E

04Okt11

 


170 cm
89,0 kg (i dagsläget)

Dessa bilder är tagna när jag vägde omkring 85 kilo till mina 170 cm. Då var jag såklart inte alls nöjd med min kropp, jag kände mig fet och äcklig.
Nu har jag dock gått upp ungefär 8 kilo på 8 månader pga sjukskrivning som gjort att jag tröstätit och inte fått träna överhuvudtaget. Gissa vem som saknar sin 85 kg’s kropp?
Fyra kilo är borta från dessa 8 kilo som jag lyckades gå upp och jag börjar se hur magen börjar bli vad den en gång var. Vilket gör mig glad. Inte lika valross-aktig.

Och sen, när jag ser dessa bilder.. Damn, jag har ju ben! Som jag SKA visa upp! (Så fort jag tränat bort celluliterna som kommit med viktuppgången förstås..)

Så nu kämpar vi på och går ner de sista fyra kilona och sedan fortsätter vi ytterligare ungefär 10 kilo, hoppas jag.

Var stolta över er själva, även om det är svårt!



15 Responses to “E”

  1. 1 Stefan

    Ser snygg ut tycker jag.

  2. 2 EF

    Oj så mycket motsägelser i ett och samma brev. Å ena sidan ser du hur fin du var då, vad snygga dina lår var och tycker att man ska vara nöjd som man är – å andra sidan vill du få bort celluliterna (som faktiskt har väldigt lite med vikt att göra, även spinkisar kan ha dem) och dessutom gå ner tio kg extra.
    Jag vill inte predika, för jag vet att jag själv har varit (och kanske ännu är) likadan, men det är så mycket lättare att se det hos andra.Faran är att man aldrig blir riktigt nöjd: ”Jag ska bara…” Man tänker att man kommer att vara nöjd SEN. Till och med när man ser bilder och undrar varför man inte var nöjd DÅ.

    Du är fin – kram på dig.

  3. 3 Linn

    Måste bara säga att du verkligen inte ser ut att väga nästan 90 kg! Herregud! Jag är 1,75 och väger mellan 75-76 och min kropp ser inte alls sådär bra ut på bild! Lycka till med att nå trivselvikten :)

  4. 4 Alex

    Tycker inte jag kan säga att det är 85 kg på den kroppen, måste säga att dom är väldigt bra placerade på kroppen, Var stolt, mycket vacker kropp

  5. 5 lisa

    Va? Din kropp ser typ precis ut som min (fast jag har mindre bröst), men jag väger 20 kilo mindre (till samma längd). Jag förstår inte var de där 20 kilona håller hus. Du har en jättefin kropp!

  6. Ja, alltså, du har ganska lik min kroppsform, samma längd och du verkar också ha stora bröst för din kropp. Smalare än mig dock och verkligen min drömkropp! Riktigt snygg!

  7. 7 Man 32

    Du har en jättesnygg kropp. Jag tycker absolut du ska vara stolt över den.

  8. 8 Em

    Du ser jättebra ut

  9. 9 LINA

    Du har en jätte fin kropp! Ser inte alls ut att väga 89 kilo :) Va stolt över din kropp tjejen ! :D

  10. 10 K

    Duuuu,
    vet du hur glad jag blev när jag såg dig? För jag är nästan lika lång som du, är runt 168. Och väger nu runt 83 och de flesta som skriver att de väger så mycket här och är lika långa som jag tycker jag ser stora ut. Brukar då tänka ”Men va? så stor är jag väl inte?” men sen tror jag att det bara är jag som är blind. Men när jag ser dig, så känner jag igen mig. Jag tycker inte du ser tjock ut alls, jättefin. Och jag har pendlat mycket i vikt jag med.. vägde 89 för ett tag sen ( det är det jag vägt som mest) men har gått ner i vikt nu. Tröstäter mycket jag med, försöker sluta med det.. ibland känner jag mig bombfet och ibland tkr jag att jag är överviktig, men inte så att jag ska behöva deppa över det. Du har jättefina bröst och ben och mage, ja allt! :) fiiiint

  11. 11 lenamarie

    – jag tycker du ser väldigt fin och kvinnlig ut….upplever dej inte alls som stor” el ens mullig(inte för att de är något fel idet)…. tycker verkligen du ser helt förtjusande ut. Öva på att se på dej själv med kärleksfull blick …lägg bort kritikern.:)

  12. 12 Veronica

    kan inte tro att du väger 85 kilo på bilden :O Du ser smal och fin ut, och tänk på att bröst väger en del och det ser du ut att ha mycket av =D var glad för att du är du, tycker du är jättefin! Och håller med dig om att du borde visa upp dedär benen!

  13. Ibland känner jag mig väldigt ensam om att inte ha någonting emot celluliter. Anses det verkligen fult? Jag tycker det kan vara fint.

  14. 14 mariasjoden

    Du ser ut att väga mycket mindre där på bilden :O du ser inte stor ut alls

  15. Jag reagerar på att så många pratar om att man ser ut att väga mindre, att man är smal osv.
    Varför ska man fortsätta lägga så positiva attribut i att väga lite och vara smal?
    Kan vi inte nöja oss med att säga att någon ser fin ut istället för att lägga negativ betydelse i att väga si och så många kilo?
    Jag tycker en sak som är så bra med den här sidan är att man kan se hur folk som väger si och så många kilo ser ut.
    Att komma och säga att man inte ser ut att väga så mycket tycker jag bara förstärker normer kring att man inte ska väga så mycket eftersom det är fult.
    Men det är inte fult, jag tycker det kan vara väldigt fint.



