G

03Dec11

22
178cm
ca. 64kg
BMI: ca 20,2 (normalvikt)

Jag är ganska nöjd med mitt uteseende. Utom min rumpa (som kunder varit fastare), mina höfter (som jag tycker är ”krokiga”) och min mage (Jag har IBS som gör att min mage allts som oftast är väldigt svullen och gör ont, sedan skulle jag vilja att den var mer platt). Jag har försökt börja sporta de sanaste 4 åren, men det går inte så bra…

Jag valde att ta en bild på mig helt naken efterson jag är så trött på idealet att kvinnor skall vara rakade, annars är det ”äckligt”. Det idealet har krupit längre och längre ner i åldrarna, jag tycker det är jätteläskigt. Som jag förstår den så är den numer snarare regel än undantag att en tjej är rakad. Skall jag om jag skaffar en ny sexpartner behöva vara orolig för om han/hon tycker jag är äcklig som inte rakar mig? Jag blir så jävla förbannad.
Det vore spännande att få veta hur många av läsarna som är rakade/icke rakade.

TILLÄGG FRÅN JULIA: Jag har nu valt att stänga av kommentarer till det här inlägget. Jag var lite fundersam redan från början och känner att diskussionen lätt drar iväg åt ett håll som inte känns helt ok.



4 Responses to “G”

  1. 1 Martina

    Jag är rakad! Det gör jag för att jag tycker det är skönast :) Så att det inte ”sticks” :)

  2. 2 Lisa

    Du har sjukt snygg kropp!

    Ah det är skumt det där med rakning. Var hos läkaren för att jag fått lite besvär och hon sade direkt att det var bra att jag inte rakade mig eftersom det inte är bra för hygienen. Så oavsett om man bryr sig om estetiken eller inte så finns det faktiskt en funktion att ha hår därnere.

    Personligen rakar jag inte ens mina ben. Armhålarna ibland, men inte så ofta, det brukar ibland bli någon eller några månader mellan gångerna!

  3. Som Lisa säger, något skumt är det med rakningen. Jag som är en (liten) bit över 40 har sett utvecklingen från 80-talet och framåt. Då rakade en sig på benen och under armarna. En del avancerade, som varit i USA som utbytesstudenter, rakade armarna, och vi andra fnissade lite åt det. Möjligen var bikinilinjen också ett rakområde då, men på den tiden hade jag inte tillräcklig hårväxt för att det skulle var en fråga för mig, så jag kan ha missat det. Men jag läste Vecko-Revyn och de tidningarna så det borde jag ha sett om det varit ett stort diskussionsämne.

    I början av 90-talet blev jag medveten om det här med bikinilinjen, men ntimrakning var fortfarande något en gjorde för att krydda sexlivet. Det var lite skämmigt om en hade experimenterat med sånt och så skulle en byta om i omklädningsrum sedan …

    Sedan dess har det bara eskalerat. I mitten av 00-talet, när jag födde mina barn, satt jag som en fågelholk när jag läste diskussionerna på föräldraforumet där jag hängde då, om huruvida en kunde åka in till förlossningen orakad! :-o

    Numera känns det nästan skämmigt att visa att jag inte är rakad. Men jag kommer väl undan med det eftersom jag numera är tant. ;-)

  4. 4 Kristina

    Håller med Lisa! Och är imponerad över ditt ställningstagande G – jag måste erkänna att jag pinsamt nog börjat trimma mig mycket mer än vad jag brukade, detta pga en ny partner som föredrar mindre hår. Och vad gör en inte för att känna sig åtråvärd… :( Det känns dock inte helt rätt, mycket för att det känns minderårigt på något sätt. Varför vill män att kvinnor ska se ut som små flickor…? Jag gillar inte när män rakar könet, det känns fel.
    Jag är väldigt heterosexuell men tycker att ett hårigt kön och gärna håriga armhålor på kvinnor är otroligt kvinnligt. Själv rakar jag mig som sagt mer än vad jag egentligen skulle vilja… Jag lever uppenbarligen inte som jag lär.
    Kan skriva under på Lisas kommentar från doktorn också – jag har aldrig haft så mycket underlivsbesvär (svamp etcetera) som när jag började trimma mycket mer. Håret fungerar definitivt som något slags skydd.



