.

08Feb12

177 cm
68 kg
21.7

Jag började min resa vid 80 kg och ett bmi på nästan 25 i sommras. Har nu gått ner till 68 kg. Är verkligen inte nöjd än, men det är väl en bit på vägen. Mitt mål är att komma ner till  60 kg. Sen får spegeln avgöra!



25 Responses to “.”

  1. 1 Moramas

    Stopp för tusan gå inte ner mer. Du är kanonfin som du är.

  2. Du behöver verkligen inte gå ner mer! Se inte på vågens siffror utan på hur du mår och ser ut! Det enda jag ser är en snygg, smal tjejkropp. Tänk på att du är ganska lång, även ditt BMI talar för att du inte ska ner mer. Går du ner mer nu är det antagligen muskler du tappar…

  3. 3 saga

    Du ser helt fantastisk ut! Behöver verkligen inte gå ner mer! Grymt avundsjuk på din underbara kropp! Bra jobbat =)

  4. 4 Hanna

    Gå inte ner mer i vikt, du är redan smal och ser ut att vara i jättebra form. Se själv på ditt BMI.

  5. 5 Lisa

    60kg låter som för liten vikt för din längd. Skulle jag varit du skulle jag nöja mig vid 65!

  6. Förlita dig inte så mycket på spegel, det är hur du känner som är viktigt. Men gå ner mer tycker jag verkligen inte du behöver, din kropp är superfin

  7. 7 Anni

    Du är perfekt som du är! Går du ner till 60 kg ligger du på gränsen till undervikt och riskerar att bli sjuk. Nar nöjd och stolt i stället!

  8. Jättefin kropp, du ser sund och fin ut! :) Trivdes själv bäst med min kropp, tyckte kläder satt bra osv, när jag vägde mellan 65-68 kg och ajg är 1,75 lång.

    Starkt jobbat med viktnedgången! :)

  9. 9 Johanna

    Wow du ser verkligen sund, stark och frisk ut. Risken är att du börjar se mager ut om du förlorar mer i vikt.
    Vad du trivs bäst med avgör du givetvis själv, men det är väldigt lätt att bli ”blind” för hur man verkligen ser ut när man gjort en snabb viktresa.

  10. Usch, nu blev jag illa berörd. Jag tycker att det låter som att du blivit ”fartblind” i din viktnedgång. Du är smal och har en väldigt vacker kropp, men ser det inte själv. Det skrämmer mig. Du behöver (bör) inte gå ner ett enda kilo till – lägg istället den energin på att ta hand om dig själv och din fina kropp!

  11. 11 ellie

    Du ser ju ut som jag och är skitfin! (Jag är själv vältränad, 169cm med vikt 58kg, så med din längd är vi ”likadana”.) Fortsätt att träna. Det gör att du känner dig fysiskt och mentalt stark och då kommer du att må bra av hur du ser ut :) Njut!

  12. Varför litar du inte på spegeln redan nu? Ser du inte själv att du redan är väldigt smal?

    Du behöver inte gå ner mer, du är fin som du är och du verkar ju träna och ta hand om dig på riktigt också. Fortsätt så, bry dig inte om vågen!

  13. 13 Mimmi

    Jag tycker du ska låta bli att låta spegeln avgöra, om du inte redan ser hur proportionerlig och vacker du är redan nu. Du ser ut att ha platt mage, smala ben, perfekta bröst till den kroppen… listan kan göras lång. Jag skulle göra allt för en så snygg kropp! Men det känns läskigt att tänka på den där kroppen minus 8 kilo… och SEDAN låta spegeln avgöra. Dags att ta på sig glajjorna tjejen, du bör inte gå ner med och börja vara nöjd med dig själv! :)

  14. 14 Jennie

    Började med ”BMI på nästan 25” som om det vore fruktansvärt, haha. Du vet att det räknas som normalviktigt va? Jag är överviktig (BMI 28) hade iallafall gärna haft ett BMI på 25 :)

    Håller med föregående kommentarer – ta det försiktigt och bli inte fartbilnd, du är ju för tusan skitsnygg som du är nu!

  15. 15 M. Vergari

    Riktigt bra jobbat! Jag tycker att du är perfekt sådär! Platt och fin mage och fina höfter :) Se till att komma överens med den som står i spegeln bara. Lycka till!

  16. Jag instämmer i alla föregående kommentarer. Du behöver inte gå ner mer! Om du nödvändigtvis vill få en ”förändrad kropp” så träna mer i så fall. Bygg mer muskler och bli fastare i kroppen på det sättet istället. Att minska mer i vikt är nog inte hälsosamt. Tycker du är skitsnygg som du är!

  17. 17 Emelie

    Låt aldrig spegeln avgöra, det kan ge en enormt snedvriden bild av dig själv. Du behöver absolut inte gå ner mer i vikt. Du ser snygg och hälsosam ut nu, var glad över det! Det viktigaste är ens hälsa och går du ner till 60 kg betvivlar jag att du kommer må så bra..

  18. 18 Steffo

    Du behöver absolut inte gå ned mer i vikt. Bättre om du nu fokuserar på att hitta en balanserad kost som du mår bra av.

    Jag har hängt upp mig lite på att du fotat dig själv i träningskläder. Tänk även på att hitta en vettig nivå på träningen också.

    12 kg är MYCKET bra jobbat! Försök landa mjukt i din nya kropp och livsstil! Du är i mål kan jag tycka för din kropp ser helt perfekt ut. Nu behöver du vara förvalta frukten av ditt arbete!

  19. 19 Seriösa

    Du ser ju riktigt fin ut alltså. Jag förstår att det alltid är något man klagar över själv.. jag får hela tiden höra hur fina former jag har men någon gång känner jag att det inte alls stämmer.. Vet inte ens vad jag själv väger då jag inte vägt mig på kanske 5 år.. tror inte alls på sånt skit med vikt.. Utan tror mer på hur jag känner mig och faktiskt ser ut.. jag har ingen skev spegelbild utan när jag ser mig i spegeln så är jag riktigt nöjd.. Vill har mer lår, mer rumpa (haha hör alla som vill bli av med det och klagar på stor rumpa!!) och kanske träna bort lite kärlekshandtag..och det är det jag gör.. Mår riktigt bra ju!

  20. 20 M

    Låta spegeln avgöra? Din kropp är ju perfekt nu, ser du inte det? Ser ju jättesmal ut, men ändå sund. Går du ner mer förlorar du det.

    Jättesnygg är du nu i alla fall.

  21. 21 christian

    Kan bara hålla med alla andra, din kropp är jättefin och det verkar inte sunt för dig att försöka bli smalare. Var stolt över dug själv!

  22. 22 Tove

    hej! jag är typ lika lång som du och ungefär lika gammal skulle jag tro (21). För ett och ett halvt år sen vägde jag 65kg och då fick jag för mig att jag var för stor och ville gå ner några kilo. Det slutade inte förrän jag var nere i 52 och alltså hade ett bmi på drygt 16. Jag var konstant trött och mådde inte alls bra när jag vägde som minst, och jag ångrar så mkt att jag ville börja gå ner. Det är så mycket bättre att ha en stark, frisk kropp än att väga några kilo mindre. Nu menar jag inte att du kommer fortsätta så långt som jag gjorde, men försök känn dig nöjd med dig själv som du är – tro mig, du är vacker! Det är så lätt att ett kilo blir några till, undvik att göra om mitt (och många andras) misstag.

  23. waaa shit det där är en riktigt fin kropp var det första jag tänkte, så vill jag se ut. Sen så tänkte jag att fan de typ så jag ser ut fast mina lår och bröst samt armar är något större. Och så insåg jag att jag lanske borde va nöjd med mig själv ändå :)

  24. 24 Jennie

    Instämmer i föregående kommentarer: Du är så fin precis som du är!!!

    Om du går ner mer, kommer du att tappa den fina kropp du har nu.

    För din egen skull, snälla, försök att se dig med våra ögon och riskera inte din hälsa och din livsglädje för att nå ett konstruerat, felsatt ideal.

    /Jennie

  25. snälla du, gå inte ner ända till 60 kg. Då blir du snäppet till underviktig (bmi ca 19) och dessutom är du supersnygg precis som du är! ( jag är lite avundsjuk faktiskt…)
    Du har gjort en jättebedrift som har gått ner de kilona från 80 till 68 kg, men låt det inte gå för långt och ha inte de SJUKA modellkropparna som ideal.
    Du skriver inte hur gammal du är, men på det sättet du skriver låter du ung och det är precis sådana här situationer som startar en ätstörning( Jag här rätt mycket erfarenhet av detta), Jag vill inte låta uppläxande, bara varna. Sen är det du som bestämmer hur du vill göra =D



