Eli

27Jan12

25
177, 5 cm
92 kg
BMI: 29

Kroppar i all ära men någonting tycker jag har saknats: ärr. Mitt ärr kommer från en operation. Jag föddes med ett födelsemärke som växte med mig, jag fick det opererat när jag var tretton år. Detta är så det ser ut nu, ett ojämnt ärr täckt av hår och det finns idag inga bra operationer som kan åtgärda det. Dessutom får jag inte sola det pga risken för att det ska bildas cancerceller. Dessutom har jag en s.k. scholios, min rygg är krokig. Trots detta, min mage och små bröst tycker jag att jag ser bra ut. Därför har jag aldrig haft någon motivation för att gå ned i vikt. I mitt huvud är jag smal, som jag var på högstadiet och därför kan jag aldrig förlika mig med att mitt BMI säger att jag är överviktig.



16 Responses to “Eli”

  1. Hej kvinna!

    Du är vacker :) och den inställningen gör dej vackrare!

  2. Vad fascinerande! Innan jag läste texten trodde jag att det var en tafatt försök till att dölja en tatuering, men efter att ha läst texten blev jag väldigt nyfiken. Jag har en hel del ärr på min kropp från olika olyckor och incidenter, men inget är mer än några centimeter på sin höjd. Ärr fascinerar mig, och det fascinerar mig också hur oroliga många är för att få ärr på sin kropp. Ärr är för mig ett tecken på att man lever, att man gjort saker.

    Härligt att höra om din inställning till din kropp. Det är inget fel på den, fortsätt vara nöjd och stolt över den.

  3. 3 K

    Jag väger som dig och är ungefär lika lång, och efter att ha sett din bild och tyckt att du ser hur bra ut som helst kan jag inse att jag själv också gör det och att jag ska va stolt! Tack för hjälpen!

  4. 4 Jen.

    Ja! Var stolt över dig själv! Gud vad glad jag blir av din inställning :)

    Ps: Skitsnygg rumpa.

  5. WOW, vilken midja, vill du byta, jag kan ta lite ärr! :) Tänk om det fungerat så. Tycker du är inspirerande och fantastisk med din inställning, våra kroppar bär ju spår av just livet. Om vi nu ska vara helt ärliga, vad visar en helt slät kropp utan brister ? Ett lite händelselöst liv kan jag tycka. Lite ärr, bristningar, gråa hår osv visar att vi levt !
    Kram

  6. 6 Mia

    Det är underbart inspirerande att se någon som lever sitt liv utan att hänga upp sig på oväsentligheter som den galna utseendefixering vi alla matas med i dag.

  7. 7 s

    Fan vad coolt med det där ärret! Tycker det är något du ska vara stolt över för enligt mig är det väldigt vackert. Och du din kropp är hur fin som helst.

  8. 8 lenamarie

    tycler o,”m dina smala kvinnliga axlar. din vackra rygg….. dina hips”och virveln i nacken-)

  9. 9 Ellen

    Lite put på magen och höfter är ju superfint och kvinnligt :). Jag tycker att din kropp är vacker och ärret är en del av den. Du har helt rät inställning, BMI säger långt ifrån allt om hur kroppen mår!

  10. 10 mia

    Jag tycker du är ball!! Grymt stor tummen upp!!

  11. jag hoppas att du inte tar detta som en förolämpning (förstår inte varför du skulle det, men alla är ju olika!) men jag trodde att ditt ärr var en tatuering innan jag läste texten! tycker det är snyggt!

  12. 12 Tina

    Som Mia ovan sade så verkar du ball p.g.a din inställning!
    Helt ärligt ser ditt ärr ser ut som ett magiskt konstverk, en vacker virvelvind eller som en stjärnexplosion ute i rymden. Önskar att jag också någon gång i framtiden kan bära min kropp med stolthet precis som du.
    Söt rumpa har du också och härlig mjukhet.

  13. 13 Therese

    Jag älskar att du tycker om din kropp trots allt ”ni” har behövt gå igenom tillsammans, du är verkligen en inspiration och jag tycker att du ska fortsätta tycka att du ser bra ut! Som någon sagt tidigare: Snygg bak! :)

  14. 14 edgar

    tänkte först på ditt ärr som en väldigt vacker tatuering av ett berg. blir alldeles hänförd. otroligt vacker, speciellt kär blev jag i din vackra rygg!

  15. 15 M

    Det är allt konstigt, när jag ser dig ser jag en kvinnlig och vacker kropp och som inte på något sätt blir mindre vacker för att du råkar ha ett ärr. Men jag själv har väldigt svårt att acceptera mina egna ärr som jag HATAR! Det värsta är att jag låter de hindra mig i många avseenden. Jag har svårt att lita på killar och tro på att de faktiskt kan tycka om mig och mina ärr. Jag jobbar på det och hoppas att jag nån dag kan få en lika fantastisk inställning som du har!

  16. Härligt skrivet – att tycka om sig själv med fel o brister, kroppsliga eller andra är nog jättesvårt för så många, att förlika sig och faktiskt försöka ha ett bra liv känns supersvårt för de flesta i dagens idealvärld.

    Tycker också om mig själv idag och brukar säga till min nakna spegelbild på mornarna – jag ser ut i kroppen som när jag va 30, något (underdrift alltså hehe) rundare och lite längre tuttar (brukar inte mäta mig utan bh för då får jag så tjock midja av tuttarna som är i vägen hihi). Skämt åsido, tycker vi fortsätter tycka om oss jag!!

    Soliga hälsningar från Estockholmo



