.

24Mar12

22 år
160 cm
Vikt: 65 kg
BMI: 25.3 (på gräns till övervikt)

Jag är just nu uppe på min maxvikt någonsin. När jag var 16 vägde jag ca 50 kg, det lustiga var att jag då inte såg mig som speciellt smal. Synen på min kropp pendlar väldigt mycket: vissa dagar tycker jag att jag är snyggast i världen och andra dagar vill jag inte ens visa mig ute. Jag tänker hela tiden att jag ska gå ner i vikt och jag försöker, mitt problem är att jag är alldeles för förtjust i godis, chips, pizza och annat onyttigt. Jag är relativt nöjd med min rumpa, mitt ansikte och mina höfter, men inte alls nöjd med mina armar och min mage. Jag använder sällan linne och tajta tröjor utan går oftast klädd i leggings och lösare klänningar.



12 Responses to “.”

  1. 1 Moramas

    Du är ju kanonfin jag tycker att du ska va nöjd med din kropp precis som den är.

  2. 2 Anna

    Jag har samma bmi som du (är längre men väger också några kg mer) och beskrivningen låter exakt som jag ser på mig själv. Ibland är jag jättenöjd men ibland skäms jag över min kropp och min vikt och är nästan besatt av tanken att gå ner i vikt. Jag är också en riktig gottegris och har svårt för att gå ner pga det…

    Jag tror att det faktum att mitt bmi är ”gränsen till övervikt” är det som egentligen stressar mest, och framkallar de här stunderna då jag verkligen ogillar min kropp. Men som du (och jag själv) nog vet innerst inne kan man inte stirra sig blind på det utan man ska se på hur man mår och hur kroppen ser ut.

    Jag tycker att du har en jättefin kropp och du ser verkligen sund och ”lagom” ut!

  3. 3 Linn

    Du är jättefin! Vi har ungefär samma mått, fast jag är 155 cm lång och väger 60 kg (är också uppe i min maxvikt någonsin). Jag tycker du ser väldigt fin och proportionerlig ut, jämför med mig där allting sätter sig på antingen låren eller armarna. Du ska absolut vara nöjd med din kropp, du ser hälsosam ut och inte det minsta överviktig!

  4. Fuck BMI. Jag blir så less på att kroppar som din ska benämnas som ”på gränsen till övervikt”. Du ser jättesund och proportionerlig ut. Jag har samma BMI som dig (är lite längre och väger lite mer bara).

  5. Men shit pommes frittes du har ju en skitsnygg kropp! Galet snygg!

  6. 6 K

    Hur du kan vara ”på gränsen till övervikt” förstår jag inte – du ser jättefin och sund ut! Låt inte en sån fras fastna, utan fokusera på vad du mår bra av, och på alla dina fina sidor! Hela du är superfin, speciellt mage, höfter och ben, tycker jag! Var nöjd och må bra, ta fasta på de dagar då du ser hur snygg du absolut är, försök håll kvar det tänket!

  7. 7 Milla

    Tycker din kropp ser jättehärlig och snygg ut!! Det är lustigt det här med kroppsuppfattning, när jag tittade på din bild innan jag läste texten så noterade jag att jag tyckte att din mage såg slank ut. Sedan läste jag vad du hade skrivit och skakade på huvudet. Som sagt ens egna tankar om sin kropp kan ju vara SÅ helt fel ute! Som någon skrev tidigare så försök fokusera på de dagar som du är nöjd med din kropp och tänk att du är stark, snygg och vacker!

  8. du är toksnygg ju! ser mycket smalare ut än mig trots att jag har lägre BMI
    du ser inte stor ut alls

  9. 9 Åsa

    Du är jättefin! Om jag skulle gissat så hade jag gissat på att du väger 55 kg. Det är synd att du inte trivs riktigt, för den kroppen klär dig verkligen!

  10. 10 martin l

    du är ju hur vacker som helst! VÅGA VÄGRA VÅGEN!

  11. 11 janne

    Jag kan bara instämma i tidigare kommentarer, och anser att du har ett helt underbart kroppsfodral, vårda det ömt, och slit det med hälsan, om det sen blir något kilo mer eller mindre spelar ingen roll.

  12. 12 Robin

    Oj vad felvisande BMI kan vara ibland!
    Jag tycker du ser otroligt sund och snygg ut!



