Uppdatering och besked

29Maj12

Jag har bestämt mig för att lägga ner arbetet med Kroppsbilder.

Det handlar delvis om att det tar ganska stora mängder tid — att hantera många mail och mycket kommunikation, redigera bilder och inlägg, moderera kommentarer, med mera.

Men också om att det tar stora mängder energi att hantera så mycket skit som jag fått och får, även om det lugnat ner sig. Från folk som inte gillar bloggen, men ibland kanske ännu mer från folk som gör det. Att jag gör för lite, att jag gör fel, att det är dåligt urval dålig uppdatering dålig moderering dåligt allting. Jag vet inte om de tror att jag tjänar stora pengar på det här — vilket jag då inte gör. Inte ett öre.

Jag tror fortfarande på projektet, och jag är väldigt glad för den positiva respons jag har fått. Det har varit jättefint. Men bloggen tar tid och energi som jag inte har just nu och inte kommer ha inom överskådlig framtid. Jag orkar helt enkelt inte.

Innan någon frågar eller föreslår: Nej, jag kommer inte att ta in någon annan eller skicka vidare bilderna. Av ett antal skäl är det inte hållbart.

Kanske drar jag igång igen om ett tag. Kanske inte. Men just nu så får bloggen sova, på obestämd tid.

Tack för allt!

(Jag kommer fortsätta att skriva om kroppsfrågor på min egen blogg.)



34 Responses to “Uppdatering och besked”

  1. 1 Åsa

    Otroligt synd, för det här har varit och kommer alltid vara en av mina favoritbloggar! Men självklart förstår jag och respekterar ditt beslut. Den här bloggen har varit guld värd för en gammal ätstörd som jag. Att få se människor i olika former och variationer och många som är stolta över sina kroppar trots små ”skavanker” (ofta inbillade sådana) har hjälpt mig otroligt mycket i synen på min egen kropp. Jag kommer att ha kvar den bland favoriter och kika in ibland. Förhoppningsvis dyker det upp ett nytt inlägg någon gång i framtiden.

  2. 2 Bea

    Jättetråkigt! :( Men jag förstår dig.. Men jag tycker den här bloggen är otroligt viktig, synd att inte alla andra där ute verkar förstå det.. Hoppas du återkommer! Du är grym!

  3. 3 Malin

    Tack för all den tid som du höll igång bloggen! Ett jättebra koncept och en bra blogg, tycker jag. :) Synd att folk var elaka. :(

  4. 4 Cecilia

    Jag håller med tidigare inlägg, synd att en vettig blogg där folk får se verkligheten som den är ska försvinna. Min första tanke var att jag själv skulle spinna vidare i ämnet för det är så himla välbehövligt i dessa tider. Tack för ditt engagemang :)

  5. Du och bloggen kommer att vara saknad!! Tycker att du skött ditt prjekt exemplariskt.

  6. Väldigt synd. Detta är den enda bloggen jag följer.

  7. 7 KIP

    Ibland är det bäst att sluta när det är som bäst…å du är super från början till slut!

  8. 8 Sandra

    Tack för den här tiden, har läst den här bloggen länge och börjat acceptera min kropp mer.. Hoppas du kommer igen!

  9. Ett föredömligt genomfört projekt som väckt debatt och kommer fortsätta tjäna sitt syfte. För det finns ju stort värde i de gamla inläggen fortfarande, även om det inte kommer nya. Bra jobbat Julia! (och sorry för att folk fortsätter bete sig som folk tyvärr).

    • 10 Malin

      Håller med om poängen att de gamla bilderna finns kvar! Det finns ju trots allt ganska många bilder och texter att botanisera bland och det kan ju också hjälpa folk även om det inte kommer mer nytt. :)

  10. 11 Vivi

    Så tråkigt, men ett jättestort tack öfr denna tiden och allt fantastiskt arbete du har lagt ned. Du har gett hopp och du har inspirerat, jag hoppas att du inser hur stort jobb du har gjort. Hoppas allt det negativa bleknar bort och de negativa personerna försvinner, så kanske du orkar ta tagi det igen ngn dag :9
    Jag kommer läsa din personliga blogg iställlet !
    Mvh

  11. 12 C

    Tråkigt, denna blogg behövs helt klart, fast kanske med lite flitigare uppdatering så nog hade jag tyckt att det varit bra om någon annan tagit över, men det är ju naturligtvis alltid möjligt för någon annan att starta ett liknande projekt :)

  12. 13 Jorma

    Oj vad tråkigt att höra! Men jag har full förståelse för ditt beslut, ork och engagemang krävs för något så stort och viktigt, finns det inte energi så är orken och engagemanget tyvärr bland det första som tryter. Du har gjort ett fantastiskt arbete och de som ställt upp har varit modiga och samtidigt gjort något bra – visat att man kan se ut hur som helst och att det är OKEJ.
    Live long and prosper Julia!

  13. 14 Erik

    Det har varit en jätteintressant resa som du har tagit oss med på..
    Hoppas nån annan finner kraft och mod att starta en liknande blogg..

  14. 15 Robert

    Mycket tråkigt. Men ett fantastiskt jobb har du gjort. TACK!

  15. 16 Maths

    Oerhört tråkigt. TACK för ditt initiativ och din energi. Jag har följt bloggen sedan starten och alla jag nämnt den för har bara haft uppskattande ord. Hoppas verkligen att någon tar upp din lämnade mantel. Åter igen TACK!

  16. 17 Ansi

    Det är alltid tråkigt att höra när projekt läggs ner av fel skäl. Jag tycker det här är en häftig och viktig blogg som har tänt en annan lampa över ett stort hälsoproblem. Men, om man får för många emot sig (även då märkligt nog de som är MED en, hur det nu går till) måste man ta ansvar för sig själv och du tar tveklöst rätt beslut. Dit du går kommer du att bidra med en annan synvinkel på andra viktiga ämnen. Tack för den här bloggen.

  17. 18 lisa

    Ååh, så tråkigt! Jag har uppskattat den här bloggen enormt mycket, och hoppas att du någon gång i framtiden orkar dra igång den igen. Tack för det du gjort hittills!

  18. Älskade verkligen detta initiativ och oavsett bloggens framtid så kan du veta att den tid som den varit har hjälpt mig enormt mycket att komma tillfreds med min självbild. Tusen tack!

  19. 20 Humlan

    Vad tråkigt, men eget välmående och den egna orken går före! Men du ska veta att det har gjort så mycket gott för mig och min sambos självkänsla. Att få se den här vackra variationen av människor, tack för det!

  20. 21 Hanna

    Tråkigt att höra! Men bra jobbat, Julia! Förstår att det är ett tidskrävande och otacksamt jobb, du har härdat ut länge. Tack!

  21. 22 stoffe

    Riktigt synd…
    Men tack för denna tid och lycka till med dina andra projekt!

  22. 23 Elin

    Det var tråkigt att höra, men jag förstår dig och ditt beslut. All respekt till Dig som har lagt ner tid och själ på den här bloggen. Den är en av få värda att uppmärksamma på nätet!

  23. 24 R

    Tråkigt, då det verkligen är ett bra initiativ, men har full förståelse för ditt beslut.
    Vill tacka dig för en bra, och nyttig blogg, och önskar dig en riktigt solig och skön sommar!

  24. 25 Rebecka A

    Du har gjort ett grymt jobb! Heja dig!!

  25. 26 Emma

    Tråkigt, men förståeligt. Det har varit spännande att följa det här projektet och det är en fantastisk idé! Tack för denna tid, ha det så bra i fortsättningen!

  26. 27 Sofia

    Du har gjort ett toppenjobb som jag tror uppskattas på olika sätt av alla som tittat/skickat in bilder/läst, och det är det som varit så bra, du har aldrig uttalat dig om något som bra/dåligt/hälsosamt/ohälsosamt/snyggt/fult osv, alla kroppar har bara fått vara. Det är ett viktigt jobb du utfört och det är tråkigt att folk måste gnälla på hur andra gör saker, istället för att hålla käft och starta en egen blogg och göra det på sitt eget sätt.
    Keep up the good work på din egen blogg!

  27. 28 F

    Så tråkigt! Men så klart rätt beslut om det är så du känner. Blev så glad när jag fann den här bloggen, den enda blogg jag någonsin följt. Har även sökt efter andra liknande bloggar men inte funnit någon alls lika enkel och bra som den här! Blir svårt att hitta något som kan ersätta den. Glad också över att se alla fina kommentarer som folk skrivit till varandra här. För det är ju verkligen så att alla är vackra på sitt sätt. Tack alla som bidragit med foton på sig själva, alla som kommenterat, och till dig som drivit bloggen! Ni gör alla skillnad!

  28. 29 M

    Väldigt synd! Jag brukar kolla den här bloggen varje dag. :/

  29. Du har gjort ett jättegrymt jobb! Hoppas du läser alla bra kommentarer till detta inlägget! Det finns många rötägg som sitter och spyr galla och aldrig blir nöjda med något! DU ÄR GRYM! Kram

  30. 31 Hannes

    Tråkigt! Men sanningen av vardagens realiteter äro även de sanna.

  31. 32 Hjärtat

    De som inte uppskattar ditt arbete behöver inte heller ta sig tiden att titta på din blogg. Jag älskar den, och får hoppas att någon annan tar över/skapar en ersättningsblogg. Jag har varit inne här en gång i månaden, ungefär, och det du har fixat här är fantastiskt!

    Tack för tiden du har tagit dig, iallafall.

  32. 33 AK

    Förstår att du tröttnar om det känns så otacksamt som du beskriver det. Du har gjort ett stort och viktigt jobb och jag vill också tacka dig för det. Jag tycker det är bra att du lämnar det här och går vidare till saker som kan ge dig energi också, inte bara ta. Lycka till med allt!!!

  33. 34 tomas

    väldigt tråkigt att det gått så långt att den läggs på is. Det har varit en stor styrka att kunna ge sig in där då och då för att få ett nytt perspektiv på självbilden. tack för det arbete du faktiskt lagt ner och jag hoppas att det kommer fler liknande projekt av andra i framtiden.