.

29Apr12

16 år
163 cm
37 kg
BMI 13

Jag har själv anorexi och har haft det i snart 4 år men jag kämpar och det går långsamt framåt. Jag skulle vilja vara med för att visa folk att man inte blir det minsta mer lycklig av att vara smal och att man inte ska dra bantningen för långt för då kan det sluta med att man får problem som är jättesvåra att bli av med.



10 Responses to “.”

  1. 1 Nora

    <3

  2. Åh vad starkt av dig att vara med. Och vad glad jag blir att det går framåt. Anorexi är en hemsk sjukdom, som kräver otroligt mycket energi och kraft att ta sig ur. Stort lycka till!

  3. Kan bara instämma med ovanstående – modigt! Jag hade själv anorexi när jag var i din ålder. Vi är lika långa och jag var nere på ungefär samma vikt som du. Idag är jag 29 år och väger 56 och kan äntligen säga att jag faktiskt tycker om min kropp :) Jag kan bara skicka en stor kram och hoppas på att du blir bättre snart – det finns så mycket annat i livet som är roligt och viktigt att lägga sin energi och sina tankar på!

  4. 4 Erik

    Kämpa på min vän.Kasta ut spegeln och ta kampen..Det är trots allt insidan som räknas..

  5. 5 Anna

    Har själv haft ätstörningar som jag har kommit över. Vet hur svårt det är när det onda cirkeln väl har börjar, men det är fullt möjligt att bli frisk!! Kämpa på och tänk på att ditt utseende inte definierar dig!

  6. Starkt! Har själv gått igenom det. Det enda jag kan säga är att det är värt att släppa taget om kontrollen och ta sig över tröskeln…. Håller tummarna för dig!

  7. 7 Erika

    När jag läser ditt inlägg anar jag en stark och vacker själ. Även din kropp är vacker (även om tillfälligt berövad av viss livskraft och glädje). Och ja, jag menar att din kropp är vacker JUST NU! Den kan skratta och rapa, såras och kramas.. i min värld är detta vackert!
    Styrkekram

  8. 8 vivi

    Så otroligt modigt av dig att lägga ut ett foto, du är en inspiration och du kommer klara av att bekämpa din sjukdom för du har styrkan, otroligt starkt av dig att göra en sådan här grej.
    Mvh

  9. Jag tycker det är strongt av dig att medverka här, det tyder på en medvetenhet som är ett steg i rätt riktning. Jag har en moster som har anorexia men hon har tyvärr haft det hela sitt vuxna liv, minst 40 år nu.

  10. 10 Johanna

    Jag själv har också anorexi och har haft diagnosen i 7 månader nu. Har varit ätstörd länge och blir alldeles fruktansvärt ledsen när folk påstår sig vara avundsjuka på en kropp som denna.

    Det är INGET liv, att ha anorexi.



