste skriva av mig lite



13 Responses to “K”

  1. 1 Anna

    Jättefin är du!

  2. 2 Tina

    Jag förstår precis! Jag var också överviktig hela min barndom och fick pikar från alla möjliga håll om det, ända tills jag fick en ätstörning och gick ned 20 kg. Jag kommer ihåg den fantastiska känslan när folk sade att jag var smal, men inom mig hörde jag bara alla gamla ord; tjockis och fetto. Min självkänsla hade ebbat ut i ingenting och vikt var inget värt när man var värdelös ändå. Allt ligger i tankarna, sedan kan siffrorna säga vad dem vill, det spelar ingen roll. Jag tycker i alla fall att du är jättefin och du har styrkan att bygga upp din självkänsla igen! Att du lägger in den här bilden och texten är bara det ett enormt steg framåt! Jag hejar på dig och hoppas att du snart kommer att försonas med din kropp, även fast den ändras hela tiden. Alla förtjänar att älska, inte minst sig själva. Du är mer värd än några siffror på vågen! Ha det bäst!

  3. Du borde försöka bygga upp självförtroendet! Träning är inte allt, du måste vara sund mot din kropp. Man behöver inte vara Übersmal, men inte överviktig heller, lagom är bäst :)

  4. tycker du ser bra ut! :) jag hoppas du inser det själv någon dag <3

  5. 5 Robert

    15 år å inte mår bra. Jag blir lite ledsen. Det är ju nu du ska må som bäst å bara öka! Du låter ju som en smart tjej, så jag tror du kan vända på myntet å se allt bra med dig. Kör hårt fröken ”K”

  6. 6 Stefan

    Om du tycker att folk fortfarande tittar på dig så är det för att du är jättesnygg!!

  7. 7 Emma

    Verkligen såååå fin. Hade också velat se ut sådär, du borde verkligen försöka inse hur fin du är och som Stefan säger, att om folk tittar så är det bara för att du är så fin. Upp med självförtroendet tjejen! :)

  8. 8 Elle

    Håller med Stefan!

  9. Självförtroende kommer med tiden men tills det kommer tycker jag i alla fall att du ska veta att jättevacker trots att du kanske inte ser det än när du tittar i spegeln så kommer det!

  10. 10 Lennart

    Som du märker på de andra svaren, så är du snygg. Du ska då inte leta fel eller sånt som väller ut. Du har en snygg kropp och du kan njuta av det du har och är. Det du behöver jobba med, är ditt skälvförtroende. Du ska tycka om dig skälv. Du kan ha de kläder och de skor som du trivs med och som du skälv tycker om. Och när du trivs med dig skälv och har det som du gillar, så stärker du din skälvkännslan att vara snygg och bra på alla sätt.
    Så snälla, var snäl mot dig sälv och ge dig sånt som du blir glad av.
    Lycka till

  11. 11 Milla

    Fin är du! Utveckla alla positiva sidor i din personlighet och försök låta bli att låta allt fokus vara på kroppen. Din kropp är funktionell och du kan ta dig var du vill med den, så var rädd om dig och tänk fina tankar om dig som människa. För du är värdefull!
    /Milla

  12. 12 T

    Känder precis nån typ av samhörighet med dig. Jag känner igen mig så mycket när det kommer till besöket hos skolsyster och det där med kullerbyttan på idrotten. Exakt det händer mig med. Men som du säger, ett gott självförtroende räddar en. Det räddade mig också. Du är jäkligt fin / T, 16 år.

  13. 13 Ellen

    Du ser jättebra ut!



