.

14Feb12

160 cm
44 kg
BMI: 17.2

Jag är 17 år gammal, har haft ätstörningar i ungefär ett halvår och nyss börjat få hjälp för dem. Har pendlat i vikt och som minst vägt 41 kg. Trivs inte med min kropp och det spelar ingen roll att jag är underviktig för jag känner mig alltid fet när jag tittar mig i spegeln.



14 Responses to “.”

  1. Du är inte fet. Och framförallt är det inte så himla viktigt med vikt (så länge den inte orsakar hälsoproblem såklart). Hoppas du får bukt med dina problem.

  2. 2 Josefin

    Så ung och så vacker! Var rädd om dig och din kropp, den ska ta dig genom livet och allt du vill uppleva, och tro på att spegeln är en lögnare av värsta sort!

  3. 3 u

    Du har världens finaste kropp!!!!!!! hade gärna sett ut som du. MEN oavsett kropp är du otroligt värdefull. istället för att fokusera att du vill tycka att du är fin oavsett, fokusera på att tänka att ”vafan spelar det för roll!?? jag ska njuta av mitt liv, alltså göra saker jag tycker är kul och intressanta och viktiga. inte bara använda mina ögon för bedömning, inte vara dömande” tyyp. Älska livet! <3

  4. 4 Stefan

    Du är smal och jättesnygg! Släng spegeln!

  5. Jag är 163 och väger 45.7, så vi har exakt samma BMI. Jag fick diagnosen anorexi i september… Snälla, gör något åt detta så snabbt du kan. Jag har varit sjuk sedan jag var 11 år och det är inte att leka med.

    Ta till dig av hjälpen du får, du är så ung!

  6. 6 a

    Vad otroligt vacker du är.

  7. 7 Per

    Jag blir ledsen när jag hör om din anorexia, men glädjs när jag läser att du fått hjälp. Du har en vacker kropp, med både former och fina proportioner. Ta till dig den hjälp du kan få och lär dig att tycka om din kropp, den kommer att följa dig resten av livet vare sig du vill det eller ej. Du är attraktiv som du är, och (om du inte redan gjort det) kommer du snart att träffa någon som älskar dig just så som du ser ut, hur du än ser ut i dina egna ögon.

  8. 8 Emma

    Vad modig du är som har tagit hjälp! Du är väldigt duktig som vågar prata om detta och ta steget mot en friskare framtid. Fortsätt kämpa och lita på att du kan. Du är en otroligt fin tjej som förtjänar att må bra.

    Många Kramar
    Emma Fredriksson

  9. 9 Louise

    Befinner mig själv i samma situation.. men börjar bli frisk.. hoppas jag. Vet hur jävligt det är och jag hatar att behöva se andra lida utav detta eftersom jag vet hur fruktansvärt det är, att alltid tänka på vad man stoppar i sig, räkna kalorier, att kolla i speglen och aldrig vara nöjd… Som lägst hade jag ett bmi på strax över 16 och en sak vet jag.. jag vill aldrig aldrig må så som jag gjorde då.

  10. Jättefin kropp! Hade mer än gärna sett ut som du gör, men håller med alla andra här om att du borde försöka fokusera mer på ditt människovärde och på vad du tycker är kul(räkna kalorier och träna som en galning räknas inte!), så att du kommer bort från vikthetsen. Ta till dig all hjälp du kan få!
    Kramar!

  11. 11 Jag

    Bläddrade lite snbbt på sidan och stannade vid din bild och tänkte ”faan vad snygg kropp”! Jätte fin! /Kim (tjej)

  12. Jag har varit där jag också. Ortorexi. Kring 41 kilo. Fick ätstörningar för ungefär två år sedan men känner mig näst intill frisk idag. det är bara att maial eller lämna en kommentar på min blogg om du vill, jag kan hjälpa dig!

  13. 13 Bea

    Din kropp skulle jag vilja ha. Jag önskar att du också såg hur vacker du är, för vacker är du.

  14. 14 Åsa

    Så otroligt bissarrt det är. Det första jag tänkte när jag såg din bild är att jag skulle kunna göra vad som helst för att få vara så smal som du är. Sedan visar det sig att vi har exakt samma BMI… Du har en fantastiskt fin kropp (vilket borde betyda att jag också har det…) Fortsätt kämpa! Du kommer aldrig bli nöjd hur lite du än väger, tro mig. Lycka till!



