En bok!

01Nov12

Hej! Jag ser att det fortfarande kommer in ganska många och tittar här, vilket är jättekul, så jag ville dela med mig av en glad nyhet.

Jag sitter och skriver på en bok som ska komma ut på Natur & Kultur nästa höst, just nu med arbetsnamnet Kroppspanik, som handlar om kropp och vikt och hälsa och alla de där lögnerna och myterna och dumheterna vi har för oss. Typ de där sakerna som jag skrivit och pratar om i flera år, men i mycket längre och mer ingående form.

Den kommer varken att innehålla tips för viktnedgång, tyck-om-dig-själv-övningar eller minst tre fotnoter per sida, utan tanken är att det ska vara en debatterande, ifrågasättande och informativ bok som bjuder på lite aha-upplevelser och lite det-var-som-fan och vad-i-helvete.

Jag kommer nog att be om lite input och synpunkter på vägen — jag har fått så mycket intressanta kommentarer och mejl de senaste åren att det vore jättekorkat att inte få med lite av det. Hör gärna av er om ni kommer på nåt på en gång.

Tack igen för allt stöd!



3 Responses to “En bok!”

  1. 1 Bea

    Skitbra, jag kommer köpa boken direkt när den släpps! :)

  2. 2 s

    Heja dig!

  3. 3 johanna

    Va kul,kommer garanterat köpa den!!